vanaf 20 mnd al op en af...dan weer wel dan weer niet...of moest hem echt lang helpen in slaap te komen..iets voor 2 jaar volledig eraf gehaald... eerste paar weken heeft hij wel echt een inkak moment eind van de dag gehad steeds, toen was de oplossing even op de bank met deken en kussen en ipad of dvdtje aan...dit gaf hem rust zo voor het eten.. Sindsdien slaapt hij trouwens wel elke dag om 1830... Hoe ouder hij werd des te makkelijk kon hij ook aangeven moe te zijn of ff te willen chillen op de bank... Hij heeft tot 24/25 mnd nog wel es een dutje in de wagen gedaan als we wandelde of boodschappen deden ( ook rond de tijd dat hij meestal moe wordt dus zo 16/17uur
mijn dochter slaapt ook niet elke middag meer, ik breng haar wel naar bed, ook al gaat ze niet slapen, ze krijgt wel even rust. als ze wel in slaap valt, valt ze laat in slaap en maak ik haar om half 4 wakker. als ze gaat huilen haal ik haar er direkt uit, einde van de middag kakt ze dan in, zet ik haar op de bank met een dekentje en zet een tekenfilmpje aan. het verschilt erg per kind, mijn neefje is 3 en slaapt nog elke middag, hij vraagt zelfs of hij naar bed mag.
Hier begint ons zoontje er ook al mee. Ik leg hem wel op bed en slaapt hij dan slaapt hij. ook al is het voor een uurtje.. is hij wakker en hij speelt, ook prima.. Dan is hij wel even in zijn eigen omgeving rustig bezig even een moment voor hemzelf. na een tijdje roept hij mama en dan haal ik hem op.. Nu is hij wel in slaapgevallen.. heeft vanmorgen heel langbuiten gespeeld..
wat een herkenning! hier ook een jochie van 29 januari, hij heeft toen ook een peuterbed gekregen om vast aan te wennen. de eerste 2 dagen kon ik hem wakker (maar moe) naar bed brengen, maar daarna tot aan nu is het echt drama! Als ie eenmaal slaapt is het goed en slaapt ie meestal ook lekker door, maar het in bed krijgen is echt zo moeilijk als ie nog wakker is. (dit geldt niet alleen voor overdag, maar ook savonds) Overdag laten we hem nu op de bank liggen, hij heeft er ook dagen tussen zitten dat ie niet in slaap valt en de dag helemaal wakker , maar wel moe doorhaalt (en dan tijdens eten omvalt in zijn stoel ) ik twijfel heel erg of het er ook niet mee te maken heeft dat hij nu in een ander bed slaapt, ik wil liever niet terug naar het ledikantje maar juist doorzetteen dat hij leert in zijn (grote) bed te slapen.
Nu een paar dagen zonder slaapje 's middags. Meneer krijgt wel een in dut moment rond 16.00 maar gaat dan een tekenfilmpje op de bank kijken. Hij gaat nu zonder morren 's avonds naar bed! Eerst was het alleen 's middags maar uiteindelijk werd het ook 's avonds protesteren. Nu zijn slaapje er af is, gaat ie weer heerlijk slapen en wordt ie 's nachts ook niet meer wakker. Jippieeee!
Elk na deel heeft zijn voordeel vind ik van het probleem middag slaapje. Mijn dochter bijna drie slaapt van af mei 2012 niet meer in de middag. En het gaat redelijk. Ze heeft nog regelmatig die middag dip,s dan doe ik even een koud doekje over haar gezichtje en we eten hier op tijd. Als ze naar het kdv geweest is dan is het race tegen de klok. Ze valt dan rond 17.30 al in slaap en slaapt dan echt goed. Is ze niet naar het kdv geweest en minder moe dan gaat ze later die dag. En het is vervelend die middag slaapjes overslaan ben het daar echt mee eens ze hebben het vaak nog nodig en zijn soms dan zo over vermoeit doe je het wel het middag slaapje dan krijg je ze in de avond weer hun bed niet in. Hier als ze soms nog dus overdag in slaap valt maak ik er voor 16.00 uur wakker. Anders is het in de avond drama. Ik zeg dus eigenlijk het blijft wel even puzzelen.
als ik zoonlief hier laat gaan kan hij rustig rekken tot een uur of 6 savonds, en met eten stort hij in. Het is dan veels te vroeg om hem naar bed te brengen, hij slaapt dan wel de hele avond door, maar snachts is hij klaarwakker en is het feest
Sinds onze dochter een peuterbed heeft, slaapt ze nog maar heel weinig overdag. Ze wil sowieso niet in het bed 's middags, en dan komt het voor dat ze dan op de bank in slaap valt. Op de creche gaat ze nog wel zonder problemen, in een ledikant.
