niet blij met kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Lisa2, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Mijn dochter gaat nou 3.5 mnd. naar het KDV. Het is mijn eerste kindje en dus mijn eerste ervaring met een kdv. Maar het valt mij eigenlijk een klein beetje tegen. De eerste ervaringen waren al niet zo goed. Ik kreeg haar thuis met kapotte kleding, luieruitslag, koorts omdat ze met die warme dagen haar kleding waren vergeten uit te trekken en nog meer van dat soort dingen. Gelukkig gaat het nou beter.
    Maar nu zit ik met het volgende. Ik heb vaste tijden voor het slapen. Ik heb gevraagd of hier rekening mee gehouden kan worden op het kdv, ze hebben het geprobeerd, maar in de praktijk werkt het niet.
    Dus doen ze nou een beetje hun eigen tijden hanteren wat resulteert in een oververmoeid kind dat geen avondeten meer wil.
    Ik kan dus kiezen uit de slaaptijden van het kdv of ik krijg een oververmoeid kind. Maar als ik moet kiezen uit hun slaaptijden, moet ik de flessen ook verschuiven en dat komt echt slecht uit met mijn werktijden en dan moet ik veel te lang tussen de flessen laten zitten, waardoor ze weer honger krijgt. Hebben meer deze situatie gehad, en hoe gingen jullie er ermee om?
    Is het normaal dat je je aan de slaaptijden van het kdv moet houden?

2. tuc

tuc Niet meer actief

hmm op de leeftijd van jouw kindje vind ik dat niet helemaal normaal nee, in principe moet het voor hen echt wel mogelijk zijn voor baby's een eigen schema aan te houden.
    Kun je een voorbeeld geven van wat jij zou willen qua tijd en wat zij dan doen?

3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Dank je voor de reactie!

Mijn schema is als volgt:

6 uur fles
    Tussen 7 uur en 7.30 uur naar bed en dan slapen tot een uur of 9
    tussen 9 en 9.30 uur fruithap
    11 uur fles
    slapen tussen half 12/12 uur en 13 uur
    15 uur fles
    slapen tussen 15.30/16.00 en 17.00 uur
    Tussen 17.30 en 18.00 uur groentehap.
    En dan rond half 8 de laatste fles en daarna naar bed.

Bij het kdv mag ze alleen gaan slapen om half tien en om 14.30 uur en anders niet. Anders maakt ze de andere kindjes wakker. Dus nou laten ze haar na 14.30 uur niet meer slapen waardoor ik er geen hap meer in krijg om 17.30 omdat ze dan te moe is.
    Ik weet niet zo goed hoe ik het dan moet oplossen met de flessen. En aan de andere kant vind ik dat je veel moet betalen voor een kdv en verwacht dan wel wat flexibiliteit. Maar misschien is dat wel veel gevraagd en zijn mijn wensen niet haalbaar.

4. tuc

tuc Niet meer actief

:$:$:$ OMG nou wegwezen daar zeg...dit is echt complete nonsens. Ik heb jaren op een kdv gewerkt maar kindjes gingen er gewoon naar bed als ze moe waren, dit is absoluut niet normaal en dit zou ik echt niet pikken, je vraagt iets doodnormaals.

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Dat zou ik inderdaad ook niet goed vinden, wat een onzin zeg. Mijn meisje werd en wordt gewoon op bed gelegd als ze moe is. Dat is wel ander ritme dan thuis maar dat geeft zij zelf aan. Zou ze hier echt op aanspreken en toch ook op zoek gaan naar wat anders.

6. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik ga alleen verhuizen binnen een half jaar en een jaar. Dus dan ga ik sowieso over naar een ander kdv en om haar nu al naar een ander kdv te doen vind ik eigenlijk wel een beetje jammer omdat ze dan in zo'n korte tijd 3 anders kinderdagverblijven heeft gezien.

7. tuc

tuc Niet meer actief

dat snap ik, maar een baby die zo weinig kan slapen e.d. lijkt mij ook niks. Weet je al naar welk kdv ze dan gaat, kun je haar daar niet vast brengen?

8. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Exact dit wat een grote bullshit inderdaad snel wegwezen daar.
    Je ritme is absoluut niet raar en doodnormaal zelfs. Ik werk zelf op een Kdv en ik vind het te gek voor woorden.

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Nee dat is ook zeker niks, ik had gisteravond een heel overstuur kind, terwijl ik echt een heel makkelijk kind heb normaal gesproken.
    Nee ik weet nog niet waar ik naar toe ga verhuizen, dus ik weet helaas ook niet welk kdv ze zal gaan. Misschien moet ik maar gaan kijken voor een gastouder. Want omdat ze nog niet kan zitten en kruipen wordt ze ook maar heel de dag in de wieg of box gelegd, maar die boxen staan hoog en dus ziet ze heel de dag niemand, vind ik ook zo zielig.

10. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Dank je voor het antwoord. Ik krijg altijd snel het gevoel dat ik zeur en omdat al die andere kinderen wel dat ritme aanhouden ben ik de enige die dat dus niet doet. En dan denk ik bij mezelf: ben ik dan zo moeilijk?

11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Je zeurt absoluut niet! Ik heb zelf bij een kdv gewerkt, en daar werd echt wel rekening gehouden met de slaap- en flestijden van de kleinere kindjes hoor. Pas vanaf de dreumesgroep werden er vastere tijden aangehouden voor slapen (en zelfs daar zijn uitzonderingen op als ouders dat aangeven). Normaal gesproken heb je ook een aparte slaapkamer voor de babies en de grotere kinderen, zodat die elkaar niet wakker kunnen maken. En een baby vergeten kleertjes uit te trekken met die hitte?? :$ Dat zou ik zeker niet door de vingers hebben gezien! Op een babygroep worden de kleintjes normaal gesproken op dikke matten neergelegd, zodat er wel nog met ze gespeeld kan worden en zij lekker om zich heen kunnen kijken. Wij liepen zelfs een groot gedeelte van de dag met de kleine ukkies bij ons, zodat ze genoeg aandacht kregen. Ik zou je zeker aanraden om op korte termijn een andere oplossing te vinden, dit is geen normale gang van zaken en gaat ook nog eens ten koste van zowel jou als je kleine haar rust.

12. tuc

tuc Niet meer actief

sorry bij alles wat je vertelt gaan mijn haren rechtovereind staan...als het mogelijk is zou ik dus idd zo snel mogelijk op zoek gaan naar een go. Ik vind het echt bizar om tegen een baby te zeggen dat het op bepaalde tijden mag slapen. Ben benieuwd naar de pedagogische visie en het kader van dit kdv.

13. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Dank voor de antwoorden.

Ik heb deze week een afspraak met de teamleiding gepland. Als dit niks oplevert ga ik naar een andere oplossing zoeken.

14. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Goed van je! Als het je eerste is, weet je ook niet wat je mag/kunt verwachten, maar je zult zien dat het, mocht je overstappen, écht heel anders kan.

15. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    :$:$:$ Jeetje, wat een slechte organisatie zeg!!!!
    En wat ontzettend zielig voor je kindje!

Mijn zoon gaat al vanaf dat hij 3 maanden oud was, 4 keer per week naar het KDV en vanaf het begin werd heel goed rekening gehouden met ons eigen schema. Soms haalden ze het niet helemaal maar ze probeerden het wel altijd. We merkten zelf heel goed dat hij meeging in het ritme van het KDV, dat ging vanzelf toen hij ouder werd. Ik heb dat thuis zo doorgevoerd.......

Zelfs nu is hij 15 maanden en leggen ze hem in bed als hij moe is. We proberen van twee naar één slaapje te gaan maar dat lukt niet altijd. Als hij echt moe is, gaat hij gewoon naar bed. Dit zouden ze echt overal zo moeten doen!!

Ik hoop dat je snel een betere plek kunt vinden!!!!

16. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Nouja, wat een vreemde gang van zaken! Dit is gewoon verwaarlozing....! Dit klopt echt van geen kanten hoor. Je kunt beter nu meteen wisselen van kdv en haar naar een plek brengen waar ze aandacht en verzorging op maat krijgt. Beter een keer vaker wisselen dan dat ze nog maanden op dit kdv verder moet. Echt schandalig gewoon...!

17. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik werk zelf op een kinderdagverblijf.
    Wij nemen altijd de slaaptijden van thuis over en vooral de kleintjes slapen na behoefte Hoelaat dat dan is maakt niet uit.
    Ook luier uitslag is raar wij verschonen voor of na het slapen standaard en tussendoor als het nodig is.
    Misschien een gesprek aanvragen met de leiding gevende van het kdv?

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Wegwezen!

Je kan een kind van bijvoorbeeld 1.5 wel proberen naar een ritme te sturen. Maar een kind van 6 maanden laat je slapen als dat moe is!

En het dan maar een hele dag eenzaam in een (hoge) box of wieg leggen?

Al is het maar voor een tijdje, maar ik zou je kindje echt wel een beter KDV of gastouder gunnen!

19. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik heb donderdag een gesprek met de teamleider. Ik wil het eerst nog even bespreken, maar als ze niet aan haar slaaptijden willen houden en als ze haar weg blijven leggen in de box ga ik per direct weg.
    Waarschijnlijk zullen ze dan als verweer geven dat ze de andere kindjes dan wakker maakt.
    Voor degene die zelf op een KDV hebben gewerkt. Hoe deden jullie het dan met de wisselende slaaptijden? Legden jullie de baby's gewoon bij de kindjes die al sliepen?

20. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ja gewoon stil erbij leggen en 9 van de 10 keer slaapt de rest door.
    En met wegleggen wij leggen baby's in de box wipstoel op de grond met babygym en op schoot hele dag box is ook echt niet nodig.

Deel Deze Pagina