In het grote bed slapen. Ervaringen gezocht.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Veraenroy, Oct 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Omdat Jelina nu haar beentje over haar ledikantje kan doen zijn we bang dat ze binnenkort uit haar bedje wil klimmen. We willen dan ook een kant van de spijlen uit het bedje eruit halen zodat ze er makkelijker uit kan of haar in een groot bed te slapen leggen. Ik ben echter bang dat ze van alles gaat uitspoken op haar slaapkamer of niet wil slapen.

Graag wil ik dan ook jullie ervaringen horen mbt slapen in een groot bed. Hoe is het gegaan, hoe oud was jullie kindje?

Jelina is nu 22 maanden.

Ik hoor het wel.

Groetjes Vera

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi Vera,

Iman gaat deze week ook in een groot bed slapen, dit omdat ze smorgens steeds uit haar ledikantje klimt en dan aan mijn bed staat haha.
    Ik ben ook benieuwd hoe het gaat!

Groetjes Linda

3. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ons meisje klom toen ook uit haar bed op haar 2e verjaardag heeft ze toen een groot prinsessen bed gehad soort bedbank die we eerst nog andersom hadden gezet zodat ze er niet uitkon. na paar weekjes was ze gewent op dr nieuwe kamer gedaan en klaar ze komt soms nog wel eens maar zolang je zorgt dat ze niks kapot kan maken iod op dr kamer dus bijv slot op klerenkast zodat je niet steeds alles moet opvouwen. dan is er niks aan de hand en niet teveel liever geen speelgoed op de kamer leggen. soms staats ze bij ons nog wel eens beneden maar dna is het een keer naar boven brengen tweede keer mopperen en ze slaapt.

4. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    Nikki gaat 's avonds gewoon slapen, komt alleen 's ochtends haar bedje uit als ze wakker is (tegenwoordig rond 7 uur :() Waarschijnlijk ook eigen schuld omdat ze ivm mama's "ik wil nog even slapen" wens bij ons in bed tv mag kijken

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Haha dat komt bekend voor...

6. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Djaydee slaapt al in een eenpersoonsbed sinds ze 1,5 was. Gewoon omdat ze niet meer in haar babybedje wilde slapen, 2 weken hebben we haast niet geslapen. In haar grote bed blijft ze netjes in liggen, 's morgens roept ze me, en wacht tot ik haar eruit haal

Veel succes

groetjes Monique76

7. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Thomas sliep nog voor zijn 2e verjaardag in een juniorbedje omdat het ledikantje naar zijn broertje ging. Thomas is nogal ondernemend en ik zag er toch wel een beetje tegenop... Nou het viel mee 100% mee. Hij vind het reuze interessant en ik heb er geen minuut spijt van gehad. Hij blijft netjes in bed en roept me als hij wakker is. Helemaal top!

8. Janneke1975

Janneke1975 Actief lid

Aug 28, 2008
    103
    0
    0
    Mijn zoontje slaapt sinds 23 maanden in een peuterbed. Ik heb niet zo'n goede rug en het werd te zwaar om hem uit zijn ledikant te tillen. Vanaf dag 1 goed gegaan. We hebben samen de kamer veranderd: de muur geschilderd en het oude bedje uit elkaar geschroefd. Zo was het voor hem geen grote verandering, maar was het meer iets van "wat ben ik trots dat ik mijn nieuwe kamer heb gemaakt! "

9. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    Yara is nu 19 maanden en slaapt vanavond voor t eerst in haar nieuwe bed!
    Rond 1 december verwachten we een broertje of zusje voor Yara, ze hoeft nog niet over, want die kleine komt toch de eerste paar maanden in de wieg bij ons op de kamer.
    Maar wij hebben haar nieuwe kamer ingericht met mickey en minnie, en daar is ze zoo gek op, dat ze zelf aangaf al in haar bedje te willen slapen. Hebben haar er ook erg bij betrokken/