Oh ja, hier ook wel drama 's avonds met slapen in peuterbedje. Heb van alles geprobeerd: - even met dochter in ons bed liggen en dan terugleggen - even met dochter beneden zitten, zij op schoot met haar deken - voor haar deur zitten en elke keer terugleggen in bed, soms werkt het Eergisteren in haar kamer gezeten en elke keer terugleggen in bed, zoals de britse supernanny dat ook laat zien op tv, na 4x terugleggen bleef dochter in bed zitten en kalmeerde ze. Die gaan we dus volhouden. Misschien werkt dit ook voor jullie?
ledikant wil ik hem echt niet meer in hebben, niet omdat hij het voor juni afgeleerd moet hebben, maar hij weet sinds kort ook hoe hij er in en dus ook uit kan klimmen en hij is nogal een brokkenpiloot ik heb nu vanmiddag na het eten een badje met hem gedaan (hij was inmiddels aardig moe) en het toch geprobeert om hem wakker maar moe in zijn bedje te krijgen (weliswaar met slaapzak) het was even sputteren en verzetten maar uiteindelijk gaf hij zich gewonnen aan de vermoeidheid. en ik heb weer een stukje geduld overwonnen Hij heeft eenmaal in dromenland ook behoorlijk goed geslapen, dus het is afwachten wat het vanavond (en vooral vannacht gaat worden)
Hier een maand gehad, tijdje bij hem gezeten wat ook wel erg vermoeiend was soms een uur lang, maar ik merkte dat hij echt niet zonder zijn dutje kon, dan had hij nog meer last van driftbuien dan hij nu al heeft. Uiteindelijk een projector gekocht met een muziekje die 10 min draait, ipv naast hem te zitten ging ik na het verhaaltje voorlezen het muziekding aan doen, dat vond hij heel interessant, sindsdien slaapt hij weer ghoed overdag,ik benzo blij dat ik toch heb doorgezet want hij heeft het echt nog nodig. S avonds gaat het moeilijker, dan moet mijn man bij hem zitten, maar overdag dus niet meer, eerst moesten we smiddags en savonds bij hem zitten tot hij sliep..
Gisteren overdag op het kinderdagverblijf heeft ie 1,5uur geslapen.. Dat merkte we gelijk door zijn feest gedrag vannacht.. Vind het zo lastig! Hij is moe, maar wil niet slapen. Als hij dan toch in slaapt valt, is het 's nachts feest.. Maar als je hem 's middags niet op bed legt, is íe zo moe.. Je ziet gewoon dat íe moe is, maar hij wil niet.. Eigenwijsje!
mijn zoontje wilde toen tv kijken.ik zette dan tv aan, hij mocht kijken alleen als hij liggend keek. zo viel hij soms in slaap. maar in zijn kamer slapen stopte hij ook vrij vroeg. als ik jou was zou ik ook overgaan nr n peuter bedje. zo gevaarlijk als ze er uit klimmen. zoontje slaapt op peuterbed vanaf 22 maanden,zo veel beter
Ons zoontje slaapt al vanaf december in een peuterbed. Ook geen problemen mee gehad, op de eerste nacht na Hij lijkt het nu door te hebben; slapen als hij wil slapen en op de bank rusten als hij niet wil slapen.. De nachten gaan daardoor ook een stuk beter..
hier even afkloppen, al 2 dagen de nacht doorgehaald en om half 6 stond ie naast ons bed. (hij is ook al vanaf dinsdag verkouden dus echt lekker slapen doet ie ook niet) gisteren kwam hij bij ons in bed liggen en ging gewoon weer verder slapen tot de wekker van manlief afging haha overdag heeft hij ook redelijk geslapen, een uurtje tot 1,5 uur op de bank. hij is vandaag vroeg gaan slapen, nu even met papa mee naar opa en oma dus hij heeft er al weer aardig wat wakkere uurtjes opzitten. hopelijk vannacht weer een goede nacht!
gek word ik er van! Ben er nu ook weer mee bezig, dochter in bed te krijgen. Ze heeft het zoooo hard nodig, wrijven in haar ogen vanaf het moment dat ze 's ochtends wakker wordt. Helaas klimt ze erg gemakkelijk uit haar ledikant en is dus het grote klassieke terugzetten in bed een feit. We hebben er dus nu echt strijd om, maar ik heb gemerkt dat als ik die win ze daarna wel een paar dagen gewoon braaf naar bed gaat. Ik vind het zo moeilijk om mijn geduld te bewaren, aangezien ze echt de hele dag om je heen zit te jengelen van het slaapgebrek...zeker nu ze besloten heeft rond 6 uur wakker te worden, pff... wat zal ik blij zijn als de peuterpuberteit over is zeg! grr