middagdutje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maryam27, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    Hi dames,

vanaf wanneer of welke leeftijd ongeveer slaan ze hun middagdutje over?
    Mijn dreumes van 20 maanden wil niet slapen op de kdv, waardoor hij zo vermoeid is dat die begint te huilen, en dan wordt ik dus gebeld....pfffff....maar ik vroeg me dit even af..

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik dacht gemiddeld tussen 2,5 en 3?

Hebben ze je zoontje niet te laat op bed gelegd dat hij daarom niet meer wil?

3. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Die van mij is 3,5 en heeft het nog nodig. Een vriendin heeft een dichter van 2,5 en die slaapt niet meer. 20 maanden vind ik nog wel heel jong.

4. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    ja sowieso is dat te vroeg hoor...maar dacht eraan en vroeg het me af.

Nee, mijn zoontje is een hele moeilijke slaper, ik heb geen andere kinderen, dus het is rustig in huis, en door de drukte en ander omgeving wil die daar niet slapen.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik kan me herinneren van de oudste, dat die tussen de 1,5 en 2 jaar, zo'n fase had.. en die herken ik nu bij de jongste weer. Ze willen niet slapen, maar moeten eigenlijk wel.

Sowieso is ze momenteel érg eigenwijs en druk bezig met ontdekken wat ze bereikt met 'neeee!' .

Dat ze je bellen snap ik niet helemaal... Ik zou denken dat ze daar wel mee om moeten kunnen gaan.

6. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0

heel erg herkenbaar, hij zit echt in een fase dat die ons aan het uittesten is.

hoe had jij het opgelost? heb jij tips voor mij

thuis wil die ook niet echt slapen hoor.
    En de kdo had mij gebeld omdat die echt de hele ochtend zat te huilen.

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Het is niet echt uittesten hè? Het is ontdekken. Belangrijk nuanceverschil ;)

Ik snap ook niet goed dat ze jou bellen... Misschien op zoek naar een andere vorm van opvang? Een rustig gastoudergezin? Of kleinschalige opvang? Op de slaapruimte kan het trouwens toch niet zo druk zijn? Ja, natuurlijk moeten kindjes wennen aan de andere omgeving, maar zelfs de meest lastige kindjes lukt dit na een paar maanden toch wel..

Onze dreumes gaat niet echt huilen als ze moe is, dus heb er geen ervaring mee. Wel wordt ze hangerig en een beetje zeurderig, maar als ik haar een speentje geef, is het vaak al goed. Heeft jouw zoontje niet iets wat hem troost geeft?

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, niet veel tips. De oudste was dol op tv - dus dan misbruikte we de tv maar weer even.
    En de jongste heeft een speen en als ze echt zo hangerig/huilerig is dat ik eigenlijk stapelgek van haar wordt (ook een fase nu dat alleen mama goed is en papa totaal niet) - dan krijgt ze nu die af en toe maar. Terwijl ik die eigenlijk écht niet uit bed wil hebben. Liever afbouwen onderhand, maar dat lukt nu zo ook niet natuurlijk.

Dus het enige wat ik ervan kan zeggen is: Probeer consequent te zijn (niet in de wagen willen, maar ook niet aan de hand? Dan tóch in de wagen) - en even vol houden.
    Met de slaapjes: Per keer kijken en af en toe gewoon weer proberen en ander als je kleintje écht niet wil slapen, een soort van rustig momentje creeeren. Lekker beneden op de bank, of in een knus nestje van dekens ofzo. Eventueel eventjes met tv of rustige muziek ofzo.
    Uiteindelijk ging ze na deze fase weer wel (tijdelijk) goed slapen. Maar de oudste had sowieso snel haar middagslaapje eraf (2 jaar) , maar die sliep overdag altijd al slecht.

De jongste sliep overdag súper goed.. tot nu toe dus ik hóóp maar dat dat terugkomt. Niet dat als de oudste straks naar school is, dat zij dan haar middagslaapje opgeeft. Ik kijk wel uit naar een rustig momentje overdag :p

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    hier slaapt mijn kleine van 9 maanden ook bijna niet op het kinderdagverlijf hoor, hij doet thuis nog 2 dutjes. Op het KDV slaapt hij 1x 30 min. Maar gelukkig wordt hij niet erg huilerig, hij is meestal de hele dag vrolijk, af en toe wel wat mopperig, maar makkelijk tevreden te houden.

Hier ook een lastige slaper, het moet donker zijn en hij moet voor het naar bed zijn even tot rust kunnen komen. DUs niet direct na een druk uitstapje naar bed. Een beetje rumeur op de achtergrond is thuis vaak geen probleem.

Vervelend dat ze op het KDV niet weten hoe ze hem rustig kunnen krijgen. Misschien moet je daar eens met zo over praten.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Die smurf van mij (net 2) slaapt ook al een poosje niet op het kdv, ja soms... Ze heeft het gewoon te druk met spelen.

Geef je ook de knuffel van thuis mee naar het kdv? Leggen ze hem steeds in hetzelfde bedje?

Nadeel van het kdv is, thuis haal je ze er niet zo snel weer uit maar op het kdv gaat het ten koste van andere kinderen... Hier op het kdv hebben ze 2 slaapkamers, 1 grotere en 1 met 2 bedjes. Maar met het mooie weer hoor je in de slaapkamers toch ook het gerucht van buiten.

