Hoi meiden, Even een vraagje om tips. Ons dochtertje is sinds deze week een beetje aan het spoken 's morgens. Ze is al drie dagen om 05.30 wakker en wil er dan uit. Hoe pakken we dit aan? We hebben verduisteringsrolgordijnen en ze slaapt 's nachts prima. Overdag doet ze nog een dutje van anderhalf uur zeg maar. Ik dacht zelf misschien aan zo'n slaaptrainer/wekker. Heeft iemand daar ervaring mee? Meestal lopen we even naar haar toe en dan zeg ik dat het nog veel te vroeg is en dan slaapt ze nog wel een uurtje, maar dan is het echt voorbij en begint ze weer te roepen. Ze is altijd een superslaper geweest. Eigenlijk nooit problemen gehad, wegleggen en slapen zeg maar. Meestal van 19.30u tot 07.30u. Heerlijk dus. Iemand nog supertips? Alvast bedankt! Liefs, Secondlife
Nou ik lees even mee, ons Alyna is de laatste week ook rond 6u wakker en wil dan echt niet meer slapen. Het is vrij donker op haar kamer. Heb al geprobeerd haar iets vroeger of later op bed te leggen, maar dat helpt niet. 's middags wil ze ook pertinent niet slapen, maar avondeten gaat echt heel slecht omdat ze dan zowat omvalt van de slaap.
Ow wat toevallig allemaal, ons dochtertje slaapt de laatste paar dagen ook niet meer super 's ochtends. Vanmorgen was het zelfs 5 uur. Ik heb ze toen verteld dat het nog slaaptijd was en haar slaapzak weer aangedaan (ze wilde 'm niet meer aan). Ze ging toen weer slapen en sliep tot 8 uur. Verder valt het me op dat ze overdag ook veel eerder moe is. Rond 10 uur gaapt ze al, terwijl ze normaal pas rond half 2 ging slapen. Helaas heb ik geen gouden tip. Ik denk dat wat je doet al heel goed is.
Nou zeg, wat een toeval! Zitten we alle drie in hetzelfde schuitje. Ik hoop dat ze morgen wat langer blijft slapen. We zien het wel. Zit er wel over te denken om straks als ze in een groot bed ligt zo'n slaaptrainer/wekker te kopen. Die zien er wel heel erg leuk uit hoor! Succes meiden! Fijn weekend.