Drama's in de wandelwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlindertje11, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai,
    Graag zou ik even tips of adviezen hebben over het volgende: Mijn dochter JUlia van 6,5 maand en de wandelwagen..... ;) De eerste 3 maanden was de wandelwagen (dus met de reiswieg erop) de uitvinding. Ze huilde veel en dan even wandelen en weg was ze voor een paar uurtjes, heerlijk! Maar vanaf dat ze 4 maanden oud is is het een klein drama geworden. Voortdurend huilen in de wandelwagenbak. We dachten dat het kwam omdat ze meer wilde zien, dus hup de maxi cosi erop. Heeft tijdelijk gewerkt maar werd bij 5 maanden weer een drama, dus nu sinds een paar weken het zitgedeelte erop (we hebben een quinny speedy) waarbij ze met haar gezicht dus van ons afkijkt (ze is nogal nieuwsgierig ook dus we dachten fijn dat ze zoveel kan zien ;) ) en ook dit lijkt dus niet erg goed te gaan.
    En met drama bedoel ik dus jengelen, huilen en uiteindelijk schreeuwen. Gisteren was het weer raak midden in de ikea :confused: Als we haar uit de wagen halen en gewoon met haar rondlopen is er niets aan de hand en is ze weer blij, maar in de wagen wordt ze dus boos. Maar het punt is natuurlijk dat ik niet midden in de Ah haar uit de wagen kan halen en dan naar huis lopen met haar op de warm, een hand aan de wandelwagen en dan die tassen. Julia weegt al 8,5 kilo dus das echt een beetje te zwaar.
    SOms gaat het wel goed en kijkt ze rustig om zich heen en valt ze na een tijdje in slaap, maar meestal dus bovenstaande. Hebben jullie ervaring of ideeen? Een nieuwe wandelwagen kopen is geen optie omdat deze ons al een rib uit het lijf heeft gekost, maar wellicht dat jullie andere ideeen hebben? Soms neem ik ook de baby bjorn mee en doe haar dan halverwege daar in als ze begint te gillen, maar 30 min lopen met een baby op de borst, hihihi... nou jullie snappen het al. HELP!
    Dank alvast

2. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    Kan je helaas niet helpen, maar lees wel even mee, hier hetzelfde probleem!

3. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Een vriendin van mij had dit ook met haar dochter. zij heeft uiteindelijk een kinderwagen gekocht waarbij het zitgedeelte naar haar gericht was. hierdoor kon haar dochter haar zien en ook om zich heen kijken.. maar zou dus eerst eens uitproberen of dit helpt

4. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    ik dacht dat het gewoon aan mijn kind lag,maar sinds ik de wandel(buggy)gedeelte erop heb,begint ze te gillen en moet ik eerst een stukje met haal lopen en dan haar weer een beetje aankleden en dan weer lopen,ze word ook echt boos en dan gaat alles uit omdat ze zo boos doet!
    maar ik denk dat het dus ook is omdat ze van me af kijkt,maar ik ga echt geen andere wagen kopen hoor,went ze maar aan?!

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier werkt het goed om hem met zijn gezicht naar mij toe te zetten (nog steeds). Hij heeft ook net een periode gehad (maar toen was hij ouder dan jouw kindje nu) dat hij sowieso nergens in wilde zitten (kinderstoel, autostoel, kinderwagen etc); staan was gewoon veel leuker...... Gelukkig is dat nu wel over.
    Als we met z'n tweeen zijn haal ik hem er soms wel uit als hij het niet naar zijn zin heeft in de wagen; ook in een winkel. Alleen doe ik dat niet. Soms heeft het ook gewoon te maken met warm hebben of verveeld zijn. Dan gaat lekker zijn jas uit of krijgt hij iets uit de boodschappenkar om vast te houden. Of mag hij mamma's lijstje 'lezen';) Altijd een groot succes!