Ik zou iig afspreken met de leidsters dat ze daar hetzelfde bedritueel doen als je thuis doet en dat ook 1 leidster hem steeds naar bed brengt.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter is 19 maanden en slaapt bij anderen ( = bij mn ouders bv ) ook niet meer. Thuis 5 van de 7 keer ongeveer ook niet meer, 't is dan zo'n gedoe om haar in slaap te krijgen ( lees; 2 uur lang huilen, zeuren en proberen, dan slaapt ze een uur en is 't 's avonds 22.00 uur voordat ze slaapt ) dat we het meestal overslaan. Het is dan wel fijn als ze even in de auto of kinderwagen een mini dutje van 5 minuutjes kan doen dan laad ze genoeg op om gewoon tot 19u door te gaan en dan een nacht van 13 uur te maken. Er zijn wel meer kindjes die bij 1,5 al wakker blijven maar de meeste kindjes slapen idd tot ver na hun 2e verjaardag nog wel overdag. Hier helaas niet zo'n bofkont ( Maar we slapen 's ochtends ook zeker tot 8 uur, half 9. Ben je er om 6 uur of 7 uur uit ziet je dag er natuurlijk anders uit. Vanmorgen was ze 6.20u wakker en heeft ze wel geslapen van 12-14u maar ze heeft nu ook koorts. )

12. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    thanks voor de tips dames,

ik ga zijn slaapknuffel meegeven, en als dat niet lukt, dan maar dutje overslaan, alleen het probleem is hij gaat dan huilen zeuren, want vorige week was zijn eerste week, en denk ik ook allemaal teveel voor hem, ben dus benieuwd hoe dit gaat.

suusjeuh, onze kindjes, zijn straks even oud allebei ongeveer, grappig!
    Maar het middagdutje bij mij is precies hetzelfde, gistermiddag nog van 2 tot 16 uur aan 1 stuk huilen, uit eindelijk 20 min. geslapen, dus had totaal geen zin.
    Nachten gaan in principe wel goed, 2 x wakker geworden, maar ik heb hem echt in zijn bed gehouden, dus hoop dat die het wakker worden afbouwd.
    Misschien is het wel handig wat jij zegt suusjeuh, dat ik zijn middagslaapje oversla, misschien dat die dat dan ook doet op het kdv....ik kijk het even aan de komende dagen.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik bekijk het een beetje per dag. Vandaag was ze om 6u wakker, en om 11.30 zei ze in de auto "saape?" Heb dat nog nooit meegemaakt dat ze er zelf om vroeg! Dus nu ligt ze lekker te slapen. En optijd er uit, vanavond weer op tijd in bed. Maar op dagen dat 't anders dan anders gaat, dus niet gewoon ons thuis ritme, slaapt ze meestal niet overdag.

Het is een beetje kiezen of delen; een middagdutje en dan heel de avond wakker, of overdag wakker en om 19u op bed.

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Maar je kindje zit er net 1 week??
    Dan is het van een kant wel begrijpelijk dat hij nog niet slaapt daar. En dan ligt het huilen misschien niet alleen aan het feit dat hij moe is?? Plus is het begrijpelijker dat de leidsters even bellen wat ze het beste kunnen doen als ze hem nog niet zo goed kennen...

Hier een meisje wat op het kdv niet meer slaapt en thuis nog iedere middag 2-2,5uur en 's morgens tot 8-8.30u (op kdv-dag is ze er om 6.45u uit).
    Ze heeft er echter geen last van en speelt gewoon de hele dag en is vrolijk. Dus geen probleem mee voor die 1,5 dag per week.
    Vanaf het eerste moment heeft ze slecht geslapen op het kdv. Als kleine baby van 3 maanden al... Haalt ze meestal de volgende dag thuis wel in!

15. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    hi kristelstrijbos,

klopt 1 week, en daar heeft het ook een beetje mee te maken.

Maar die kleine van mij gaat 3 dagen in de week.
    inhalen is voor hem iets moeilijker, ik hoop dat zijn beertje en speentje zal helpen

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier slaapt dochter van bijna 26 maanden nog elke middag (2-2,5 uur) en vraagt daar zelf om.. heerlijk!

Ik zou eens praten met het kdv waarom je kindje niet wilt slapen. Moet zij als eerste of juist als laatste in zijn bedje. Kan ze ergens anders slapen. Gaat er een knuffeltje mee etc etc.

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    kan een fase zijn, mijn zoontje rommelt sinds maand of 19 wat, ene dag is hij bekaf en slaapt ie 2/2,5 uur...andere dag slaapt ie niet, en stop ik hem dus echt al 1815/1830 in bed..
    andere x slaapt ie even een uurtje rond 14 of soms zelfs om 16u...ik maak hem sowieso als het zo laat is wel na een uurtje wakker...

maar ik blijf het elke dag doen, middag ritueel, hij mag ook "rusten" in bed, dan neemt ie een boekje mee...
    maar mijn zoontje kan sowieso 1/1,5uur gewoon in bed ligge, spelen, kletsen, zonder te gaan huilen en anders roept ie me

18. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    ja ik was van plan om as dinsdag een kwartier eerder te gaan, om even te babbelen met de leidsters, hoe we dit kunnen oplossen.
    Soweiso neem ik zijn slaapknuffel mee, misschien dat die dat dan snapt.
    Ik moet ook wel zeggen, ik heb een zoontje met een heel bangerig karakter, alles wat hem niet bekend voorkomt, wil hij niet uitproberen, of testen. Hij is overal bang voor....en in een ander omgeving slapen, doet die denk ik ook niet.
    maar ik weet niet hoe ik voor hem dat bedje veilig kan stellen daar op het kdv.
    Ik dacht als ik daar ben as dinsdag loop ik even met hem mee naar het bedje en laat ik het zien, en vertel ik hem rustig dat hij daar straks een dutje kan doen.
    nog meer tips?

Deel Deze Pagina