drammerig bijna obsessief gedrag en niet willen slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door liesbet77, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    Mijn al vrij moeilijke dochter van 2j 10 maanden is de voorbije weken in een klein monstertje aan het veranderen als ze haar zin niet krijgt of moet gaan slapen.
    ik weet dat veel kindjes zeuren en durven drammen maar mijn dochter stopt dus niét , ze blijft maar herhalen en herhalen en herhalen ... ik weet echt niet wat doen. soms helpt in de hoek zetten heel even overdag, in bed is het wat anders.
    's avonds is het eerst een kwartier : ik wil sterretje, ik wil sterretjééééé om dan over te schakelen op "pipi doen !! " op "ik ben wakker ik wil tv". dan wordt ze 's nachts nog eens wakker en begint het hele spel opnieuw.

we hebben ook iets vreemd voor, in de kleuterklas hebben ze vorige week geleerd over bloemen en planten en sinds een week is het telkens als ik haar in bed lig "straks komt er geen bloem " en dta blijft ze dan maar herhalen . de juf nog ik hebben een idee waar ze dat gehaald heeft , iets moet indruk gemaakt hebben.

Ik weet niet meer wat ik moet doen of hoe ik haar kan stoppen. In de klas dramt ze blijkbaar ook zo .
    ik probeer het zoveel mogelijk te negeren, en 's avonds ga ik 1, max twee keer terug (de 2e keer meestal boos) en dan laat ik haar doen en op den duur geeft ze het wel op . Maar mijn zoon van 6 zit er intussen helemaal door van vermoeidheid omdat ze hem wakker houdt.

hebben jullie kindjes ook zo'n uithoudingsvermogen? wat doen jullie dan?
    ik snap dat ze haar wil wil doordrukken maar ze stopt dus niet en is totaal niet voor rede vatbaar .

Ik ben wat ongerust omdat er wat problemen op school zijn met mijn oudste en zij is qua gedrag op deze leeftijd wel 10 x erger ...

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Jeetje wat zullen jullie ongetwijfeld moe zijn en natuurlijk bezorgd over je kleine meid.
    Ik herken je verhaal erg goed al begon het hier al op een veel jongere leeftijd (denk hierbij adem inhouden als hij honger had en 2 minuutjes later zijn melk kreeg als gewoonlijk)
    Toen mijn boef 1 1/2 was kwamen wij bij lucertis Rotterdam te lopen dit is een weekelijkse daggroep waarin 5 of 6 kindjes met hun moeder/vader komen met verschillende problemen van het niet kunnen eten tot praatproblemen.
    Hier het exreem boze en drammerig gedrag en niet of nouwelijks slapen zowel niet overdag als in de nacht.
    Na een vrij lang traject is hier de diagnose regulatiestoornis gegeven maar aangezien dit een vrij breed gegeven is was het beter op een latere tijdstip in zijn leven terug te komen.
    Dit moment is nu dus aangebroken en we zijn weer terug. Slapen is niet zoals het hoort vaak pas tegen 21.00 voordat hij eindelijk het eens opgeeft maar door de dag met hem door te nemen slaapt hij wel door als is dit ook niet meer dan 9 uurtjes aaneen gesloten op een nacht.
    Zeg natuurlijk niet dat deze stoornis ook voor jullie dochter opgaat maar wil je wel de tip geven naar het cb te vragen naar een psygologe om daar je verhaal te doen..daar ben ik ook begonnen!
    Ik wens je heel veel sterkte

Deel Deze Pagina