Dramatisch zenuwachtig voor eerste rijles

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb nu 6 lessen gehad, en was ook als de dood voor die 1e les.
    Maar serieus het bellen voor de afspraak was erger dan het rijden zelf :p
    Ik vind het superleuk :D

2. Bellen is bij mij ook drama ;)

Ik heb die man opgezocht op hyves, en 'm daar gemaild :)

3. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ Shaddix.
    Ik ben ook pas begonnen met rijlesssen, heb nu zo'n 13 lessen gehad.

Ik was zooooooo zenuwachtig de eerste les, was al 10 keer naar t toilet geweest van te voren hahaha
    Maar toen ik eenmaal instapte waren de zenuwen weg.
    Je instructeur begeleid je in alles.
    Het eerst half uur van de les heb ik alleen gestuurd en hield de instructeur de hand dichtbij mijn stuur zodat er ingegrepen kon worden als het mis zou gaan.
    Als je dit eenmaal onder de knie hebt ga je erbij gas geven, koppelen en schakelen en remmen ( in stappen natuurlijk ). En het fijne is dat je alles kunt doen en uitproberen, want je instructeur kan alles van je overnemen ( gas, koppeling, rem ) als t je even niet lukt...
    Ik dacht ook echt dat ik het nooit zou leren, maar als je eenmaal bezig bent dan gaat het vanzelf en heb je niet eens door dat je alles tegelijk doet.
    Ennuh mijn instructeur zegt altijd : Probeer lekker alles uit, en leer de auto kennen,maak fouten om van te leren, want als het L' tje niet meer op het dak staat , en je je rijbewijs hebt , dan kan het niet meer hihi :D

Mijn tip ! probeer je niet te druk te maken, laat het op je afkomen... en geniet ervan, want het is echt leuk !!!
    En na je eerste les voel je je echt stoer :D Ik dacht echt : aaaaahhhh ik heb in een auto gereden !!!! hahah

Succes en veel plezier !! laat je ons weten hoe het is gegaan volgende week ?

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Toen ik 16 jaar oud was heb ik voor het eerst gereden heeft de baas van mijn broer mij geleerd. Daarna een aantal jaar niet meer had een scooter en was er ongeveer mee getrouwd (ontzettend veel km mee gereden.
    Toen ik 19 was zeiden mijn ouders zou je je rijbewijs niet eens halen het wordt steeds duurder.
    Toen is mijn man (toen vriend) mij les gaan geven in de polder het helemaal aangeleerd zoals een rij instructeur deed echt geweldig leuk.
    Toen rijlessen genomen en na 17 lessen met vlag en wimpel geslaagd. Ik die nooit een rijbewijs wilde vind het nu geweldig en rij heel wat km af.
    Suc6 er mee en komt zeker goed alles leer je van zelf van je instructeur!

5. Nog 54 minuten :)

6. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Heel veel succes!

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Succes!!

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hoe is 't gegaan Shaddix?

9. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    hoe is het gegaan?

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi! Hoe is het gegaan?? Ik ken het wel hoor, ik heb om dezelfde reden nog nooit rijles gehad. Ik laat me liever rijden :D Volgens mijn vriend is het wel handig als we kinderen krijgen... maar ik kijk er niet echt naar uit. Ik ben dus benieuwd naar jouw ervaringen.

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

12. Het was zó stoer! :)

Ik mocht, dank god, eerst rechts instappen. Toen zijn we naar een industrieterein gereden, heeft ie alles uitgelegd over de auto, en toen mocht ik gaan rijden :)
    Ik hoefde alleen maar de sturen en gas te geven, het remmen en schakelen deed de instructeur..
    Toen ik 3 rondjes had gereden zei ie 'Okay, rij nu maar naar huis'.
    Ik zat daar echt van 'NU AL? :$'

Hij; 'Ja, ben je er klaar voor?'
    Ik; 'Nou.. Het moet maar..'
    Hij; 'Je moet helemaal niks natuurlijk! Maar we doen het lekker toch!'

Het is echt een superleuke man.. Lekker normaal enzo..
    Hij praat ook rustig over 'kloteopdrachten' die je krijgt tijdens je TTT, in plaats van van die onbegrijpelijk, nette termen :p

Het naar huis rijden vond ik echt superspannend..
    Moest meteen over rotondes heen enzo.. Maar het is helemaal goed gegaan!

Ik vind het wel moeilijk om me te realiseren dat hij ook kan remmen..
    Ik mocht zelf dus niet remmen, dus elke keer als we harder dan 60km/h gingen en ik zag dat we over een paar honderd meter moesten stoppen was ik echt heel bang, had ik echt de neiging om zelf ook te gaan remmen :p

Volgende week donderdag mag ik weer, en ik heb er nu al zin in! :D

13. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    Fijn dat het allemaal is meegevallen en dat je nu al uitkjikt naar de volgende les!!!

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Top!! Geweldig dat 't je zo bevallen is!!

15. mutselfrutsel

mutselfrutsel Actief lid

22 aug 2009
    109
    0
    0
    zie je nou wel, niets om je druk om te maken.;)

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wat goed meid!:)

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wat goed dat je het leuk vond! Zie je nou wel :)

Dat klinkt trouwens als een leuke rijleraar! :D Ik had ook een geweldige rij instructeur, ik heb me kapot gelachen met die vent. Hij was enorm grof in de mond. Zo sloeg mijn motor een keer af voor een groen stoplicht, en achter me stond een of ander oud vrouwtje meteen hysterisch te toeteren en met haar armen te zwaaien. Toen zei hij: wacht even hoor, die gaan we pakken. Moest ik even verderop naast haar gaan rijden, terwijl hij het raam opendraaide en heel hard: wat moet je nou, ouwe GRAFTAK!! riep :D Daar heb ik echt vreselijk om gelachen! Zulke mensen helpen je wel om ontspannen te rijden... zo'n chagrijn die alleen precies de regeltjes uitlegt, daar word je knap zenuwachtig van volgens mij.

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Sorry, maar dat vind ik dus echt NIET kunnen! Een goede rijinstructeur zal je leren rústig te blijven op zo'n moment, je niets aan te trekken van zo'n mens en gewoon weer verder te gaan, die gaat niet lopen schelden!

19. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Gelukkig dat alles zo mee is gevallen! Dat heb je wel verdiend na al die narigheid met je laptop, gezondheidsproblemen en dan ook nog die vervelende mormels die jullie lastig vielen.

20. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hahaha deze reactie had ik wel verwacht ;)
    Mijn rijleraar wist precies bij welke leerling hij dit wel kon doen, en bij welke niet. En bij mij kunnen dit soort dingen wel, want a. ik hou van een geintje, en b. ik ben 32 jaar... ik kan zelf ook wel nagaan dat je gewoon rustig moet blijven op zulke momenten. En dat heeft hij me ook heel goed geleerd hoor, want hij was ook enorm streng en zeer ervaren.
    Hij heeft trouwens al heel lang het hoogste slagingspercentage van zijn regio, dus dat zit wel goed!

Deel Deze Pagina