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

5 maanden is wel erg vroeg voor een wandelwagen; of ligt ze achterover? Kan zijn dat het helemaal niet fijn voor haar is en dat ze daarom zoveel huilt; meestal mogen kinderen pas rond de 8 maanden echt rechtop zitten

7. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    haha als ze niet meer in de reiswieg past zul je wel moeten en ga haar niet de hele dag in de maxi doen,jah tuurlijk ligt ze nog maar als ze dat niet meer wil en ze blijft knetteren,jah doe ik hem ook wel eens iets meer rechtop maar dat werkt ook maar 5 min :(

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik had mijn kindje wel een tijd in de maxi-cosi en met 8 maanden pas in de wandelwagen.
    Ik ken trouwens niet dat gehuil bij het wandelen; een oplossing zou ik ook niet echt weten.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zorgen dat ze een speeltje heeft? Ofwel los in de handjes, of zo'n slinger van de ene kant naar de andere kant?
    En heb je misschien een mogelijkheid om nog iets van een kap ofzo eromheen te doen, zonnescherm/regenkap, zodat ze wat minder ver om zich heen kan kijken? Ikkan me voorstellen dat het nu allemaal nog een beetje benauwend is, zoveel prikkels om zich heen.

En misschien een mogelijkheid om haar iets rechterop in de reiswieg te zetten met de kap omlaag? Dat je een kussen in het hoofdeinde legt, zodat je de reiswieg een beetje als wandelwagen gebruikt (dan ligt ze dus schuin omhoog, eventueel kussen even laten uitsteken over de rand, zodat ze echt lekker kan liggen)? Kan ze om zich heen kijken EN jou zien en je hoeft dan geen nieuwe wandelwagen te kopen...
    Maar in het uiterste geval zou ik geloof ik toch een andere wandelwagen kopen... misschien dan gewoon tweedehands? Er staan mooie spullen op marktplaats hoor, ;)

10. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier het prob;leem niet echt gehad maar merk dat Jaimy sinds wij een andere wagen hebben en naar mij toekijkt veel fijner zit en rustiger is. En inderdaad wat kleine speeltjes als een boekje oid.

11. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai meiden,
    Dank voor het meelezen en de tips. Ik moet zeggen dat ik er helaas al veel heb geprobeerd (behalve dan een nieuwe wagen kopen, hihi), zoals speeltje ophangen, wat in haar handjes geven, in de reiswieg met een kussen, regen/zonnekap zit er al op... hmmm en het lijkt dus niet echt te helpen. Rechterop gezet, meer omlaag, dekentje extra, dekentje minder...... JUlia paste dus ook al heel snel niet meer in de reiswieg en moest toen dus ook uitwijken naar maxi cosi en nu dus zitgedeelte. Heb het bij CB en huisarts nagevraagd en JUlia mocht erin. Hierbij speelt wel een rol dat ze al een tijdje kan zitten zonder steun, dus ik hoop dat ze ook heel snel mee mag op de fiets, hihi. Grapje hoor, maar een echte oplossing heb ik dus niet gevonden nog. En net als iemand anders zegt een nieuwe wagen kopen gaat me wel een beetje erg ver en het verbaast me ook een beetje aangezien het een heel nieuwsgierig meisje is die alles om haar heen wil zien..... ik dacht ze vindt haar moeder vast saai... Heb nog even overwogen de maxi cosi er maar weer op te zetten (die kijkt wel naar mama toe) maar daar zit ze in de breedt echt heel erg krap in. Als er nog briljante ideeeen zijn? Zou dit een fase zijn? I HOPE

12. raspberry

Denk dat het sowieso een fase is hoor! En tuurlijk vindt ze het leuk om veel te zien, maar ze is ook nog hardstikke klein en heeft de veiligheid van mama/papa hard nodig! Zeker als er zoveel indrukken op je af komen, ;)
    Anders misschien een spiegeltje erop zetten, dat ze jullie in de spiegel kan zien? (Die kun je gemakkelijk afstellen: als jij haar kunt zien als je achter de wandelwagen staat, kan zij jou ook zien).

13. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Hier hebben we ook de wandelwagen inzet naar ons toe gericht. Wij dachten dat ze het wel leuk zou vinden om vooruit te kijken maar het tegendeel was waar, een groot drama. En mama vind het zo ook veel leuker!
    Dus kan je de inzet niet naar je toe draaien zodat ze je kan zien?

14. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Rozemarijke das wel een goed plan van dat spiegeltje, Wellicht nog handige tips waar te koop?
    YJC als we hem om konden draaien zou ik het direct doen... alleen dat kan dus niet met de quinny speedy... we zijn toen gevallen voor het uiterlijk van deze wagen, maar we hadden beter practisch kunnen denken, hihi

15. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    practische denken doe je jammer genoeg altijd na de tijd,hier ook hetzelfde probleem ben je zwanger kijk je hoe mooi hij wel niet is en denk je niet verder..

16. raspberry

Ehm, bij een fietsenwinkel? Zo'n spiegel die bejaarde mensen ook wel op hun stuur hebben staan? ;) Kun je een seniorenbak maken van je juniorbak, LOL.
    Mocht het werken, laat dan ff weten, wij zouden hier straks wel eens hetzelfde drama kunnen krijgen... Thirza gaat namelijk niet lang meer in de reiswieg passen, heeft nu nog krap 10 cm (als ze zich niet opduwt), maar kan bijv. in de auto ook al in krijsen uitbarsten als ze ons dan niet ziet. Een liedje zingen of tegen haar praten helpt dan vaak wel, maarja, midden op straat of in een winkelcentrum zie ik mezelf dat weer niet doen, sjouwend achter een wandelwagen, LOL.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh, dat doe ik wel hoor! :) Lekker het Teletubbie liedje zingen terwijl Eva zit te swingen. Ik krijg alleen maar leuke reacties :). In een winkelcentrum valt meestal zoveel te zien dat Eva zich wel vermaakt. En een soepstengel of krentenbol doen ook altijd wonderen!

Eva is met 6 maanden naar de wandelwageninzet gegaan, toen zat haar hoofd tegen de bovenkant en haar beentjes een beetje krom of over de rand van de bak. Wat mij betreft had ze er nog langer in gelegen, maar ze vond het opeens echt niet leuk meer...

Wij hebben trouwens ook de Speedi en Eva vindt het meestal wel prima, al vinden we (Eva en ik ;)) het jammer dat de leuning niet helemaal recht kan. En ik vind het wel jammer dat je de zitting dus niet kan draaien, omdat ik Eva niet goed kan zien. Maar Eva vindt dat dus niet erg, gelukkig. Als ze het wel heel erg had gevonden hadden we toch echt wel een andere wagen gekocht...

18. raspberry

Haha, ja, 'ons' liedje is een christelijk liedje, soort gebed eigenlijk... Om dat midden in Den Bosch waar ze, ondanks katholieke oorsprong, niet zo gelovig zijn, te gaan zingen... ;) Dan krijg ik echt rare blikken, ben ik bang. Dat hou ik wel gewoon binnenshuis/auto's ;) Als we nou een carnavalskraker als rustig-maak-liedje hadden... dan kreeg ik hier de zingers wel op m'n hand denk ik... LOL

19. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Vanaf 7 maanden gebruikten wij een wandelwagen/buggy met rugleuning die je kan verzetten, plat liggen vond ze vanaf 6 maanden al vreselijk dus was de oplossing om ze schuin te laten zitten zodat ze alles kon zien. Als ze soms eens zeurt geef ik haar iets in haar handen zodat ze zich bezighoudt.
    Maar het kan ook best een fase zijn dat ze zo lastig is.
    Wij gebruikten rond die leeftijd nog vaak de babybjorn draagzak met extra rugleuning, zat ze soms 1 à 2 uur in, ideaal zo'n spul en zij vond het ook heerlijk.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha dat is misschien wat minder, maar goed, als het helpt ;). Teletubbies is ook niet mijn favoriete liedje trouwens, maar Eva vindt het zo geweldig, tja, dan is de keus snel gemaakt! Misschien gaat Thirza de Teletubbies ook wel geweldig vinden, kan je dat gaan zingen ;).

Deel Deze Pagina