Hallo allemaal, Mijn kleine mannetje is sinds 2 weken een drama met het verschonen van z'n luier Hij draait zich gelijk op z'n buik zodra hij het aankleedkussen aanraakt en begint te huilen zodra ik hem op zijn rug wil draaien voor een schone luier. Vooral poepbroeken zijn een drama, want je kunt je wel indenken wat er dan gebeurt ! Hebben jullie hier ook last van, en hebben jullie eventueel tips? Flynn is nu 13 maanden oud.
Zo herkenbaar! Welkom in de wereld van je peuter! Wij proberen haar een speeltje te geven wat echt speciaal is zodat ze in ieder geval blijft liggen tot de ergste troep weggeveegd is. Dat werkt wel aardig. Ook helpt het wel eens als ik haar verschoon als ze net wakker is en nog in haar bedje ligt. Omdat ze nog wat suf is, is ze minder beweeglijk. (maar da's niet zo goed voor je rug, weet ik nu )
Erg herkenbaar! Ik ben al bijna lichtelijk aan het doordraaien hier Ik houd dit topic in de gaten voor DE tip!
kan je zoontje al lopen/staan. misschien zijn luierbroekjes wel een idee. zo kan de kleine blijven staan en zien wat er gebeurd. De kleine vind het vast geweldig en het is iets nieuws waardoor het de aandacht trekt. ook met poepluiers is dit te doen als de kleine tenminste luisterd. het is het proberen waard
Nou ik heb hierover al eerder geschreven maar dat is bij ons ook een drama elke keer! Keihard huilen op het moment dat ik hem op zijn rug neerleg en de luier wil afdoen. Sinds 1 maand begon hij met tijgeren en iets eerder met buik draaien en sindsdien wil hij voor geen goud op zijn rug liggen ! Vooral niet om te verschonen! Maar ook aankleden, doe ik op schoot tegenwoordig. Ik heb alles geprobeerd, telefoon, afstansbediening, noem maar op. Alles is voor een paar seconden.Uitleggen doe ik ook erbij maar dan is hij zo hard bezig om zich te verzetten dat niets helpt! Wat ik dan doe is keihard tegenhouden en dan maar laten huilen! Kan er verder niets aan doen. Ik ben inderdaad ook lichtelijk aan het doordraaien!
Hahaha, Ja de afstandsbediening, telefoons, walkie takies, boekjes, flesjes water en ik weet niet wat nog meer zijn hier ook al de revue gepasseerd, maar niks helpt voor een lange tijd! Ik wacht nog even op de gouden tip, maar ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben!
Hier had ik nog zo'n worsteltante.. Alle interessante speeltjes (en niet speeltjes) hebben de revue al gepasseerd, maar niets wat leuk genoeg was. Toen maar even de minder leuke mama uitgehangen en haar gewoon stevig vastgehouden. En luierbroekjes gingen ook een stuk makkelijker (en sneller!) Een troost: het gaat vanzelf weer over! Luier verschonen blijft een minder favo tijdverdrijf van haar, maar het gaat weer stukken makkelijker dan een paar maandjes geleden. We kunnen nu weer lekker geiten samen tijdens he verschonen
Zingen, gek doen, een compleet nieuw speeltje of voorwerp....maar af en toe word ik gewoon zo boos dan schrikt ze zich wild en blijft ze wel even liggen. M
Hoi, Hier ook hetzelfde, elke dag weer! En Quinten poept wel 5 keer per dag! Ik heb een trucje van een vriendin geleerd; je kindje op bed of de bank leggen en je voeten op de bovenarmpjes leggen. Het is wel een soort houdgreep, maar werkt wel... Die luier moet toch verschoond.... Succes....
Jeetje wat herkenbaar, sven kan er ook een houtje van, ik probeer hem ook af te leiden, vooral de potjes en flesjes zijn erg interessant maar ook zijn muziekgiraffe werkt af en toe, maar het is inderdaad steeds wat anders. Eerst verschoonde ik hem ook nog wel eens op de bank, maar dat doe ik niet meer want dan heb ik handen tekort, gewoon lekke rop de commode... En inderdaad goed vasthouden
Heel herkenbaar, dit hebben wij ook, al maaanden (ze is nu 16 maanden). Sommige luiers gaat het wel goed, maar andere keren is het krijsen en worstelen (ondanks leuke speeltjes, liedjes, gek doen, boos doen, streng toespreken of wat dan ook). Als we met z'n 2' en thuis zijn, doen we het met z'n 2'en..... Worden er som sook stapelgek van dus hoop dat het snel een keer ophoudt!
