Waarom wel/waarom niet beginnen met pap rond de 4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vladivostok, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is vier maanden en mag beginnen met pap. We willen graag rond 6 maanden beginnen met bijvoeding volgens Rapley. Is het dan een goed idee om nu met pap te beginnen? Wat voegt het qua voedingswaarde toe?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Je geeft nu nog geen pap maar rijstebloem.

Waarom? Ik heb het nooit gegeven, wat vulling in de maag, dat is
    het. Ze hadden genoeg aan borstvoeding.
    Vanaf 6 maanden geef je pap, daar is op zich niets mis mee.
    Ik eet ook wel eens een bordje brinta :)
    Zou dan met een lepel doen, geen fles.

Als je Rapley wil gaan doen...leuk! :)

3. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik heb ze nooit pap gegeven, begrijp ook nooit zo goed waarom ze pap moeten hebben?
    Er zit helemaal geen voeding in, het is idd vulling van de maag..
    Ik zou gewoon doorgaan met melkvoedingen..

Met 6 maanden kun je prima beginnen met groente en fruit en een broodkorstje..

4. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik persoonlijk vindt dat te zwaar voor het maagje van de baby.
    Ik heb het bij mijn zoon wel gegeven rond 5 maanden omdat hij extreem veel honger had, ik alles al geprobeerd had en dit als laatste optie wilde uitproberen.

Maar anders had ik het niet gegeven. Mijn dochters hebben het nooit gehad rond die leeftijd.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb het wel gegeven rond vier maand, omdat mijn dochter ongelooflijk hongerig was. Maar ze kreeg er absurd veel krampen van, heel zielig om te zien, dus meteen weer gestopt. Groente ging op die leeftijd dan weer wel goed, dus het lag echt aan die rijstebloem.

6. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Als je baby genoeg heeft aan melk, dan zie ik de toegevoegde waarde van pap niet. Mijn kinderen hebben het nooit gehad, eerst niet omdat ik dus de toegevoegde waarde niet zie en later niet omdat ze het niet lekker bleken te vinden ;).

7. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij zijn bij 4 maanden begonnen met rijstebloem ivm reflux. En met 6 maanden met pap als ontbijt.

8. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    En had het een positief effect op de reflux?

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ja ik merkte wel dat zijn voeding minder omhoog kwam :)

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nee hoor, niet nodig! Als je met 6 maanden naast groente ook een broodkorstje gaat aanbieden, is dat vroeg genoeg voor de introductie van gluten. Rijstebloem is sowieso niet echt nuttig...

11. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit gedaan. Met 6 maand rijstebloem van een lepeltje om te ervaren hoe het was om te eten met een lepel. Tot 6 maand gewoon melk

12. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Mijn jongste van 8 maanden heeft t nog nooit gehad. Hij krijgt gewoon bv en brood... geen pap. (dat kan natuurlijk ook kv en brood zijn vanaf 6 maanden)..

Mijn oudste had een tarweallergie en die kreeg rond 7 maanden als lunch een tijdje een bordje rijstebloempap, omdat hij geen brood kon eten.

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben ook rond 4 maanden (0f 6, weet niet meer precies) een paar keer rijstemeelpap gegeven met lepeltje. Om te oefenen met lepeltje maar ook omdat we het een veilig product vonden om mee te beginnen (Dl had al interesse in salami op die leeftijd, maar alle groentehapjes en fruithapjes kreeg ze hele erge buikkrampjes van).

14. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Aangezien onze kleine man enorm hongerig is en zelfs mega-flessen Forte-voeding voor hem eigenlijk nog niet genoeg zijn afgelopen weekend rijstebloem geprobeerd. Alsof zijn dagen als huilbaby (die we toch al enige weken achter ons hadden gelaten) weer terug waren. Krampen en krijsen :( Vandaag groente geprobeerd en nog geen spoor van krampjes (alleen beviel de smaak meneertje niet zo)
    Onze dochter was daar een stuk makkelijker in, die at vanaf dag 1 alles wat we haar voorschotelden en heeft nooit last gehad van kramp.

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    Bij beide kinderen pas met 6 maand begonnen met pap, ivm wennen aan granen en omdat ontbijten met pap gezond is en handig vind ik (tegelijk granen en melk naar binnen).

Met 4 maanden rijstebloem wordt vaak gedaan om kindjes beter door te laten slapen. Onze kinderen sliepen toen al zowat klokje rond dus daarvoor was het niet nodig. En ze hadden nog genoeg aan de melk alleen.

16. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ik heb het gegeven met afgekolfte melk (kolfte fulltime). Mijn dochter was een echte hongerwolf en dronk met gemak 1,3 liter melk per dag. Ik had het idee dat ze er wat voller van was. Ben met 4 mnd savonds begonnen en met 5 mnd ook sochtends.

17. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, dus samenvattend kiezen de meesten hier voor het geven van rijstebloempap vanaf vier maanden als ze een hongerige baby hebben en wacht de rest grotendeels tot zes maanden en begint dan met de granenpap.

18. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik heb voordat ik begon met boterhammen eerst pap als ontbijt gegeven. Fijne granen pap, zonder rotzooi. Je maakt het gewoon aan met kv.
    Ik vond het toen wel een goed idee om hem te laten wennen aan verschillende structuren. Toen hij goed de boterham at, ben ik met de pap gestopt.

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Er is ook nog een groep die rijstebloem geeft vóór het slapen gaan zodat de baby gaat doorslapen.

Daar zou ik persoonlijk nooit voor kiezen, het kind met een mega blok beton in de maag naar bed, maar zonder extra voedingsstoffen. Die rijstebloem zet vervolgens de darmen 's nachts aan het werk, wat heel vaak zorgt voor meer krampen of hele poeppartijen midden in de nacht.

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier nooit rijstebloem of granenpap of Bambix of andere pap gegeven.

Zijn rond 5 maanden begonnen met groentehapjes en kort daarna met fruithapjes.

Deel Deze Pagina