Ja... En? Jouw rijbewijs is daardoor rozer dan 't mijne? (Geintje hoor, hartstikke fijn natuurlijk als je 't snel kunt halen..) Ik kreeg 't toentertijd van m'n moeder cadeau. 8) (Arme mamma!) Maar 24 uren rijles zijn natuurlijk óók geen standaarden, maar uitzonderingen; de meeste mensen hebben zo'n 35-40 uren nodig. Soms is 't voor mensen een bittere teleurstelling dat je 't niet 'sneller' leert (zeker als je alleen maar juichverhalen hoort van mensen die binnen 30 uren hun rijbewijs hebben gehaald of bij de anwb hebben gelest: 'ik heb binnen 10 lessen m'n rijbewijs gehaald' Ja, maar wel tien lessen van vier uur....), maar ieder mens is anders en leert anders. Het gaat erom dat je uiteindelijk fatsoenlijk leert autorijden en hoe lang je erover gedaan hebt dat roze papiertje te halen doet niet terzake. Ik vind het al lang knap als mensen hun angst overwinnen en gewoon in zo'n lesauto stappen! En of je vervolgens 20, 40 of 90 lessen nodig hebt, soit...
Haha, nee het pasje is net zo roze als een ander pasje. Ik vond 90 gewoon erg veel. Mijn rij instructeur zei ook, dat de meeste mensen zo rond de 35 nodig hadden. En, dat vrouwen minder lessen nodig zijn dan mannen. En toch zegt nog bijna elke man. Vrouw achter t stuur, bloed aan de muur. Haha
Ik heb geloof ik het eerste gedeelte van m'n lessen nodig gehad over m'n rij-angst heen te komen, vervolgens ging 't leuk en kwam 't examen eraan... Minder, want toen kreeg ik dus gigantische last van faalangst, terwijl ik dus best redelijk kon rijden. Uiteindelijk heb ik drie keer examen gedaan in totaal... Vrouwen rijden vaak preciezer (tijdens de rijlessen iig ) dan mannen... Mannen hebben natuurlijk heel lang voornamelijk auto gereden; als 'n vrouw dat deed was 't raar. De vrouw zat er naast en dat was 't dan (alhoewel ik ook niet graag auto rij als ik naast m'n man zit; hij gaat me dan namelijk uitleggen hoe ik moet autorijden... :S) en tegenwoordig is 't heel normaal dat gelukkig zowel mannen als vrouwen hun rijbewijs halen. En volgens mij kunnen sommige mannen dat nog steeds niet helemaal uitstaan...
ik heb mijn rijbewijs een jaar of 7 stiekem gehaald, nadat klingman een geintje maakte van ' vrouwen kunnen niet rijden ' hopsa, in 1x (hij lekker niet) en met 30 lessen. hij viel van zn stoel toen ik in onze toenmalige wagen stapte en wegscheurde moet wel zeggen dat het het mij vaak opvalt dat het vaak een vrouw is die zit te klooien achter t stuur, ik ben er ook wel eens een van! @christelaileen: even offtopicnieuwsgierig: ben joe een drenthse?