5e ziekte?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kerszje, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Mijn zoon werd huilend wakker tijdens zijn middagdutje, hij had veel jeuk en zit onder de bultjes. Honderden bultjes op buik en armen...
    De bultjes leken eerst op muggenbultjes (een beetje wit, als je nèt gestoken bent), lagen een beetje op de huid.
    Nu wordt het inmiddels wat rustiger en lijken de bultjes kleiner en roder te worden.

De huisarts assistente denkt dat het de vijfde ziekte is, ze zei dat hij de komende dagen dan wat koorts kan krijgen.

Ik heb z'n kamer al rondgekeken, maar kan geen mug ontdekken. En ik heb Gegoogled (ik weet het, dat moet je eigenlijk niet doen) en dan kom ik uit op een bedwants. Daar heb ik ook al naar gezocht in z'n bed, bed afgehaald en matras onderzocht, maar niks gevonden. Thank god!! Moet er niet aan denken dat ik bedwantsen in mijn huis heb, en al helemaal niet in bed van zoon!! Maar goed, hij sliep in zijn hemd en onderbroek, dus dan lijkt het me sterk dat een mug of bedwants bij z'n hemdje inkruipt.

Dus waarschijnlijk toch één of andere ziekte, maar welke? De vijfde ziekte zoals de huisarts assistente denkt, of toch iets anders?

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Vijfde ziekte lijkt mij niet.. Ten eerste begint dat vlindervormig in het gezicht en trekt dan pas door naar de romp. Herinner me ook geen gevallen dat de vijfde ziekte jeukt? 6e ziekte begint wel op de romp, maar dan moet er eerst een paar dagen koorts zijn geweest voordat de uitslag komt, het zijn ook geen bultjes, maar vlekjes, ook dit jeukt volgens mij niet.
    Vervelend! Hou het even in de gaten en anders gewoon weer bellen!

3. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft de vijfde ziekte gehad en dat klinkt totaal anders hoor.
    Dat waren meer een soort rode schijven op z'n huid. Met name in zijn gezicht en op zijn ledematen. Vooral op zijn handen dan ook weer.
    Wat wel 'grappig' was, is dat ze soms wat wegtrokken, maar supergoed zichtbaar werden op het moment dat hij buiten was (geweest).
    De vlekken jeukten ook niet trouwens.

4. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    waterpokken??

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'peuter en kleuter'

6. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Waterpokken zijn het in ieder geval niet..
    En de vijfde ziekte ook niet volgens mij!

De vlekjes op zijn armpjes en buik zijn helemaal verdwenen vanmiddag. Toen hij vanavond in bad ging kwamen ze op z'n benen en billetjes. Heel apart!! Het lijken echt honderden mini-muggenbultjes van een paar mm per stuk en ze jeuken heel erg.
    We houden het even in de gaten en kijken hoe het er morgen uit ziet.
    Ik vind bet wel vreemd eerlijk gezegd.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    6e ziekte kan wel jeuken hoor, die ervaring hebben wij wel Huilen van de jeuk deed ze

8. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Bedankt voor het meedenken.
    Vanmorgen waren alle bultjes weer weg, maar vanmiddag weer terug helaas...
    De leidster op het kdv vond het er als galbultjes/netelroos uit zien.
    Ik heb nu van de ha antihistamine gekregen, en het lijkt er op dat het werkt.

Deel Deze Pagina