Maar o, ik ben er helemaal van in de war...vind het toch een hele stap zeg, mijn meissie in haar grote peuterbedje!
    En ze deed zoooo lief he! Ze ging gewoon vol vertrouwen op haar buikie liggen, ik nog even praten en zingen, en ze lag echt helemaal ontspannen.
    Dus lichtje uitgedaan, weggegaan en nog 20 minuutjes voor haar deur gezeten. Yara was nog even aan t praten, en toen was t stil. Helemaal vanzelf! Ben zo trots op haar!
    Bereid me er wel op voor dat ze misschien vannacht nog wakker wordt natuurlijk en even niet weet waar ze is, maar dat zien we dan wel weer. Het begin is goed in ieder geval!
    Ben ook heel benieuwd wat ze morgenochtend doet haha!

sweetangel hoe ist bij jou gegaan?

10. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    hier slappt Anne ook al bijna een jaar in een gewoon 1 persoons bed is heel goed gegaan heb nog een week haar ledikantje bij haar op de kamer gehouden zodat ze kon kiezen maar het groote bed was toch veel leuker ze is er tot noch toe nog nooit uitgegaan blijft netjes liggen tot ik haar kom halen

11. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Wij gaan hier ook de stap binnen kort maken, maar wat hebben jullie erop liggen een deken of een dekbed? en wel of geen kussen?

12. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    Esthertje: hier dekbed en geen kussen, en in het begin omdat het nog zo warm was alleen overtrek of het dekentje er in..

13. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Ik wil wel, maar ik durf niet!

14. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    Whaha vera dat is zo herkenbaar! En ik wilde én durfde eigenlijk niet, dus dan val jij nog best mee!
    Vond het zo'n grote stap, en was ook bang dat het niet zou gaan ofzo..
    En toen ik mn kleine meissie zo dapper in haar grote bed zag liggen, moest ik echt (door die zwangerschapshormonen) even huilen op de gang hoor!
    Ga ervoor! Morgen!

15. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Als ik het ga doen, doe ik het in het weekend, dan hoef ik niet te werken.

16. Gewoon doen...

het moet toch een keer.

Hier moest het omdat de kleine meid te weinig plaats meer had.
    Ze kroop altijd onder de dekens uit omhoog, dus lag altijd met haar hoofdje en nekje klem

En het ging gelijk goed, ik denk dat ze een jaartje of 1,5 was

17. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Vannavond gaat het gebeuren, Het bed staat, de knuffels liggen erin en het teletubbies dekbed ligt ook klaar. Ik ben eens benieuwd hoe het gaat, ze zag net haar bed als een groot springkussen, maar we zullen zien.

Groeten Vera

18. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    nou ben ook benieuwd! hoop dat je een rustige nacht te wachten staat..
    hier gaat het al de hele week supergoed! ze roept zelfs ;s ochtends netjes en klimt er niet zelf uit.

19. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Om 20.30 het slaap ritueel gedaan net zo als altijd, maar het lukte niet echt. Ze wilde echt niet liggen, en constant knuffelen. Om 20,45 ben ik nog even met haar na beneden gegaan.

Om 21.00uur weer terug na boven. Maar toen lukte het nog niet helemaal. Ik toch maar haar kleine bedje weer opgemaakt. en haar laten kiezen. Nou ze wilde dus wel in het grote bed slapen. Nog even geknuffeld en toen gezegd dat mama na beneden ging, maar wel later nog even kwam kijken. Ze heeft even gemiemeld, en toen was het stil... Heel stil. Dat was om 21.30. Net om 22.15 ben ik bij haar gaan kijken, en ze slaapt als een roosje.

Nu hopen dat het zo blijft vannacht.

Groetjes Vera

20. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Vannacht om 3.45 even wakker geworden. Ik heb haar wat laten drinken en om 4 uur weer terug na haar grote bed gebracht. Ze heeft tot 9.45 geslapen. Nu ligt ze weer in haar grote bedje, maar ze is aan't zingen en vertellen dus ik denk niet dat er veel van slapen terecht komt, maar dat maakt ook niks uit.

Ik ben zo trots op mijn meisje!

Share This Page