Beste Meiden, Het volgende, sinds een paar weken heeft mijn zoontje behoorlijk wat buien ... knijpen in je armen en nek bijten in je wang en armen en slaan in het gezicht enz. Dit is zeer vervelend en wat wij ook doen niks helpt! Wij zeggen hem duidelijk dat het niet mag en leggen uit waarom niet, we doen het terug... me houden hem vast zodat hij niet verder kan alles geloof mij alles! Ik ben nu ten einde raad!! Wat is dit en hoe kunnen we hiervan af komen! Ik ben er klaar mee... je kan niet eens meer lekker met hem knuffelen want dan gaat hij meteen weer knijpen en bijten en slaan! We laten echt niet over ons heen lopen voor de rest is het een schat van een jongen.. ook als hij zijn zin niet krijgt dan gaat hij gooien en slaan! Weet iemand hoe wij dit kunnen oplossen? Ik hoop op goede tips! Sam is 2 jaar oud!!
Die fase heeft louise ook gehad. Wij hebben het rigoreus aangepakt. Zodra ze kneep/beet/sloeg ging ze meteen op de gang met de deur dicht. Daar was het drama natuurlijk, flink huilen en als ze dan rustig was ging ik haar uitleggen dat wat ze gedaan had niet mag en nergens voor nodig is, het pijn doet en mama (of papa of de poes etc.) dan verdrietig worden. Het heeft even geduurd maar als je dit consequent doorvoert dan moet het (hopelijk ) goedkomen! Louise kreeg trouwens bij ons geen waarschuwing of gepraat, Al die dingen waren reden om meteen op de gang te gaan. Soms probeert ze het nog wel eens uit als we ergens anders zijn en dan hoef ik alleen te zeggen; ze hebben hier ook een gang hoor en zegt ze meteen sorry mama! Ohja, ze moet dus ook altijd excuses aanbieden (door sorry zeggen of een dikke kus te geven). Veel succes ermee!
hier ging youame gelijk op de trap geen waarschuwing meer gegeven en als ze stil was ging ik naar haar toe en zei dat mama dat echt niet leuk meer vond
Hier is het slaan en gooien (gericht zover mogelijk) ook begonnen. Hier ook geen waarsschuwing maar direct op de gang zitten, zet hem neer, leg uit waarom hij op de gang zit (ik zit dan op oog hoogte) en hij moet blijven zitten tot ik hem kom halen (na 2 min) Dan ga ik naar hem toe, moet hij staan, mij aankijken en leg ik uit waarom hij er heeft gezeten, dan een kus en knuffel en gaan we verder waar we gebleven waren.
ons mannetje van 2,5 jaar deed het ook, en dat hebben wij ook afgestraft met meteen in de gang zetten, geen waarschuwing maar meteen weg. Hij slaat zijn broer nu soms nog (die vraagt er soms ook letterlijk om) maar bijten doet ie niet meer. Hij sloeg en beet echt iedereen die hem dwars zat, inclusief mij en me mannetje!
Eerste weken uitgelegd dat het niet mag, sommige dingen idd terug gedaan.....nu gaat hij ook zonder waarschuwing op de gang en ook ik dreig met: ze hebben hier ook een hoekje hoor! (als ik buiten de deur ben). Het lijkt minder te worden trouwens...dus het zal ongetwijfeld echt een fase zijn (niet dat je daar wat aan hebt....vind het zelf zo irri als mensen zeggen: tis een fase. Die fase is wel bloedirritant!). Succes ermee enne..volhouden. Altijd ingrijpen, nooit toestaan! Elmo
Thanks you all voor de tips!!! Ik ga hem ook zeker gebruiken! En wat je zegt Elmo... het is wel een rot fase!! Maar helaas ook hier moeten we even goed doorheen bijten ( ) Nogmaals bedankt!!! Groetjes, Stef
Vreselijk!! Ik weet precies wat je doormaakt!! Djenno zit op het moment ook al in zo'n fase. Vooral zijn vader is vaak de klos, hard bijten, krabben, knijpen in wangen en nek en slaan. En als hij zijn zin niet krijgt gooit hij alles binnen handbereik op de grond. Wij zijn nu ook begonnen met direct zonder waarschuwing op de gang zetten. Hij krijgt wel nog een waarschuwing als hij aanstalten maakt om te gaan slaan (maar dit nog voorkomen kan worden) maar verder niet. Anderhalve minuut op de gang staan, hond eruit, anders is die de klos. Dat is elke keer krijsen en janken en soms schopt hij zelfs tegen de deur aan. Dan krijgt hij opnieuw een waarschuwing en moet nog eventjes blijven staan. Als we hem dan komen halen zeggen we nogmaals wat hij verkeerd heeft gedaan en waarom hij dat niet mag doen. Vervolgens een knuffel en kus ( hij kan nog geen sorry zeggen) en dan mag hij weer naar binnen. Helaas komt het ook geregeld voor dat hij net binnen is en direct weer naar de gang kan maar ja.. de volhouder wint denk ik maar.. Hoop dat deze fase snel over gaat, vind het maar niks!
Hier ook zonder pardon op de gang. Ik zeg dan ook altijd 'je mag mama (of papa, opa, de hond whatever) niet bijten/slaan/krabben dus je gaat nu even op de gang'. Wordt ze erg boos. Na een minuut haal ik haar weer op en zeg weer dat ze op de gang moest omdat ze niet mag bijten/slaan/krabben en ik krijg dan altijd een dikke kus. Ze heeft het sinds ik dit ben gaan invoeren al een stuk beter in de gaten! Ik hoef haar nooit vaker dan 1x op de gang te zetten. Tot ze een andere dag het weer even 'vergeten' is Terugdoen heeft volgens mij een averechts effect. Kindje ziet jou het ook doen dus denkt dat het dan juist mag.
Oja, soms zie ik het aankomen en probeer haar dan te verleiden tot lief doen. Dus als ze al met zo'n venijnig koppie komt aanzetten om me te bijten zeg ik 'lief doen he? geef mama maar een kusje' en 9 van de 10x doet ze dat ook gelukkig en beloon haar daarvoor Die krengen kunnen hard bijten joh
Hier heeft het hysterische gillen ook zijn intrede gedaan, maakt niet uit waar je bent, op straat (laat ie zich er ook natuurlijk nog even dramatisch bij vallen), winkel of waar dan ook!