Ik denk dat het verstandig is om even onder vier ogen met haar te praten en eerlijk te zeggen waar je moeite mee hebt. Denk toch dat je moet accepteren dat hij weer voor haar gevallen is namelijk...
Ow, ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt. Hij zal nooit hoeven kiezen tussen ons of haar. Hij blijft altijd welkom, en ik weet dat we moeten accepteren dat ze aanwezig is als hij jarig is, ze komt alleen m'n huis niet binnen....
We zijn altijd eerlijk geweest over haar. En dat gaat niet veranderen nu ze weer zijn vriendin is. Ik kan haar niet vertrouwen en wil al helemaal niet poeslief gaan doen tegen iemand die mijn vrienden op een verschrikkelijke manier behandeld heeft. Als hij daardoor ook niet meer komt zou ik het heel jammer vinden, maar dat is dan zijn keuze en dat respecteer ik.
Was een goed idee geweest... Alleen sta ik niet voor mezelf in als ik oog in oog met dr kom te staan... Ik ben niet zo vergevingsgezind. Je moet bij mij heel ver gaan, wil je het goed verknallen. Zij is zo ver gegaan en nog een stukje verder. Dan moet je heel wat doen, wil het ooit weer goed komen....
Okee, dan begreep ik het verkeerd. Je stelde het alleen zo stellig in je bewoordingen "benieuwd wie hij belangrijker vind, ons of haar".... daar gaat het namelijk niet om. En op dit moment vind hij haar belangrijker, dus ja ...
Als deze dame nog steeds hetzelfde is zal hij er wel achter komen, zoals ooit iemand zei "Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me". Hij wilt weer voor haar gaan en dus is het zijn pakkie aan en kun je niet meer doen dan het te accepteren.
Komt denk ik ook omdat ik best pissig ben. Gewoon teruggaan naar iemand die je zo enorm bedonderd heeft. Ik snap het gewoon niet... Ik hoop dat het allemaal nog goed komt....
En dat is precies wat wij hem willen laten inzien... Wij geloven niet dat ze veranderd is namelijk. Getuige de 2 huwelijken die ze heeft laten stranden (aanpappen met getrouwde mannen), en dat ze nooit monogaam is geweest bij haar vriendjes en echtgenoot na R. Ik hoop dat hij dat inziet. Ze heeft nooit laten blijken dat ze veranderd is.... Zou het zo erg vinden als hij weer gekwetst wordt.
Lullig, maar voor het stranden van de huwelijken zijn de mannen zelf verantwoordelijk. Het is niet sjiek van haar, maar de heren vonden het blijkbaar nodig om vreemd te gaan en daardoor hun huwelijk op het spel te zetten. Sterkte, als het verleden zich herhaalt, dan zal het vast niet makkelijk worden ...
Maar daarmee laat je hem toch juist WEL kiezen? Je dwingt hem daarmee een keuze te maken tussen haar en jullie. Ik begrijp heel goed dat je zo'n onbetrouwbaar figuur niet in je huis wil hebben hoor, echt wel! Maar als je tegen hem zegt dat hij welkom is maar dat hij haar thuis moet laten moet hij dus uiteindelijk wel kiezen..
Ze wonen niet samen. Dus hij kan er ook voor kiezen om op avonden langs te komen dat hij niet bij haar is. Daar is hij helemaal vrij in. Manlief en ik gaan ook wel es zonder elkaar ergens naartoe. Is ook nooit een probleem. En kiezen tussen ons en haar dat zie ik meer als het is alles of niets. Ik ben bereid te accepteren dat ze samen zijn, maar hij zal moeten accepteren dat ik niet vergeet wat er is gebeurt. En zij zal moeten accepteren dat ze te veel geflikt heeft om ooit nog bij mij in een goed daglicht te komen te staan.
Ik vind dit eigenlijk ook wel iets van jullie vriend R. zeggen. Hij heeft in ieder geval weinig zelfrespect..
Ik wil niemand afvallen. Maar de keus die R. maakt is toch zijn keus? Hij moet zijn keuzes toch niet maken op basis van wat jullie vinden of niet vinden? Hij neemt haar terug omdat hij blijkbaar van haar houd en haar blijkbaar anders ziet dan jullie haar zien. En dan moet je dat toch gewoon respecteren. Het moet toch niet gekker worden dat de vriendin van een zeer goede kameraad moet zijn zoals jullie verwachten dat zij is. En als jullie haar niet geschikt vinden om welke reden dan ook dat hij maar voor jullie moet kiezen want anders gaat dat ten koste van de vriendschap. Ik heb het altijd al raar gevonden dat vrienden zich moeten bemoeien met de relatie van andere vrienden. Als hij gelukkig is met haar. Laat ze dan maar lekker. Jou een zorg, jij bent toch al gelukkig met je man. En zoals andere al zeggen achter hem staan is beter dan oordelen over zijn vriendin. Dat zijn lekkere vrienden zeg. Blijkbaar zit R. er niet zo mee dat zij huwelijken kapot heeft gemaakt en maar vreemd ging. Waarom zou jij er mee zitten dan? Jij hoeft toch niet met haar onder 1 dak te wonen....
Hij moet ook zelf zijn vriendin kiezen. Hij is alleen vergeten waarom het ooit uit ging. (ik weet niet of je alles gelezen hebt???) Hij is en blijft altijd een van onze beste vrienden. We staan altijd achter hem. Alleen soms is het bij hem nodig om hem tegen zichzelf te beschermen. Nadat het uit ging heeft hij meerdere vriendinnetjes gehad, en daar zat ook wel wat tussen waar wij onze bedenkingen bij hadden. Maar ze zijn altijd met open armen ontvangen. Maar zij heeft hem willens en wetens enorm gekwetst en enorm veel pijn gedaan. Ik heb ook nooit gezegd dat ik zijn keuze niet wil accepteren. Dat wil ik best. Ik snap het alleen niet, en ik weet niet goed hoe ik er mee om moet gaan...
Daar kan ik totaal inkomen. Zeker met dat verleden. Misschien is het dan belangrijk dat jullie met jullie vriend gaan zitten, en dan vragen waarom, zonder met verwijten te komen, of boos te worden. En ook gewoon rustig blijven, hoe moeilijk dat ook is. Misschien heeft er er wel een goeie reden voor (geen idee hoor, opper ook, maar wat) en ook aangeven waarom dit voor jullie zo moeilijk te begrijpen is. En wellicht (ik denk haast wel zeker) zal hij er in het begin vrij weinig mee doen, maar als het zaadje geplant is, en hij langzaam gaat nadenken over wat jullie aangaven, misschien gaat hij dan het licht zelf zien. Het is denk ik wel belangrijk dat hij zich niet in een hoek gedrukt voelt, anders vrees ik dat jullie dan de vriendschap kwijt zijn.