Duizelig, zwarte stipjes.. Wie weet wat dit is?

Discussie in 'De lounge' gestart door MickeyM, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Oeh, gister had ik iets raars en engs. Ik stond te wachten op mijn vriendin, met haar kindje van 7 maanden op mn arm. Zij was een andere vriendin aan het behandelen (spraytan), en ik zou erna gaan.
    Ineens word ik niet goed, ik werd duizelig en mn benen werden week, ik zag allemaal zwarte stipjes, kreeg het warm en koud en ik had de neiging om over te geven. Dat gebeurde allemaal zo snel en ineens, maar ik had wel haar kindje vast, dus die moest ik snel op de grond zetten. Ik moest ineens huilen, maar dat was ook snel over en langzaamaan voelde ik me iets beter.

De kans op zwangerschap is echt 0,0%, dus dat is het niet. Ik had niet te weinig gegeten of gedronken en mijn vitamines zijn oke (pas bloedgeprikt). Geen idee dus waar het vandaan komt. Ben wel anderehalve week geleden met de pil gestopt (voorlopig met een andere reden dan kinderwens), en de onttrekkingsbloeding is net over.
    Ik heb dit nog nooit gehad, het was echt eng. Weet iemand wat dit kan zijn?

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

klinkt een beetje als voortekenen van migraine maar kan dr helemaaal naast zitten hoor.

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik zou even een afspraak maken bij de huisarts en je bloeddruk en je bloedwaardes laten controleren.
    Het kan zijn dat je die dag niet voldoende gegeten en/of gedronken hebt, dat je daardoor wat flauw werd. Ook kan warmte vreemde dingen met je doen.
    Maar voor de zekerheid zou ik even langs de huisarts gaan. Dan weet je zeker dat je niet iets over het hoofd ziet.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb dit ook heel vaak als ik bijvoorbeeld snel opsta. Ik weet eigenlijk ook niet wat het precies is maar het is inderdaad een heel vervelend gevoel! En ik heb het ook altijd, ook al heb ik inderdaad genoeg gegeten en gedronken enz.

5. suus1403

suus1403 Lid

9 jan 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lage bloeddruk, te laag ijzergehalte, hormoonschommelingen doordat je met de pil bent gestopt. Ik zou even de huisarts bellen. Sterkte!

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Klinkt als wat ik vroeger vaak had. Net of ik bijna flauw viel, maar was er nog wel gewoon. Heel vaag (en eng!)
    Was volgens de ha iets met m'n bloeddruk, schijnt vaak voor te komen.

Als je het niet vertrouwd, gewoon ha even bellen :)
    En als het weer gebeurd; Op de grond gaan zitten met je hoofd tussen je opgetrokken knieen, dan verdwijnt de duizeligheid.

7. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Bedankt. Misschien bel ik idd maar. Het was geen gekke situatie of zoiets, niet extreem qua weer/warmte/eten/sport, ik stond daar echt alleen maar gewoon :(
    Het is echt een akelig gevoel idd!

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Kan zijn dat je HB te laag is of je suikerspiegel.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik denk lge bloeddruk/te weinig ijzer...

Heb er al heeel lang 'last' van en heb best lage bloeddruk..

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Kan idd met je bloeddruk te maken hebben.
    Mijn bloeddruk is vrij laag en heb dat ook geregeld als ik opsta maar ook als ik zit..

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Dat is vaak een lage bloeddruk. Als je snel opstaat komt er een moment eventjes minder zuurstof naar je hersenen en kan je je zo voelen. Dit word wel gelijk door je lichaam weer gestabiliseerd. Kan je aanraden om bij het opstaan uit bed het stapje voor stapje te doen. dus eventjes blijven zitten op de rand van je bed voordat je gaat staan.
    Gebruik je bepaalde medicijnen, soms kan het daar ook aan liggen.

12. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Het klinkt voor mij als een soort van paniekaanval. Ik heb het zelf ook regelmatig gehad. Het lijkt alsof je gaat flauwvallen, je ziet bijna niets meer door die 'stippen' voor je ogen.

Maar ik zou idd ook even je BD laten meten bij de dokter.

Succes!

13. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Nou, idd, een paniekerig gevoel kreeg ik ervan. Daarom moest ik ook huilen, echt zo vreemd als je dat nog nooit gehad hebt!
    Maar ik heb gebeld, de assistente vond het beter om het even te laten bekijken.. vanmiddag heb ik een afspraak.

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee ik gebruik helemaal geen medicijnen. Is dat hier wel voor nodig dan?

15. Blays

Blays Niet meer actief

Ik ben flauwval gevoelig en heb dit ook heel vaak! Kan zo ineens opkomen, maakt niet uit waar ik ben, wat ik doe en hoe ik me voel.

Het kan komen omdat je bloeddruk ineens wat is gedaald, of je suiker te laag. Ik heb altijd zoute dropjes en/of wat chocola in mijn tas, als ik dit dan weer heb neem ik 1 van de 2 en vaak voel ik me dan snel beter.

16. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Wat heeft de dokter gezegd? Ben wel benieuwd hoe het met je bloeddruk is.

Deel Deze Pagina