ASUNCION - Een te vroeg geboren baby in Paraguay die dood was verklaard, bleek vier uur later toch nog te leven toen zijn vader de doodskist openmaakte. ,,Ik opende de kist om hem te zien, en zag dat hij nog ademde, aldus Jose Alavrenga vrijdag tegen lokale media. ,,Ik begon te huilen. Medisch personeel bracht het jongetje direct terug naar het ziekenhuis in de hoofdstad Asuncion om hem in een zuurstofcabine te leggen. Later verkeerde de Zuid-Amerikaanse zuigeling, die bij geboorte slechts 500 gram woog, in stabiele toestand. Het hoofd van de intensive care erkende dat artsen de vitale functies van de baby niet goed hadden gecheckt. Maar een van de artsen zei dat ze een uur lang hadden geprobeerd de baby weer in leven te brengen. ,,Zijn pols was zo laag, dat het niet meetbaar was, aldus een van hen. Ad.nl
Tjonge, dan schrik je je toch ook kapot, als je denkt dat de baby dood is, en je ziet hem toch bewegen. Maar ik begrijp goed dat hij later alsnog overleden is?
Dit vind ik dus echt niet kunnen!! Als er nog pols was (ookal was die niet meetbaar) was het kindje niet dood wat een gekken. Eigenlijk wilden ze dat kindje gewoon maar door làten gaan omdat die pols zo zwak was. Hoe gek kun je zijn man niet normaal.
jeetje, stel je voor dat die vader niet meer in het kistje had gekeken! dan was het jongetje nu dus wel dood! wat een rampzalige fout van het ziekenhuis.
jemig zeg... Het zal je maar overkomen. En dat arme kindje. Ik was compleet geflipt tegenover de artsen hoor!!
hebben de ouders het kindje zelf dan niet vastgehouden na de geboorte? Ik neem aan dat dat normaal wel zo is toch? En stel je voor..............en die kans ik best wel groot dat hij toch overlijd, dan hebben ze wel mooi 4 uur aan tijd gemist om die door te brengen met hun kindje..............erg toch?!!!