mijn zoontje ligt in een puckababy, hij is altijd heerlijk warm als hij eruit komt. Maar nu zijn we bezig met afbouwen en ik doe nu sinds een aantal dagen 1 armpje eruit laten. Dit gaat eigenlijk best goed, vooral als ik hem een sok om zijn handje geef. Maar nu merkte ik vannacht dat hij ondanks de sok, een hele koude hand heeft en ook zijn armpje was steenkoud. Hij had een romper met lange mouwen aan en een pyama shirtje. Hij wilt niet met zijn armpje onder de dekens liggen. Ik heb nu een arm van een winterslaapzak geritst en deze over zijn arm geschoven. Maar ja... Hoe lossen jullie dit op, het afbouwen duurt nog wel even denk en het wordt steeds kouder.
Ons meisje heeft ook koude handjes vaak 's nachts maar ik denk dat ze er niet zo'n last van hebben hoor.
Koude handjes zullen ze niet veel last van hebben denk ik maar als het armpje ook koud is lijkt me dat niet prettig. Hier heeft het wel geholpen door de rest wat warmer te maken. Dus een wat warmere deken, een pyjamabroek erbij aan. Misschien heb je er wat aan. Het kan ook ineens snel gaan hoor met het afbouwen!
je kunt ook overstappen op de puckabag, die zit ook wat strakker dan normale slaapzakken en is heerlijk warm!!
Ik ben van de puckababy in 1 keer overgegaan op een slaapzak met mouwen. Dit ging eigenlijk meteen goed. Ze slaapt in een pyama, slaapzak en daarover een deken met laken. Ze heeft wel altijd wat koude handjes, maar heeft daar verder geen last van. Succes!
Bedankt voor jullie antwoorden! Banne77: koude handjes zijn inderdaad niet zo erg, maar zijn hele armpje was ook steen koud en dat lijkt me nou niet zo prettig voor hem. Jeanetjuh: ik wil liever geen puckabag aanschaffen. Het lijkt me juist zo fijn en makkelijk als hij in een gewone slaapzak kan liggen. ann82: dat heb ik dus ook geprobeerd, een groot drama dus wil het nu iets rustigers aanpakken. met 1 handje eruit gaat nu goed, ook zonder sok over zijn handje. sietske: Heb ik ook gedaan, maar voor de warmte maakte het dus niet uit. Hij zat ook de hele tijd op die sok te sabbelen en een kletsnatte sok om je hand is ook niet erg lekker Hij heeft vannacht met pyama broek geslapen, rolluik dicht en s'avonds voor hij gaat slapen de verwarming flink open (en later weer dicht) dat heeft wel wat geholpen. Het werd niet kouder als 17 graden op zijn kamertje en zijn armpje/ handje voelde niet meer zo koud. Hopen dat hij gewoon snel zonder de puckababy kan en dan lekker een slaapzak met mouwen aan.