Ik vind zulke mensen ook veel leuker dan die saaie instructeurs die zich netjes aan alle regeltjes houden (zolang het niet om de verkeersregels gaat iig ) Van mijn instructeur mag ik iedereen uitschelden, behalve tijdens m'n examen, want dan wordt het niet echt op prijs gesteld
Het gaat er niet om of de leerling het wel of niet kan hebben en of je wel of geen hoog slagingspercentage hebt, het gaat erom dat je op deze manier als instructeur je eigen beroepsgroep te grabbel gooit. Het gaat erom dat je zoiets gewoon NIET doet, ongeacht wat voor soort leerling je in de auto hebt zitten. Dat is een kwestie van fatsoen.
En in mijn geval haal ik die veel sneller met een leuke instructeur die me op m'n gemak stelt, dan met een saaie lul die zich netjes aan de regeltjes houdt en me alleen maar zenuwachtig maakt!
O, dus als de volgende keer dat jij rijles hebt er een stel jongelui voorbij karren, die hun raampje opendraaien en jou gaan uitschelden, gewoon voor de grap, dan vind jij dat ook humor? Kijk, ik heb 'n schat van een instructeur gehad, ik ben niet voor niets met 'm getrouwd , die een bák met humor heeft en waar leerlingen zelfs om vragen bij z'n werkgever of ze hem alsjeblieft mogen hebben voor de lessen, maar hij zou 't niet in z'n kop halen zoiets achterlijks te doen. Zulk idioot gedrag heeft namelijk niets met geruststellen of humor te maken, maar met -nogmaals- fatsoen. Als de beste man in haar geval gewoon tegen háár had gezegd 'joh, láát die graftak lekker', groot gelijk, moet ie zelf weten... Maar er langs rijden, raampje opendoen en mevrouw gaan uitschelden vind ik echt te ver gaan. Maar goed, laten we er over ophouden... Jij hebt in elk geval een fijne eerste rijles gehad (lijkt wel wat op mijn eerste rijles, hoe je 't omschreef) en dáár gaat 't om... Heeft ie al een indicatie gegeven van hoeveel lessen je nodig hebt ws?
Mijn instructeur vind het gelul om na 1 uurtje te beoordelen hoeveel rijlessen je nodig hebt Hij zegt dat je niet kunt bepalen hoe snel je alles onder de knie zult hebben, na 1 rijles. Je koopt bij hem een pakket met 15 lessen, en daarna kun je telkens kleinere pakketten bijkopen. Je kunt beter lessen bijkopen, dan dat je lessen overhoudt, aldus de instructeur Het ligt bij de meeste mensen rond de 35 lessen, maar het kunnen er net zo goed 25 of 45 worden
Of 'n stuk of 90... (Hier mis ik 'n bloossmiley) Maar goed, ik heb dan wél in alle seizoenen auto gereden, haha!
Ach Mijkeltje, ik zeg altijd maar dat ik extra goed heb leren rijden met al die extra lessen. En bovendien staat het aantal lessen niet op je rijbewijs (gelukkig!).
Whaha, gelukkig niet zeg... Ik krijg alleen wel vaak te horen dat men 't 'ineens begrijpt dat ik zoveel lessen nodig had' als ik vertel dat ik tegenwoordig met m'n instructeur getrouwd ben... Maar ik reed -door en gebrek aan zelfvertrouwen- gewoon echt heel slecht, hahaha!
Fijn dat het is meegevallen Shaddix! En top dat je het leuk vond en dat je zo'n fijne instructeur hebt. Dat scheelt enorm. Ik had ook een fijne instructeur, maar wel een klein nadeeltje: hij vond al die jonge meiden in de auto iets te prettig. Op een gegeven moment vertelde hij zelfs dat hij met zn vrouw naar Texel ging, maar daar eigenlijk geen zin in had. Hij ging liever met mij om samen in de bolderkar de duinen af te rijden, hahaha... Gelukkig kon ik dr wel om lachen, maar hij is later wel ontslagen bij die rijschool, omdat hij teveel sexueel getinte opmerkingen maakte. Kwamen veel klachten over binnen. Tja, kan me daar wel iets bij voorstellen.
Ik herken het helemaal (behalve met mijn rijinstructeur getrouwd zijn, zouden zijn vrouw en mijn man niet zo tof vinden). Daarom vind ik een goede instructeur ook zo belangrijk. Als de mijne niet zo geduldig was geweest had ik het nooit gehaald.
Oja, ik had mn rijbewijs in 30 lessen gehaald. Wel de 1e keer gezakt (liet eentje van rechts niet voorgaan, dom...). 2e keer wel mn rijbewijs. Theorie had ik in 1 keer.
iK was ook erg zenuwachtig bij heel veel rijlessen, had een vrouw, waar ik goed mee kon opschieten, jong erg aardig spontaan enzo. Leerde het mij goed. Gewoon rustig blijven en gewoon oefenen, bij het examen ook rustig blijven enzo. Ik was ook in 1x geslaagd. Het is zo voorbij!! Veel succes!
Een vriend van mij heeft al veel meer dan 90 lessen gehad.. Hij begon met lessen, is 7 keer gezakt, toen was ook z'n theorie verlopen, toen is ie tijdelijk gestopt omdat ie het niet meer kon betalen.. Een paar maanden later heeft ie het nóg een paar keer geprobeerd, maar hij heeft nu nog altijd z'n rijbewijs niet.. Hij heeft nu zoiets van 'Laat maar', hij is nu voor z'n motorrijbewijs bezig Hoop dat het bij mij niet zo gaat lopen
Daar zou ik dus echt heel erg zenuwachtig van worden.. Voor m'n eerste les had ik ook allemaal van die rare ideeen in m'n hoofd Het was een GRATIS proefles, bij heel veel rijscholen moet je daarvoor betalen, dus ik was echt bang dat het een hele andere 'proefles' zou worden.. Gelukkig blijkt het gewoon een hele leuke, aardige man te zijn
Hihi, gelukkig maar!! Het is natuurlijk ook spannend, je zit hoe dan ook alleen met 'n vreemde kerel (of dame) in een kleine ruimte... Ik wil trouwens de opmerking plaatsen dat mijn man tijdens de rijlessen nóóit iets 'verkeerds' heeft gedaan, om het zo maar even uit te drukken. Niet met bolderkarren de duinen af of zo... (Ja, voordat iemand mijn naam googelt en denkt 'jee, die man van haar is dus gewoon zo'n enge, vieze rij-instructeur' haha!)
Hahaha dan wist je al meer dan ik bij mijn eerste rijles Ik las dat het is meegevallen, mooi zo. Let maar op, dit ga je steeds leuker vinden, hoe verder je komt. En al die dingen tegelijk doen (en nog veel meer) komt ook vanzelf. In het begin moet je bij alles nadenken maar dat wordt allemaal automatisme op de duur. (sprak opoe, die inmiddels bijna 19 jaar d'r rijbewijs heeft en tot d'r eigen verbazing en vreugde in 1x slaagde ondanks bijna een ongeluk tijdens het examen)
Ja, ik speur de snelweg ook af (als ik met m'n moeder meerijd dan ) naar figuren waarvan ik kan zeggen; 'Als hij/zij het kan, kan ik het zeker!'
hahaha heb je goed! fijn dat de rij-instructeur aardig is. Ik heb bewust gekozen voor de enige vrouw hier in de regio. Heb bij mannen al snel het idee dat ze bevooroordeelt zijn(Pfff vrouwen kunnen niet rijden) en daar voelde ik me niet gemakkelijk bij. Plus dat mijn vriend ook bij haar gelest heeft en ze gewoon superrelaxt is