Ohh bah bah! Fijn zo'n thuiskomst Ik zou de verzekering proberen. Mijn vader heeft ooit ook een keer bij thuiskomst van vakantie gehad dat alles uit de diepvries weg kon en heeft wel wat vergoed gekregen. Maar dat gaat dan om de inhoud.
Hahaha ja ik ben dus ook zo panisch nu om er nieuw eten in te doen. Man zegt niet zo paniekerig en stel je niet aan. Maar bah alleen de gedachte al. Ben al aan het kijken op inet maar ze zijn echt prijzig idd....
Nee joh... je kunt het gewoon schoonmaken. Natuurlijk is het vies en vreselijk...maar dat kun je echt nog wel goed krijgen. https://nl.wikihow.com/Van-maden-afkomen
Óf ik zou hem door een pro schoon laten maken of écht een nieuwe. Voorkeur voor dat laatste.. maar iedereen moet t zelf weten natuurlijk, ik vind die vent van jou iig een bikkelmet een schroevendraaier alles openmaken enzo bah bah bah
As ik dit lees ben ik blij dat ik mijn vriezer helemaal leeg en schoon heb gemaakt voor vertrek Maar ik zou geen nieuwe kopen nog. Eerst paar x schoonmaken en van alles voor de lucht proberen. Blijft het zo stinken dan wel x andere
Brrr. Ik zou een ongediertebestrijder bellen om advies. Je zult echt niet de enige zijn die dit overkomt.
Twee jaar geleden bij thuiskomst rook ik ook iets......... Zoeken..... Ja hoor ook was bij ons de stroom uitgevallen. Ik trok de losse vriezer open... .. Niet normaal, alles lag te rotten erin. Binnen 1 minuut waren er honderden dikke zwarten vliegen o afgekomen. Nou goed, de vriezer is echt zo vaak uirgesopt. Speciale schoonmaak middelen gebruikt. Wekenlang ongebruikt met de deur open gestaan en dan maar weer schoonmaken ....... De stank is nooit meer verdwenen ! Na een paar weken dus idd maar een nieuwe gekocht. De bezorgmannen van de nieuwe namen gratis de oude mee, ze hebben deze kokhalzend in de vrachtwagen gesjouwd.. ......
Ik had de verzekering gebeld en de koelkast met maden en al naar de vuilstort gebracht! Daarna een schoonmaakbedrijf gebeld, een hotel geboekt en ik was pas weer thuis gekomen als de stank weg was en alle vliegen weg waren.
Zelfde verhaal als hierboven, ik heb dit ook eens gehad, er lag 1 kipfilet in de vriezer, 2 weken weggeweest. Ik heb echt ALLES geprobeerd, chloor chloortabletten cola koffie witbrood Citroen etc etc De stank gaat er NIET meer uit, helaas.. Heel misschien een professioneel reinigingsbedrijf?
Ik ben ook een beetje bang dat die geur er niet meer uitgaat; als plastic/rubbers eenmaal die geur hebben opgenomen krikg je t er bijna niet meer uit. En mogelijk zitten er dus nog maden in de koelkast waar je niwt bij kan. Ik heb wel eens gelezen dat ze niet van lavendel houden, dus je kan misschien nog proberen om lavendel in de roosters te steken en hem dan op een plek zetten waar het goed doorlucht. Baking soda zou ook goed luchtjes opnemen; gewoon overal overheen strooien, nacht laten inwerken en volgende ochtend stofzuigen, evt herhalen. HG spray voor vieze geurtjes al geprobeerd? Verkopen op marktplaats? Van een hele andere orde maar ik ben eens thuisgekomen met een fauteuil voor de babykamer die uren in de wind stonk naar sigaretten; zou uit een huisdier- en rookvrij huis komen; yeah right. Ook alle producten en huis- en tuin middeltjes geprobeerd zonder resultaat, 20 euro aan producten en een hoop van mijn tijd verder uiteindelijk weer verkocht en een nieuwe gekocht bij ikea... Sterkte
Haha hier hetzelfde we zijn net een dag weg en ik denk ik heb vacuüm verpakte gerookte kipfilet ( die zeker nog tot 1 sept goed is en niet open geweest) in mijn koelkast liggen Gelijk bang dat ik ook maden krijg haha. Terwijl normaliter het ook nooit een week en probleem is natuurlijk Maar ja stroomuitval he! Van de week toch maar mijn ouders even langssturen Ts wat naar joh! Hopelijk krijgen jullie het goed schoon!
Gadver. Nee daar zou ik nooit meer wat in doen. Zou het beeld niet van mijn netvlies kunnen krijgen. Verzekering kan je proberen maar vaak heb je nog eerst een eigen bijdrage.
Iehhhhj bah, Tegen de vie ze geur kan je er ook ongebruikte standaard theezakjes in leggen. Die nemen als het goed is de geur op. Succes!
Ik zou een nieuwe bestellen om het feit dat elke keer als je de vriezer of koelkast in de toekomst open doet je terug denkt aan die honderden maden.''Want misschien zitten ze er nu weer in.'' Verschrikkelijk al die maden.
Vreselijk! Echt vreselijk. Was er niemand die op jullie huis pastte? Post opruimen, plantjes water etc.
Ik begrijp dat het zonde van het geld is, maar waarschijnlijk zitten ze door heel de vriezer en koelkast op plekken waar je niet bij kan. Los van het feit dat je met de stank zit, zou ik het niet willen riskeren mn eten daar in te bewaren. Kleine eitjes die weer uitkomen... brrrrr