pppff wat nu weer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo dames
    jullie zullen wel denken wat nu weer.
    ik post best vaak en dat komt miss ook omdat ik een beetje onzeker ben en me afvraag of ik t allemaal wel goed doe !

zit weer met een probleempje
    mijn dochtertje wil overdag helemaal niet meer slapen als ik haar in bed leg begint ze te huilen
    als ik haar laat liggen en om de 10 min even ga kijken en aai over de bol en fiepje erin kan ik 10 min daarna weer terug .
    ik wil ze er eigenlijk niet uithalen maar na anderhalf uur alleen maar op en neer lopen word ik ook moe van .
    als ik haar dan in de box leg is ze gewoon lekker wakker en brabbelt ze volop als ze begint te jengelen en te gapen leg ik haar weer terug en dan begint t weer van vooraf aan .
    doe ik iets fout ????
    en kan ik miss beter op de klok gaan kijken en hoe doen jullie dat dan :(

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    mijn dochter heeft rond dezelfde leeftijd ook zo'n fase gehad. Ik heb t ff zo gelaten. Ze kwam er smorgens rond half 8 uit en dan was ze vaak tot 14 of 15 uur wakker. Dan begin ze heel erg te gapen en ging ze even slapen.
    Ze ging dan savonds iets later naar bed. Meestal 21uur.

Na een tijdje viel ze weer tegen 11of 12 uur in slaap en legde ik haar weer in bed en maakte ze een ruk tot 15uur of zelfs 16uur. Dan ging ze gewoon om 19.30 naar bed.

Ik wilde geen strijd maken van t naar bed gaan. Snachts sliep ze goed en ook zonder problemen als ik haar in bed deed en dat wilde ik graag ze houden.

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Misschien heeft ze gewoon niet zoveel slaap nodig?
    Hier hebben we er eentje die sinds ze 2 maanden is (dacht eerst dat het aan de eerste prikken lag, maar nee dus ;)) nauwelijks nog slaapt overdag en daarvoor ook maar een uurtje of 3. We hebben er ons maar bij neergelegd, ze doet het verder goed, groeit en ontwikkelt zich prima. Ze slaapt 's nachts lekker door en overdag doet ze soms een kort hazeslaapje op schoot of op de bank en dan kan ze er weer even tegen.
    Blijkbaar heeft ze gewoon niet zoveel slaap nodig en ik heb eerlijk gezegd liever een vrolijk meisje bij me in de kamer dan een jammerend meisje dat toch niet gaat slapen in haar bedje. We hebben het echt geprobeerd geloof me, maar mevrouw vertikt het, dus dan maar niet ;)

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    gisteren en eergisteren had ik dat ook. en daarbij ook af en toe gillend huilen. vandaag erg leuk rustig. hij sliep goed zijn uurtjes slaap. maar hij lag wel eerst 20mn wakker bij de laatste keer, wel rustig in zijn bed.

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Julia is van 30 november en slaapt ook niet veel. Na de voeding leg ik haar in de box, zodra ze een paar keer gaapt/ of begint te huilen breng ik haar naar boven. De speen erin en naar bed. Ik ga dan boven iets opruimen/schoonmaken en merk dat ze ook niet slaapt. Ze ligt lekker rustig in haar bed. Soms kan ze ineens huilen, na 3 keer de speen in haar mond te stoppen, haal ik haar uit bed en krijg ik de mooiste glimlachen. Als ze niet wil slapen hoeft het van mij niet. Verder is ze een vrolijke meid.

6. Benenjerrys

20 apr 2009
    19
    0
    0
    Zeeland
    Hier precies hetzelfde hoor, heb een dochtertje van 8 weken en ik vraag me ook bij alles af of ik het wel goed doe. Heeft ze het niet te warm/te koud, speel ik wel leuk genoeg met haar enz enz en daar zijn forums toch juist voor om je onzekerheden met anderen te bespreken!

