RENNES - De zeven weken oude baby van een Nederlands stel in Frankrijk heeft een dodelijke val gemaakt op een pier. De moeder van het meisje liet de kinderwagen even los om een foto te maken, waarop het wagentje naar beneden rolde, omsloeg en zeven à acht meter lager een betonblok raakte. De ouders wandelden op de pier van de noordwestelijke kustgemeente Erquy (Bretagne), samen met hun andere dochtertje van drie en een bevriend stel, eveneens uit Nederland. Dat berichtte de Franse nieuwszender TF1 woensdagavond. Reddingswerkers brachten de zwaargewonde zuigeling naar het ziekenhuis in de plaats Rennes, waar die even later overleed. De aangeslagen ouders krijgen psychologische begeleiding. Bron: nu.nl Natuurlijk vreselijk voor die ouders, maar dit had voorkomen kunnen worden. Wel eens gehoord van een REM op een kinderwagen?? Of denk ik nou te makkelijk??
Dit verzin je toch niet! Waar zit 't verstand van die ouders! Natuurlijk héél erg ook voor hun, maar je staat op een PIER!
Vreselijk! Ik heb altijd als ik op plekken ben wat wat hoger ligt of waar het gevaarlijk is in de mijn achterhoofd 'wat als'.. en zou dus zeker weten mijn kinderwagen op de rem zetten.. Maar wil deze moeder echter nergens van beschuldigen, het gebeurd zo snel en het ongeluk zit in een klein hoekje, wellicht werd ze afgeleid? Gebeurde er iets speciaals dat ze snel de foto wilde maken?. Vind het vreselijk dat ze dit mee moeten maken..
Hoorde het net van mijn moeder en mijn maag draaide gewoon om toen ik het hoorde........jeetje wat verschrikkelijk
Natuurlijk is het een heel ander verhaal gelukkig voor mij, maar laatst werd ik ineens door een wesp gestoken en uit reflex grijp ik naar mijn arm en de buggy rolt ook net de straat op. Nou was het geen drukke straat waar nauwelijks verkeer komt, maar er zou maar net een auto aangekomen zijn. Met andere woorden een ongeluk zit in een klein hoekje. En die ongelukken hadden heel vaak voorkomen kunnen worden maar waren absoluut geen kwaadwil. Dit is volgens mij ook zo iets, waarschijnlijk heeft die moeder er ook helemaal niet bij stilgestaan dat de pier afliep en dat de kinderwagen zou gaan rollen, maar hier met dramatische gevolgen .
Ik zat inderdaad ook aan de rem te denken... Maar dat maakt het natuurlijk nog erger voor de ouders. Je kind verliezen is natuurlijk verschrikkelijk. Maar je kind verliezen door eigen onoplettendheid, daar voel je je toch je hele leven schuldig over? Maar ja, een ongeluk zit in een klein hoekje... Pffffff, ik moet er niet aan denken...
Hoorde het ook net op het nieuws, en indd er zit toch een rem op!!! Nu heeft ze dr foto, maar is dr dochtertje kwijt En indd op een pier grrr.
Tis idd erg voor die baby maar sorry hoor die moeder had beter op moeten letten. Ja een ongeluk zit in een klein hoekje maar dit is gewoon logisch nadenken kom op zeg! Je gaat toch je kinderwagen niet los laten om een foto te maken??? Vraag dat dat aan je man/vriend. Ik zat laatst op een bankje en het liep er een beetje af en zelfs toen zette ik de kinderwagen op de rem terwijl het verder geen kwaad kon als ie een stukje weg zou rollen. @devy jouw verhaal vind ik toch anders het gaat bij jou om een automatisch reactie van je lichaam en niet omdat je een foto wilt maken
Ik zet de kinderwagen altijd op de rem als ik het ergens neerzet. Maar misschien dat deze moeder dit ook altijd wel deed, maar inderdaad op dat moment net werd afgeleid of iets dergelijks... In ieder geval is het echt een vreselijk verhaal Je zou het maar zien gebeuren...
ik denk dat als je dit verhaal een week geleden aan deze moeder zou vertellen ze ook zou zeggen dat ze altijd de rem op de wagen zou zetten. maar om de een of andere reden heeft ze dat nu niet gedaan, het zal ook wel niet heel steil afgelopen hebben denk ik. persoonlijk wil ik niet te hard oordelen over de ouders, het verdriet wat ze hebben is al groot genoeg en de ouders zullen dit hun hele leven mee moeten dragen. je hele leven jezelf de schuld geven en denken wat als ik....., nee ik vind dat we niet te hard moeten oordelen, ze worden nu echt hard genoeg gestraft. joyce
ik was en ben gewoon in shock toen ik dit las, en wat sneu voor dit kindje dat t op zon manier op haar einde moest komen, gun je je ergste vijand niet eens. tuurlijk had ze de wagen op een rem kunnen zetten maar dat is nu niet meer van toepassing die ouders en dat kindje zijn gestraft en dat is heeeel erg, eigenlijk niet te beschrijven. ik hoop toch dat die ouders dit op den duur een plekje kunnen geven al lijkt me dat onmogelijk.
Wat verschrikkelijk! Voor je ogen nog wel, wat voel je je dan machteloos. En wat een verdriet en zelfverwijt na die tijd... Misschien zit die vrouw hier wel op Zwangerschapspagina. Wie zal het zeggen?
Hier ben ik het ook helemaal mee eens, het zal ze nog meer verdriet doen als je gaat oordelen over ze.
deze ouders zijn enorm hard gestraft en dit zal hun hele leven hun achtervolgen.... natuurlijk zet je altijd de rem op de kinderwagen en dan die ene keer dat je in een onbewaakt moment het even vergeet... oh afschuwelijk dit is het ergste wat een mens kan overkomen