Hoi, ons dochtertje valt uit zichzelf niet in slaap: niet 's avonds, niet overdag. Ze valt alleen in slaap als ze bij een van ons ligt. Als we haar dan overdag in haar wiegje leggen, wordt ze na een half uurtje max weer wakker en brult opnieuw de hele boel bij elkaar. ,s Nachts gaat het iets beter: dan kunnen we haar wel wegleggen als ze eenmaal slaapt en wordt ze pas wakker voor de voeding, (tot begin deze week was dat 1 keer per nacht, sinds een paar nachten komt ze rond 2 en rond 5, in plaats van enkel om 3 uur). Ze brult echt alles bij elkaar als ik haar in haar bedje leg en wordt niet stil. Hoe doen jullie dat? Ik ben wel van plan om haar te gaan inbakeren (maandag worden de heupjes nagekeken door de CB-arts), maar wat kan ik verder? Ik word hier namelijk helemaal knettergek van, kan geen kant op, omdat ik haar voortdurend bij me moet hebben eigenlijk....
Je kindje is nog zo klein en heeft eigenlijk nog erg veel mama nodig, je zal zien dat het automatisch zal beteren na enkele weken. Her heb ik m'n dochtertje de eerste maanden ook erg veel bij me gehouden, in de draagzak of draagdoek en continu bij mij op schoot. Geniet ervan want ze worden snel groot En inbakeren heeft ook erg goed geholpen. Maar rond die periode zijn er wel regeldagen, ik weet niet of je BV geeft, dan kan het ook zijn dat je kindje erg vaak honger heeft... Erg mooie naam heeft je kindje trouwens!
wij hebben de 1e weken het zelfde probleem gehad! toen toch heel consequent bij de eerste de beste gaap in haar wiegje gelegd, wij hadden wieletjes onder ons wiegje en zo heb ik haar wat in slaap gewiegd. maar ze lag tenminste in haar eigen bedje. de eerste dag heeft het me een uur gekost maar dat werd steeds korter, op een gegeven moment hoefde ik haar alleen nog maar wat te wiegen als ze wakker werd en na 2 weekjes viel ze zelf in slaap, ze heeft wel een speentje nu omdat ze veel zuigbehoefte heeft.......maar ze valt zelf na soms even mopperen binnen 20 min in slaap, ook als ze tussendoor even wakker wordt! vaak zijn ze gewoon zo moe dat ze dan niet meer in slaap vallen, ik heb op het begin gewoon de signalen gemist dat ze moe was, moest haar nog leren kennen! nu weet ik dat ze gewoon even moet huilen voordat ze in slaap valt. het is voor een kleintje heel raar om in slaap te vallen op de arm en ergens anders wakker te worden. succes ermee!
Hmm, tja... ze huilt gewoon zo veel! Eigenlijk als ze wakker is voortdurend en ze is nogal wat wakker. Autorijden en wandelen helpen, draagzak ook, maar zodra we stil gaan staan/zitten, begint het huilen weer. In eerste instantie kwam ze wel goed in slaap, bij ons dan, en dan sliep ze goed door. De laatste week is dat veranderd en huilt ze dus veel. Nu heeft ze ook veel last van krampjes, wat het allemaal niet gemakkelijker maakt, maar buiten die krampjes om heeft ze ook veel momenten dat ze gewoon niet wil gaan slapen. Nog suggesties trouwens voor een draagdoek voor binnen? We hebben namelijk de Lodger Shelter, maar die is voor binnen veel te warm voor haar... dan ligt ze helemaal klam en zweterig te zijn. @Mano: thanks, ik vond dit altijd al een mooie naam en gelukkig vond mijn man dat ook,
Is vervelend he die krampjes, jammergenoeg kan je er niet veel tegen doen. Behalve dan het buikje masseren en een warm badje geven. Als ik jou was zou ik een katoenen draagdoek proberen voor binnen. En het inbakeren tijdens het slapen zal ook zeker helpen. Succes!
Het moeilijk slapen lijkt me een kwestie van even doorbijten, ze is nog erg jong. Onze uk was in het begin ook erg veel wakker. Ze valt nog niet gemakkelijk alleen in slaap, maar ze kan al stukken beter "alleen" zijn (=niet op schoot), dus het komt allemaal vanzelf als ze ouder worden. Wat betreft draagzak: Wij hebben een CombiCotti, een ideaal ding dat je op meerdere manieren kunt gebruiken. En het is niet te heet (ik woon in de tropen ).