Ineens niet meer willen slapen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1 en 1 is drie, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1 en 1 is drie

1 en 1 is drie Actief lid

26 mei 2008
    112
    0
    0
    Roosendaal
    Hey!

Ons zoontje is altijd een goede slaper geweest, nooit echt "problemen" mee gehad, dus we mogen zeker niet klagen...
    Maar dat ga ik nu toch lekker doen!
    Sinds een week of 3 duurt het steeds langer voordat we hem in slaap krijgen en hij wordt ook ineens een paar keer per nacht wakker. Normaal gezien gaat hij rond 19.45 uur naar bed en werd hij om 7.15 uur wakker. Nu slaapt hij meestal pas rond 20.30/20.45 uur en is om 6.00 uur al weer wakker. We hebben al van alles geprobeerd en worden er nu een beetje moedeloos van. Als we weglopen van zijn kamertje (want ik vind dat hij toch moet "leren" dat het bedtijd is) schreeuwt hij moord en brand. En bovendien gaan de buren uit irritatie met de deuren slaan, wat mij weer erg irriteert. Klinkt dit bekend? Is dit ook weer zo'n bekende sprong? Iemand tips???

2. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    hoi hoi

is het niet de warmte?
    hier slaapt milan juist weer meer, maar door de warmte brengen we hem wel later naar bed toe
    dus het schema wat hij had is wel wat anders sinds de warme dagen
    succes ermee
    o ja en wat de buren betreft snap dat je dat irriteerd, maar je kunt er niks aan doen meid
    laat ze maar lekker
    gaat vanzelf weer over
    liefs kim

3. Sabrin

Sabrin Actief lid

12 nov 2009
    112
    0
    0
    zuid holland
    Mijn zoontje ging ook altijd vrijwillig slapen. Doet hij nog steeds. Ook vrolijk tandjes poetsen maar sinds een paar dagen doet hij ook zo moeilijk als ik de kamer uitloop nadat ik hem welterusten heb gewenst. Echt krijsen. Ik loop dan een paar keer terug maar na een tijdje laat ik hem wel 10 minuten huilen en dan valt hij uiteindelijk toch in slaap. Ik denk dat het ook wel door de hitte komt. Ik leg nu soms een boekje in zn bedje zodat hij nog wat afleiding heeft. |Helpt niet altijd...maar ja anders weet ik het ook niet. succes.misschien is het een fase.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Ons kindje is ongeveer even oud. Hier ook nooit slaapproblemen gehad gelukkig, maar sinds paar dagen zelfde probleem als bij jullie. Ik weet zeker dat het te maken heeft met fase verlatingsangst/afscheidnemen van de dag. Voorheen sliep hij lekker van 19.30 tot 7 uur nu slaapt hij niet voor 20.30 en vanochtend was hij alweer 5 uur wakker:( van alles geprobeerd maar echt niet meer gaan slapen. 6 uur maar naar beneden gegaan en nu ligt hij op de bank. Hij is zo moe dat ik hem maar laat liggen. Als ik hem til naar eigen bed wordt hij weer wakker beginnen we van voor af aan.

Hopelijk duurt deze fase niet al te lang.

5. 1 en 1 is drie

26 mei 2008
    112
    0
    0
    Roosendaal
    Het is alweer bijna een maand geleden dat ik dit topic heb gestart, maar het "slaapdrama" lijkt hier alleen maar erger te worden. Wij zijn tegenwoordig (schrik niet) 1,5 uur bezig om ons zoontje in slaap te krijgen. Hij slaapt nu pas om 21.00 uur. We hebben alles al geprobeerd: boekje lezen, in slaap sussen, later naar bed, een stukje wandelen voor het slapen gaan, laten huilen...En dit laatste werkt al helemaal niet. En aan de warmte zal het nu ook niet liggen. Ik probeer er een dagelijks ritueeltje van te maken om het ritme weer een beetje terug te krijgen, maar niets lijkt te helpen. Vandaag heeft hij de hele dag niet geslapen (wilde hij niet) en hij is om 20.50 uur in slaap gevallen. Ik lijk nu echt een zeikerd misschien, maar geloof me dit is echt vervelend. En niet alleen voor ons, maar voor ons manneke helemaal. Elke avond huilend in slaap vallen is ook geen pretje...Heeft iemand de gouden tip?

6. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Nou, lekkere buren, laten we dat voorop stellen!!
    Kan het niet zo zijn dat hij nu zijn dag gaat verwerken en daardoor 's nachts meer wakker wordt? En dat niet in slaap kunnen komen kan meerdere redenen zijn.....verlatingsangst, tandjes.
    Wij hebben hier altijd meteen doorgezet als zoiets weer begon: laten huilen en elke 20 min./half uur even er heen, geruststellen en weer in bed stoppen zodat duidelijk wordt dat ze moet gaan slapen. 1 ding wat je absoluut niet moet doen is uit de slaapkamer gaan. Uit bed halen doe ik soms nog wel eens om even te knuffelen en rustig te laten worden maar ik blijf altijd op haar kamer. Met een dag of twee was alles dan weer rustig.

Veel succes in ieder geval, ik weet hoe vervelend het kan zijn.

7. 1 en 1 is drie

26 mei 2008
    112
    0
    0
    Roosendaal
    Oke, gewoon in zijn kamertje blijven todat hij daadwerkelijk slaapt. Hebben we idd ook al geprobeerd, maar nu gewoon ff doorzetten en misschien duurt het dan steeds minder lang voordat hij slaapt.
    Ben benieuwd...Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Deel Deze Pagina