Draagdoek

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wizard, Jun 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Wat zijn jullie ervaringen met het hebben van een draagdoek? Werkt het in de praktijk? Wat voor een hebben jullie? Goh, wat een vragen he? Ik heb wel een duowagen aangeschaft maar voor korte wandelingetjes lijkt het me voor Thijmen ook heerlijk om in een draagdoek te liggen vandaar dat ik graag jullie mening wil weten.

Liefs eva

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik vind een draagdoek persoonlijk niet zo erg handig omdat ik altijd sukkel met het wikkelen ervan, ik gebruik liever een een draagzak. Maar zowel draagzak als draagdoek zijn ideaal om je kleintje te laten slapen.

3. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb 2 draagdoeken en ik vind het gewoon geweldig. Elyesa vond het heerlijk om erin te liggen en nu Erenay ook hij slaapt steeds als hij erin ligt en het is veelhandiger dan het gesukkel met de buggy.

4. Anique

Anique Niet meer actief

Ik heb voor m'n eerste moederdag ook een draagdoek gehad, ik heb de tricot-slen, maar ik ben ook vrij onhandig in het omdoen.. om de en of andere reden gaat het nooit helemaal goed. OF hij zakt helemaal naar onderen, of hij prikt er met z'n benen langsheen. En wat mij werkelijk nog NOOIT gelukt is is om hem zo om te doen zodat z'n hoofdje goede steun heeft :cry: Ik pak dan altijd maar een sjawl-tje en die knoop ik dan nog een keertje extra eromheen ter hoogte van z'n hoofdje.. misschien herkent iemand het hier wel en heeft tips voor mij.. Ik doe het toch echt volgens de gebruiksaanwijzing :(

5. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
  6. Anique

Anique Niet meer actief

Ja ik doe het wel met de handleiding, maar deze is weer anders... dieze manier ga ik ook eens proberen, misschien gaat het zo beter.. heb hem trouwens nog altijd in "newborn hug-hold".

7. edokid

edokid Actief lid

May 24, 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Met Eva heb ik de eerste maanden een draagdoek gebruikt; we vonden het allebei heerlijk!
    Zij had de warmte van mij en viel zo heerlijk in slaap. En ik had mijn armen/handen vrij om wat dingen te doen.

Overigens had ik niet veel moeite met het knopen.
    Soms zat het erg los en dan begon ik weer opnieuw met een strakkere knoop.
    Eva vond het namelijk fijn om er een beetje krap in te liggen...

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Combicotti veel gebruikt - helemaal top (gebruik m nog steeds)

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    ik heb een draagzak de babybjorn (buikdrager) en die bevalt me prima

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb nu een storchenwiege en een hoppediz, zijn beide lange geweven doeken. Oke het knopen is even leren. Maar als je dan kunt knopen: heerlijk ! Mijn kindje wordt helemaal enthousiast als hij de doek ziet. En je kan op allerlei manieren dragen.
    Ik zou ook gewoon voor een doek gaan. Is toch anders dan een draagzak.

knopen van een rekbare doek

11. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    zo`n doek heb ik ook! alleen ik heb hem van draagdoek.nl
    hij is inderdaad erg fijn.

@nemo handig dat filmpje!

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

En lekker he =P~

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Hier ook een Storchenwiege. Bevalt erg goed alhoewel ik nog steeds niet handig ben in het knopen. Maar zit liever even daarmee te pielen dan dat ik een minder goede draagzak oid heb. Ik vind persoonlijk de draagsystemen waarin je baby al zo heel jong kan zitten niets. En rekbare stof vind ik later, als je baby zwaarder wordt, niet handig.

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Pendrag: leuk nog een Storch. Welke heb jij ? Ik heb een Ulli [​IMG]

Draagzak is idd niet zo goed voor het ruggetje van je kindje omdat het ruggetje daar hol in zit en niet bol zoals in een doek.

15. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    inderdaad! en heel lief hoe hij dat kindje een kusje geeft ;)

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Heb eerlijk gezegd geen idee. Eén met allemaal streepjes in ieder geval. Gebruik hem nu eigenlijk niet meer maar zal straks na de bevalling wel weer erg handig zijn!

17. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier een grote fan van de draagdoek, even leren hoe je hem moet knopen, maar eenmaal je dit kunt, is het een fluitje van een cent.

18. debjuh86

debjuh86 Actief lid

Jun 6, 2008
    189
    211
    43
    Female
    stay @ home mommy and wifey
    @ nemo
    ik was helemaal inde roze wolken toen ik dat kleine ukkepukkie zag!
    en die man doet t echt heel leuk!
    stap 1 rol je doek uit
    stap 2 wikkel m om je heen
    stap 3 pak je baby
    stap 4 geef m een kusje
    stap 5 stop de baby erin
    stap 6 eventuele loshangende onderdeeltjes van baby wegwerken
    :D

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wauw, dat zit volgens mij echt wel lekker! Beter dan een Shelter!
    Ik heb de Shelter en ik vind dat Sasha er altijd een beetje gek inzit met d'r hoofd. Maar met deze kun je volgens mij je kindje er op elke manier instoppen. Het ziet er ook niet zo moeilijk uit. Volgens mij kun je met deze doek ook veel makkelijker borstvoeding geven, als je er op uit bent?

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Wendyp: is idd beter dan een shelter, en nu voor de zomer ook net wat koeler lijkt mij.
    Je kunt idd op veel verschillende manieren knopen. Het filmpje ging over een rekbare doek dat is het geschiktst voor kleine kindjes. Als je een ouder en dus zwaarder kindje hebt gaat het te ver rekken en dan is een niet rekbare doek (o.a. Storchenwiege, Hoppediz) beter.
    Je kan idd voeden in de doek meestal laat je je kindje dan iets zakken (laat de doek wat vieren) en voor het gewone dragen hijs je je kindje dan weer wat omhoog. Hier wordt uitgelegd hoe je een kindje kunt voeden in de doek. En er staan nog allerlei goede adviezen/info over het dragen van je kindje.

Share This Page