Mijn dochtertje slaapt trouwens ook nagenoeg niet overdag. Leg haar ook wakker in bed zodra ik haar slaperig vind worden en dan slaapt ze max een half uurtje tot ze gaat huilen, dan kan ik haar ook een paar keer een speentje geven maar langer dan een uurtje wil ze niet in bed blijven, ik ga haar ook niet laten huilen. Ze is weer vrolijk en gezellig als ik haar eruit haal en ze valt ook niet in slaap tijdens het drinken, dus dan hoop ik maar gewoon dat ik het goed doe.

Was er maar een handleiding meegekomen waarin staat hoe je je kindje het gelukkigste mensje ter wereld maakt!:)

groetjes

7. adi

adi Niet meer actief

Ik heb het ook een tijd gehad met mijn zoontje. Hij kon makkelijk 4 uur achter elkaar wakker zijn zonder dat ie moe overkwam. Ik dacht echt dat ie ADHD had. En op gegeven moment is het vanzelf veranderd. Nu is ie maanden en max 2 uur achter elkaar wakker, heeft hele vaste slaaptijden (heeft ie zelf verzonnen) en begint echt boos te worden als ik hem niet op tijd in bed leg.
    Dus hopelijk gaat het snel beter!

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hier precies hetzelfde gehad toen ze jonger was maar inmiddels wordt ze tegen 9 uur wakker en dan gaat ze tegen 13 uur mopperen en in haar ogen wrijven.
    Ik leg haar dan in bed en dan is het altijd mopperen en huilen maar ik "negeer " dit mits er na 5 minuten pauzes tussen het huilen komt.
    Is ze over de rooien dan ga ik haar troosten.
    Mijn dochter kan dit echt wel een half uur volhouden met mopperen en dan weer huilen.
    Uiteindelijk valt ze dan als een blok in slaap want ze is echt wel moe en 2 uur later hoor ik haar dan pas weer.
    Oh en ze heeft de gewoonte om nog te drinken voordat ze gaat slapen.
    Ze valt dan onder het drinken bijna in slaap en als het op is dan gaat ze naar bed.

Ik zeg niet dat dit bij jou ook het geval is hoor maar het enige wat je kunt doen is de klok achterwege laten en luisteren naar het huilen van je kind.
    Hoe huilt ze, zit ze tegen een voeding aan waardoor ze niet lekker kan weg dommelen enz.
    Fout doe je het nooit (mits je slaat enzo natuurlijk) en onzeker hoef je ook echt niet te zijn hoor.
    Je moet je kind leren kennen en dat gaat helaas niet in een paar weken.
    Op den duur kun je het lezen en dan gaat het vloeiender.
    Gewoon blijven doen wat je doet en luister naar jezelf en je dochter dat is het aller belangrijkste, wat een ander ook zegt

9. happymama

happymama Niet meer actief

nou heb t vandaag ff anders gedaan
    ze heeft om half 7 de fles gehad ik heb haar toen terug gelgd en ze heeft eerst een tijdje ligge buurten en sliep toen nog een uurtje
    om half 10 heb ik haar eruitgehaald
    heb haar nu net om iets over half 12 in bed gelegd en volgens mij slaapt ze nu .
    miss toch wat langer ophouden !!??

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hoi Brit,

mijn meissie is iets ouder, maar wil ook al een maand of 2 niet meer slapen overdag. Of naja, willen. Ze doet het gewoon niet.
    Ik leg haar 2x per dag wel in bed ('s ochtends en 's middags), maar dan begint ze ook heel erg te huilen. Tot kokhalzen aan toe als ik haar laat liggen.

Ze is verder wel heel vrolijk en slaapt 's nachts goed door. Hoewel ik het vermoeiend vind (ze is wakker van ong. 7 uur tot 18.00)maak ik me er nu geen zorgen meer over.

Ik vermoed dat als ze straks wat actiever wordt (kruipen etc) dat ze dan vanzelf wel weer toe is aan een slaapje.

Niet onzeker worden. Het komt dus vaker voor zoals je hier kan lezen.

Deel Deze Pagina