Eén slaapje...wanneer en hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lucia, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi meiden;

Wanneer is jullie kindje naar één slaapje overdag gegaan?
    Hebben ze dit zelf aangegeven?

En hoe ziet jullie slaapschema er dan uit?

Ik heb de laatste tijd vaak het gevoel dat Alyna maar aan 1 slaapje toe is.Ze gaat voormiddags nog slapen en in de late namiddag, maar ze maakt vaak een potje van die dutjes en ligt meer te spelen in bed. ;)

Ze was ook al snel met doorslapen en zo en krijgt geen laatste fles of pap meer.

Alvast bedankt! :D

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij ons ook rond de 1e verjaardag. Het was nog wel een poos aanmodderen. Sommige dagen had hij in de late ochtend zijn slaapje nog nodig, en dan nog een klein tukkie aan het eind van de middag. Andere dagen kreeg je hem niet voor 12 uur in bed, en dan bleef het bij 1 slaapje.

We hebben zo'n 2a3 maanden gerommeld. Daarna ging hij zijn middagdut ook langer maken.

We hebben het hem altijd laten aangeven. Het is wel even lastig als je iets wil plannen. Maar hem dwingen " op te blijven" tot na de lunch, leverde gevechten op met het brood..

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle slaapt vanaf de dag dat hij 1 werd nog maar 1x per dag. Wat ik deed was dan wat eerder lunchen, dus rond 11.00/half 12 en dan bracht ik hem om 12.00/12.30 naar bed. Langer hield hij het echt niet vol de eerste weken. Na een paar weken (ik denk 3) kon hij het wel volhouden tot 13.00 dus kon hij op een "gewone" tijd zijn boterhammetje eten...

Hij slaapt (nu nog steeds) tot 15.00/15.30 en kan het dan makkelijk volhouden tot 19.00. Wel slaapt Jelle tot ongeveer 8.30 's ochtends, wat een luxe! :D

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hier vanaf 10 maanden. hij sliep nog maar 2 keer per dag een half uurtje en werd in de nacht wakker. hij gaat nu om 1 uur naar bed en slaapt gemiddeld tot 3 uur. hij gaat 's avonds om 8 uur naar bed.
    Als je kindje zo gaat rommelen, gewoon proberen. mijn zoontje was wel een beetje chaggerijnig in de ochtend de eerste dagen, maar hij had het ritme zo te pakken.

groetjes, Miranda

ps: alvast gefeliciteerd en een hele fijne dag morgen :D

5. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Hier slaapt hij sinds een paar weken 1x op een dag. Het ging eigenlijk vanzelf.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan slaapt sinds deze week ook nog maar 1 x overdag (hij is pas 7,5 maand, maar hij heeft altijd al weinig geslapen). Hij heeft 't eigenlijk zelf aangegeven, z'n eerste slaapje werd steeds iets later, en is inmiddels van ong. kwart voor 1 tot half 3. Daarna gaat hij pas rond half 8/8 uur weer naar bed. En hij wordt 's nachts ook nog 2 x wakker voor een voeding. Om half 7 's ochtends zijn we weer beneden met 'm.

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hij was 11 maanden toen hij naar 1 keer slapen ging. Hij wilde in de ochtend nog wel slapen maar in de middag niet. En als hij dan eindelijk toch had geslapen werd hij 's nachts steeds wakker.
    Ging meteen goed toen hij nog maar 1 keer sliep.

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    wij rommelen nog steeds en 'hangen' tussen 1 en 2 slaapjes in... Thomas wordt erg vroeg wakker (tussen 5u30 en 6u15), dus de dag duurt erg lang voor hem. Hier dus nog 2 meestal, hoewel de 2de soms een rommeltje wordt met keten en staan in bed ;)
    Heb wel eens 1 slaapje geprobeerd, op dezelfde manier als bluesky (vroeg lunchen), maar dan sliep hij maar 5 kwartier of anderhalf uur, te weinig voor een hele dag... Dus ik hoop dat hij zelf op een gegeven moment duidelijk aangeeft wat hij nodig heeft (of dat ie natuurlijk eindelijk eens een keer na 6u30 wakker wordt......)

9. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij lopen nu een beetje te tobben met de slaapjes.
    Tot vorige maand ongeveer sliep hij altijd 2 keer. Om een uur of 11 en om een uur of 15/16. 's Avonds ging hij dan rond 20 uur naar bed.
    Maar 's ochtends houdt hij het steeds langer vol, waardoor hij z'n eerste slaapje pas na de middag heeft. Tweede slaapje komt er niet van, want dan is hij nog veel te uitgerust. Maar met het avondeten om half 6 zit hij soms bijna in te dutten en in zn ogen te wrijven.
    Het lijkt er dus op dat hij te veel heeft aan 2 slaapjes, maar hij is ook nog niet toe aan maar één slaapje.

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dank jullie wel!

En Mamavanukkie: dankjewel voor de felicitatie!

We gaan het gewoon proberen , ze is de hele voormiddag wakker geweest, nu lunch en daarna rond 1 uur naar bed.

Ben beniewd :)

11. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Hier precies het zelfde.
    F wil 's middags niet meer slapen dus sinds maandag is dit slaapje er af. Hij slaapt nu 's morgens ook langer (gisteren tot 09.20!) We gaan gewoon proberen hoe dit gaat. Het is wel even zoeken moet ik zeggen maar het zal vanzelf beter gaan.

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Je kindje geeft zelf vaak erg goed aan dat 2x slapen niet meer nodig is.

Esmee slaapt sinds een maandje nog maar 1x per dag.. Ze wordt tegen 9.00 s'morgens wakker, ze gaat tegen 13.00 naar bed tot 15.00 en om 18.00 gaan we naar boven, badderen en naar bed.. Wij zijn gezegend met een super slaper! :D

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hmm, ze begint al wakker te worden...wel een beetje vroeg.

Nou weet ik niet goed hoe laat ik haar straks in bed moet doen.Normaal doe ik haar om 9 uur in bed en slaapt ze tot 9 uur.Maar das nog 6 uur, wel een beetje lang...

Sliepen jullie kindjes 's nachts langer als ze overdag minder sliepen? Dus bijv. om 8 uur naar bed en om 9 uur weer wakker?
    Ze hoeft van mij niet tot 9 uur te slapen hoor!Maar het lijkt me niet handig dat het morgen een uur vroeger is, dan weer vroeger naar bed, overmorgen weer een uur vroeger, etc... :)

Iemand ideeën?

14. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ze heeft toch bijna 2 uur geslapen, dit doet mijn zoontje ook. hij houdt het makkelijk vol tot 8 uur en slaapt tot morgenochtend 8uur 8-30.

ik zou even kijken wat ze aangeeft, valt ze om 8 uur om doe haar dan lekker naar bed. stel dat ze dan om 8 uur wakker wordt is dat niet erg. als ze dan overdag 2 uur slaapt en van 8-8 is erg netjes.

het kan wel even een paar dagen duren voor ze een nieuw ritme hebben, het kan zijn dat ze van 8-9 slaapt of dat het overdag langer gaat worden. gewoon even afwachten.

groetjes, Miranda

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Maar als ze morgenochtend om 8 uur wakker word, moet ik haar dan morgenmiddag niet vroeger naar bed doen?En dan automatisch morgenavond weer vroeger?Misschien ligt het aan mij, ben een beetje een doordenker. :)

Ik zal wel kijken wat ze doet, iig bedankt! :D

(het is nu trouwens wel best stil weer, dus ik laat haar mooi nog even liggen! ;) )

16. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Stel dat ze om 8 uur wakker wordt, zou ik haar gewoon om 1 uur op bed leggen.

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oké, dankjewel!
    Dat haalt ze wel denk ik, en misschien dat ze dan ook wat langer slaapt. ;)

Sorry, I'm new with this! :)

18. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik ook hoor, alles is puzzelen :)

19. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Het leek me zo makkelijk 1 slaapje maar het over schakelen is toch lastiger dan ik dacht.
    Vandaag en gisteren had F dit schema

tussen 09.00/09.20 wakker
    12.30 slapen
    14.00 wakker
    20.00 slapen

Ben benieuwd hoe dit morgen gaat.

20. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    het kan wel even duren voor hij het ritme heeft. hij gaat vanzelf langer slapen.

groetjes, miranda

Deel Deze Pagina