ik doe het ook vaak gewoon even met mijn hand. kind op mijn arm bij het aanrecht. even mijn hand nat maken en schoonpoetsen.
volgens mij heb ik een uitzondering want die van mij is helemaal gek van de snoetepoetsers van Zwitsal (de meisjesversie) het liefst zou ze de doekjes opeten of de hele dag op sabbelen!
Het is bij kinderen vaak het 'benauwde' gevoel wat ze vervelend vinden...ik let er dan ook echt op dat ik het neusje en de mond vrij houd. Vlekjes onder de neus en in de mondhoekjes doe ik bijv. met t puntje van een doekje. Ik werk op een kdv en moet dus meerdere keren per dag heel wat gezichtjes boenen! Dit doe ik overigens met natte, warme washandjes. Dit uit milieu-overwegingen en omdat ik snoetepoetsers vieze zoete plakdingen vind! Owja en wat t ook vaak is..omdat je kindje t vervelend vindt wil je t even 'snel snel' doen wat vaak alleen nog vervelender is! Het gebeurt dan ruwer, benauwder en wilder omdat jij sneller wil en je kindje nog heftiger gaat protesteren. Als je t gewoon wat meer met beleid doet en niet te snel dan scheelt t vaak ook al een stuk! Het zal natuurlijk niet binnen een paar dagen over zijn...je kindje zal er aan moeten wennen dat t zo eigenlijk best wel meevalt!
Superbedankt voor al jullie tips! Er zitten zeker dingen tussen die we hier gaan uitproberen. Het is trouwens ook wel fijn om te lezen dat er meerdere kindjes zijn die toch wat heftiger protesteren bij het schoonpoetsen. Het is bij mijn dochtertje denk ik voor een groot deel echt gewoon een kwestie van 'lekker ( ) dramatisch doen'. Vanmiddag moest de huisarts haar bijvoorbeeld naar de longetjes luisteren en in haar oortjes kijken en ze krijste dus gewoon de hele buurt bij elkaar en denk maar niet dat het ophield hoor toen de huisarts klaar was met haar actie. Nee hoor, bleef brullen alsof ze gevild werd totdat ze een koekje kreeg. Toen was het ineens over
Ana-Lucia vindt snoetenpoetsers ook lekker en ik ken wel nog een paar zo'n kindjes 't Is ook niet vreemd, ze smaken ook helemaal zoet!
Dean vind het ook niet leuk en kan heerlijk moord en brand schreeuwen ik ga daar geeneens op in, lekker belangrijk wat hij vind ervan, die toet moet schoon gewoon even aanhoren en geen heisa van maken want dan geef ik hem zijn zin... en dat gebeurd hier in huis echt niet, maar hij is wel aardig sterk dus moet er wel goed voor gaan zitten..
Ik vind die snoetenpoetsers echt onwijs chemisch ruiken. Wat een rommel zeg en waaorm moet er nou per se een geurtje aan die dingen zitten. Als of je zelf je gezicht schoonmaakt met meloensap of bubblegum of wat dan ook. Nou hier doen we het gewoon met een lauwwarm washandje. We maken er ook gewoon een spelletje van en meestal gaat het wel goed maar vaak ook niet. Toch krijg ik het altijd voor elkaar maar idd. niet te ruw doen. Groetjes, M
Ik gelukkig ook en ik hoop dat ik zijn gezicht niet meer hoef te poetsen als hij sterker is dan ik.. Maar hier is het ook altijd gillen. Net zoals met zijn jas aandoen, handschoenen aan e.d. Maar ja ik negeer het maar gewoon.
Mijn nichtje van 2 vind het ook een drama. Nu deed ik het laatst met een zwitsaldoekje en toen vond ze het geen probleem. Het lag gewoon aan het doekje. Het merk wat ze thuis gebruiken vond ze niet lekker ruiken ofzo. Misschien kun je eens een ander merk/ luchtje proberen? Succes!
in 1 of ander babypakket zat ooit een heeel zacht spuugdoekje van nutrilon .. nou das de enige waarmee het mag haha
Moest wel even lachen om wat Marijntje schrijft inderdaad, ook wij wassen ons gezicht niet met zulke zoete geurtjes (hoewel ik moet zeggen dat ik het wel lekker vind hoor ) Ik ga misschien toch nog maar eens proberen met een lauwwarm washandje. Ook de tip van andere doekjes proberen is een goede. Bedankt allemaal!