Dramaaa na thuiskomst vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door babyhope, 17 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Als je de verzekering wilt inschakelen, doe dat dan meteen. Ik heb eens stroomuitval gehad (kwam ik na een paar dagen pas achter, vriezer stond in de schuur) en de waarde van de etenswaren in de vriezer wilde ik claimen. Gedetailleerde lijst gemaakt en foto's van alles. Werd mn claim afgewezen want ik had eerst een expert moeten laten langskomen voor ik alles in de kliko gegooid had :rolleyes:

Ik zou deze vriezer een tijdje buiten onder een afdak of in de schuur zetten. Open. Voordeel van maden(eitjes) is dat het vliegen worden en dat ze dan wegvliegen. Als er niets meer is om eitjes in te leggen blijven ze toch niet rondhangen? Maar smerig is het wel, en ik weet niet of ik die Amerikaanse koelkast nog terug in de keuken zou willen hebben. Maar vervangen is ook weer zo wat, die krengen zijn duur:eek:

2. tuc

tuc Niet meer actief

Idd, ik ben echt geen luxe paardje en mik niet zomaar iets weg, maar het idee dat er nog overal eitjes liggen die uit kunnen komen, brrr. Ik was er niet gaan slapen en ook al had ik die koelkast 3 maanden, die was echt weggegaan.

meintje, DastyQueen, Chocolat en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Op het werk van mijn man stond een koelkast met zo’n klein vriesvakje er in.
    Toen de vakantie begon heeft iemand de stroom er afgehaald, niet denkende aan de koelkast.

Na 3 weken werd er pas weer gewerkt dus je kunt je voorstellen hoe dat er uit zag en rook.
    De frikandellen in de vriezer waren onherkenbaar...

Hij is meerdere malen schoongemaakt, met brandslang en alles.
    Hij heeft 2 jaar buiten onder een afdak gestaan met de deur open maar de stank is er nooit uitgegaan.

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik zou de koelkast ook weg doen. Zot als de dood zijn dat er in het machinewerk nog maden/eitjes zitten die in een later stadium alsnog naar buiten komen.

Succes

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Die rottingsgeur gaat idd ook in de rubbers zitten etc, ben ook bang dat je het er nooit helemaal uit gaat krijgen...

6. louan

louan Niet meer actief

#66 louan, 18 aug 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2018
    Ohw echt een regelrechte drama. Ik vind het buiten al verschrikkelijk laat staan binnen bah bah bah.

Ik had sowieso die koelkast naar buiten gedaan en er eerst voor gezorgd dat mn huisje weer fris rook.

Ik ben panisch dus denk dat ik niet meer normaal gebruik van de koelkast zou kunnen maken idd onder het mom van er liggen ergens nog eitjes maar ook die 282736372828 maden die erin hebben gezeten die op mn netvlies staan gebrand en de stank.

Misschien wil iemand hem nog kopen en dan zelf toch echt een nieuwe kopen.

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Bij verkoop er dan wel bij vermelden dat er maden volledig los zijn gegaan in de koelkast. Anders niet echt eerlijk naar een koper toe.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    OMG waarom lees ik dit, ik ben echt panisch voor maden. :cry::cry::cry: (Dacht bij de titel aan dikke ruzie ofzo :oops:)

Ik had 'm echt weggedaan, de stank, het beeld wat op je netvlies gebrand staat, het idee waar ze allemaal nog zouden kunnen zitten waar je niet bij kunt.. Hell no, dan nog liever een heel goedkoop klein koelkastje ervoor in de plaats. :$

9. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Kun je de rubbers niet vervangen? Aangezien ik hier meerdere reacties zie dat daar de vieze geur in blijft hangen.
    Rubbers vervangen is minder rigoureuze dan een hele nieuwe koelkast.

10. louan

louan Niet meer actief

Zou ik ook doen hoor hahah zou me kapot schamen. Zou het zelfs al in de advertentie vermelden. Maar er zijn zat mensen die alsnog willen hoor alleen niet voor de hoofdprijs natuurlijk haha.

Madelie vindt dit leuk.
  11. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.949
    1.711
    113
    Vrouw
    Wel handig als je man van vissen houd, al die maden:roflmao:

DastyQueen, JisL, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. mamabri

mamabri Niet meer actief

QUOTE="babyhope, post: 21727899, member: 32969"]Ohhh meiden.