Sinds dat Ted kan staan (lees 8 mnd) Verschoon ik Tedje staand en daarvoor heb ik geen speciale broekjes/luiers voor nodig. Gewoon even de handigheid krijgen. Meestal doen we het op de commode maar staand aan tafel gaat ook prima. En idd gaat het ook weer over, want nu kan ik de kleine man wel 2 á 3 keer liggend per dag verschonen.
Ik heb mischien een tip voor dit zeeeer herkenbare probleem: mn dochtertje van 15 maanden doet dit ook allemaal, tot mn grote irritatie (leuk overal poep...) en toen heb ik het aankleedkussen op de grond gelegd en nu kruipt/loopt ze er zelf naar toe en gaat "klaarliggen" en kan ik rustig mn gang gang. Deze leeftijd schijnt typerend te zijn dat ze alles zelf willen doen en doordat ik haar zelf op het kussen laat liggen, vind mevrouw het OK. Dus mischien is dit iets voor jullie? Mij heeft het geholpen tot nu toe. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, ik word er soms stapelgek van dit beidehandse gedrag!
Als ik mijn zoontje van 11 maanden ga verschonen dan geef ik hem altijd een (schoon) luiertje om vast te houden. Vind ie heel interessant, want dat knispert lekker en hij gaat er mee wapperen en weet ik veel. Ik vind t prima, zolang ik die luier maar kan verschonen zonder al teveel herrie! succes!
Ik geef Senna tijdens het verschonen altijd de doos met billendoekjes. Ze vindt het dekseltje reuze interessant en zodra ze hem open heeft geeft zij mij de doekjes aan. Meestal veel te veel.... , maar die stop ik dan later gewoon weer terug. Ik ben al lang blij dat ze op haar rug blijft liggen... Wie weet een tip voor jullie. Succes met die kleine rakkertjes... Gr. Dolfijn
wauw! ik wou hier net zelf een bericht over neerzetten! Met Seff is het ook steeds weer drama als ik hem op zn aankleedkussen leg! want meneertje wil niet liggen, meneertje wil zitten en alles om zich heen pakken! ...pffff....nou das best lastig hoor als je zn luier wil verschonen! liefs Emmie en haar puberige dreumes!
Haha zo te lezen hoort het erbij, ook Jelte begint te dreinen zodra de commode in zicht is. Ik trek me er niks van aan, maak geen oogcontact en handel snel en doortastend, vaak helpt dat wel wat. Verder is afleiden met een handspiegel een supertruc hier. t zal wel weer over gaan!
oh dat met die spiegel is ook wel een goeie ja! Bij Jonathan precies dezelfde ellende hier, en dan doet hij het ook vooral bij zo'n lekkere volle poepluier. Wat soms wil werken (als hij niet echt kwaad word ): ik vraag hem dingen, wat doet de hond, poes, varken etc... hij vind het altijd leuk om te vertellen wat die beesten doen, tja en als hij zo ligt na te denken dan "vergeet"hij om te draaien ( echt een man he, kan nu al geen twee dingen te gelijk hahaha)
Verschonen is al maanden een drama, want ze draait zich in een seconde op haar buik en is zo sterk! Tja, afleiden met spulletjes werkt nog het beste, maar op sommige dingen is ze wel uitgekeken, dus ik moet steeds weer wat anders verzinnen. Boos worden heeft geen zin, want dan gaat ze heel hard lachen.
Toen ik het zat was heb ik hem resoluut op z'n rug gedraaid en hem duidelijk gezegd dat mama dat niet leuk vindt en dat ie moet blijven liggen. Gehuild heeft ie toen (mama's hart brak...), maar sindsdien gaat ie op z'n rug liggen, kijkt ie me aan, schudt nee met z'n hoofdje (zo van ik mag niet draaien) en wacht tot ik klaar ben. Maar wel met speeltje. Tandenborstel met een beetje tandpasta, voetballetje, leesboekje, elke keer wat anders krijgt ie in z'n handen. Pfoe, het opvoeden is begonnen...