14 weken en bambix?

Discussie in 'Voeding' gestart door Arian, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Wie gaf voor vier maanden al bambix rijstebloem? Hier een hele hongerige baby die al volledig forte krijgt en bijna aan het maximale aantal voeding zit. Ze is nu bijna 14 weken.. Voor het door slapen hoeft het niet want ze slaapt al klokje rond..

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Weet je zeker dat het honger is?

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Rijstebloem geven voor 4 maanden wordt afgeraden wegens een te grote belasting voor de darmpjes.

En als je niet structureel over de max heengaat, kan het niet zoveel kwaad als ze een paar dagen meer dan 1 liter drinkt. Zit ze misschien in een groeispurtje? Meestal stabiliseert dat vanzelf weer. Ik zou echt even wachten met rijstebloem en zien hoe het over een paar dagen is.

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Geen rijstebloem, zoontje raakte daar ook later helemaal verstopt van. Heb wel vanaf een week voor hij 4 mnd was fruit gegeven, had hij echt nodig.

5. Behappy

Behappy Niet meer actief

Gebruik je al nutriton ? Dat schijnt ook nog wel te helpen meer verzadigd gevoel.
    En natuurlijk voor t spugen.
    En dat " mag" wel gewoon

6. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ik zie trouwens nu dat onze kindjes even oud zijn ! Leuk

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    volgens mij kregen ze dat hier toen wel, maar bij de laatste fles. niet bij elke fles.

8. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Rozemarijke, Ja ik denk het wel. Eerst was ze na de fles slaperig en lekker loom. Nu is ze nog klaarwakker en huilt als de speen uit haar mond gaat.. Dus ik denk dat het wel honger is..

Nescio, misschien is het ook wel een spurtje idd.. Of een sprongetje? Kan dat ook, of is dat niet rond deze leeftijd?

Behappy, nee ook nog niet gebruikt, Maar ik lees veel over krampjes daardoor, wil natuurlijk niet dat ze daar erge last van krijgt.. ;)
    Leuk he, deze tijd, van het lachen, brabbelen, interesse krijgen in speelgoed enzo.. :)
    Wat ik niet begrijp, de banner zegt 3 maanden en 1 dag oud, terwijl het bijna 14 weken is.. Dat is toch 3,5 maand dan? :)

Brenjomi, en hielp dat toen?

9. raspberry

Hoe ouder ze zijn, hoe langer ze wakker zijn he? Dus na een voeding zijn ze dan niet slaperig, maar idd gewoon wakker...
    Dus ik zou dit niet direct als honger zien, maar eerder als zuigbehoefte en dus een speentje aanbieden. En zorgen dat je een speen op de fles neemt waarmee ze goed lang over haar voeding doet... (hoe lang drinkt ze nu over een fles? En hoe groot zijn de flessen die je aanbiedt?)

10. raspberry

3 maanden is altijd ongeveer 13 weken. Dus vandaar waarschijnlijk :)

11. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ja zeker leuk !

Oké ja wij gebruiken nutriton maar hier nooit gezeur met krampjes enzo gehad

12. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    En waarvoor gebruik jij nutriton? Echt voor het spugen of ook voor meer verzadiging?

Rozemarijke, ze doet ongeveer 20-25 minuten over een fles van 180/6. Haar laatste fles is 210/7 en daar doet ze een half uurtje over.. Is dat goed of te lang?

En ik doe altijd de speen na de fles in haar mondje, maar die accepteert ze helaas niet.. ;)

13. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Qua tijd is het mooi dat ze over de ene 20 doet en de laatste 30, prima. Neemt ze geen genoegen met een gewone speen? Kan ook zuigbehoefte zijn.

Ik zou niet zo vroeg rijstebloem geven, kans op verstopping en zit aardig wat extra's in. Jbpm, nutrilon, is vullend maar geen/weinig calorieën.

Edit, lees net pas je laatste reactie. Anders wil ze wel een speen?

14. raspberry

Heb je al verschillende spenen geprobeerd? Wij hebben hier twee duimertjes, dus weinig ervaring met spenen, maar wat ik ervan hoor, is wel dat het soms nogal nauw kan komen, welke speen je kind wel en niet wil, om die zuigbehoefte te kunnen vervullen.

20-25 minuten over de fles is prima.
    Rijstebloem of JBPM zou ik niet doen dan: geeft beiden behoorlijke kans op verstopping. Zou het vooralsnog even proberen met andere soorten speentjes.

15. adi

adi Niet meer actief

en als je haar een pink aanbiedt?

Want het kan gewoon niet zo zijn dat een baby van 14 weken na een enorme fles van 230cc (dat is echt veel!), nog honger kan hebben. Zo groot is die maag helemaal niet.
    ze is waarschijnlijk nog niet klaar met zuigen.

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja probeer een paar soorten. Hier wil mijn zoontje alleen de MAM spenen en niks anders.

Hij had hetzelfde maar hij drinkt HA voeding, die is licht verteerbaar en kon dus ook niet overstappen op de forte of bijvoeding.

Wat ik deed was de flessen 210 water met 6 schepjes aanmaken. Dat ging altijd schoon op. Dan was hij verzadigd als het ware.

Hij deed en doet altijd zo n 15 min over zijn fles.

Ik zou proberen eens wat meer water erbij te doen. En idd zolang je niet structureel te veel voeding geeft, kan je gewoon af en toe een klein flesje extra geven.

Hier krijgt hij af en toe ook nog een klein nachtflesje, afgelopen nacht bv, dan geef ik hem 120/3.

Voordeel nu van wat waterige voeding drinken is dat hij nu zo een fles thee opdrinkt ;)

Je kan dit natuurlijk alleen doen als de fles dan leeggedronken wordt, anders krijgen ze te weinig voeding binnen.

17. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    CB gaf vorige week aan dat mijn zoontje een schep rijstebloem door zijn laatste fles mag en de fles omhoog naar 210/7. Dit omdat hij niet doorsliep en het qua gewicht wel kan hebben.. Heb het geprobeerd, maar hij kreeg het amper weg. Heb alleen de fles naar 210/7 verhoogd en gaat ook prima.. Hij is 3,5 maand oud.

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Rijstebloem om door te slapen vind ik ook zo'n raar advies, en al helemaal onder de 4 maanden. Sommige kinderen raken er meer verzadigd van, anderen juist verstopt en onrustig. Dus waar dat vandaan komt dat het "helpt" bij doorslapen...

En ts, ik denk ook echt dat het geen honger is. Misschien andere speentjes aanbieden of anders je pink?

19. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Ja, we hebben het twee keer geprobeerd en het was 10 keer niks.. Daarbij sliep hij er ook niet op door. Maar naar mijn mening is hij er dan nog gewoon niet aan toe en heeft hij zijn nachtvoeding nog gewoon nodig...
    Maar het was niet alleen voor doorslapen (wel het meeste), maar ook voor zijn gewicht.. Hij mocht wat meer aankomen zeg maar ;), Maar hij doet het prima zo en geef het ook niet meer.. Gaat beter zo.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mooi dat hij het er goed op doet! En als het voor het aankomen is, zou je juist geen rijstebloem moeten geven. Dit vult alleen maar, maar levert geen caloriën, in tegenstelling tot de nachtvoeding.

Dat CB ook met hun adviezen;)

Deel Deze Pagina