Wij zijn 6 augustus vertrokken voor 11 dagen naar drouwenerzand.
    Nou vandaag was de dag dat we naar huis gingen.

Hardstikke blij dat we alleen maar boodschappen hoefden te doen voor de koeling (vlees en vis lag er nog super veel)

We komen thuis ik loop naar de voordeur..
    Zie 1 blauwe vlieg 234561028387384883938847 blauwe vliegen voor de raam... Maak de deur open en er kwam me toch een lucht naar buiten.:|:|

We waren in eerste instantie bang dat er ingebroken was en diegene rottend op de bank lag of zo.

Mop loopt naar de koelkast trekt de vriezer open en echt ik wed dat er wel 1miljoen maden naar beneden vielen. (Amerikaanse koelkast ook nog eens).

Overal vliegen echt overal het was net een helikopter plek hier met al dat gezoem om onze oren...

En nu maden koelkast alles in de vuilniszakken.
    De stank blijft en het is echt verschrikkelijk. Zo erg de maden kwamen uit alle gaatjes gekropen. Alles heeft hij losgeschroeft, om ook daar achter weer 100 maden te vinden. Hij besloot om er de tuinslang maar op te zetten.
    Zo waren ze best snel weg.
    Schaaltjes azijn staan erin zelfs bier staat er in ( jaja meneer google gaf dat als tip) maar nu? Wat te doen tegen de stank. En tegen de verdwaalde maden die er nu af en toe nog uitkomen gekropen?

Deur open of dicht?

Ja verder hebben wij echt een super relaxte leuke vakantie gehad hoor:roflmao::roflmao:[/QUOTE]

Ik heb het ook ooit gehad. Stroom eraf, mijn vriezer stond in de schuur, en ik was er een week niet in geweest.....

Schoonmaken helpt niet, dat bedorven vlees is lijkenlucht, en die krijg je er niet uit. Echt met niks. Wij hebben de vriezer weg moeten gooien, en omdat hij het deed kregen wij de vriezer niet betaald door de verzekering. Het vlees kregen we wel vergoedt, opgeven aan de verzekering dus

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Oh ik had dit topic niet moeten lezen. Wij hebben ook een Amerikaanse koelkast en zijn nu op vakantie.

Beausecret en tuc vinden dit leuk.
  14. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Haha zo herkenbaar :roflmao:

tuc vindt dit leuk.
  15. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Oh dit is echt de hel!!! Ik zou er geen moeite meer in stoppen, weg dat ding, valt onder het kopje onvoorziene omstandigheden!!! Bleeeeeeeeh

Ysabella vindt dit leuk.
  16. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Die koelkast ging linea recta naar buiten en bestelde meteen een nieuwe ! Houdoe en bedankt tot nooit meer ziens. No way dat ik die nog in mijn huis niet staan.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Even iemand langssturen om af en toe alles te checken. Wij hebben een normale koelkast. Maar minimaal om de dag komt er iemand het huis en de planten checken als we 2 weken weg zijn.

DastyQueen vindt dit leuk.
  18. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ooooh de horror. Ik zou even contact opnemen met een professioneel schoonmaakbedrijf!

Hopsatee vindt dit leuk.
  19. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    hier ook een keertje gehad. theezakjes en maandverband of tampons erin leggen. die absorberen de lucht heel goed. en misschien inderdaad als daar ook echt de geur in zit. Bij ons heeft dit geholpen.
    succes

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wij hebben het gehad met ons vriesvak van de koelkast in de caravan.
    Hele caravan en koelkast schoon gemaakt voor de stalling. Alleen vriesvak vergeten en de diepvries frikandellen die erin lagen. :oops:
    Was ook een vreselijke stank. Gelukkig geen maden nog.
    Hebben ook van alles geprobeerd. Met soda, allesreiniger. Schoteltje met koffie poeder erin. Spuitbussen tegen geuren.
    Uiteindelijk is de lucht er nu uit.
    Maar.... Dan praten we over een heel klein vriesvak. Geen idee of een koelkast of vriezer van zo'n formaat nog te redden valt.
    Wel vreselijk zo van vakantie terug te moeten komen. :(

Deel Deze Pagina