Advies gevraagd. Nog restweefsel na miskraam. Wat te doen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door madelief78, 29 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief78

    madelief78 Bekend lid

    26 feb 2009
    561
    63
    28
    Vorige week vrijdag heb ik een miskraam gehad van een missed abortion opgewekt door medicatie.
    Vandaag terug geweest naar het ziekenhuis. Vruchtje en placeta zijn weg maar nog rest weefsel van 1,4 tot 1,8 cm.
    Ik kon kiezen, of nog een keer medicatie of afwachten tot menstruatie. De verloskundige twijfelde zelf heel erg omdat het restweefsel tot 1,5cm mag zijn en ze 2 verschillende metingen had.
    Ze stuurde ook een beetje aan naar nog een keer medicatie maar ze stond ook achter mijn beslissing om af te wachten.

    Nu heb ik nog heel licht bruinverlies. En de zwangerschapstest van vanmorgen was een stuk lichter nog zeker niet bij wit maar al wel lichter dan de controle streep. Dus er is afname van hcg.

    Nu twijfel ik of ik de goede beslissing heb genomen.
    Moet ik niet toch nog een keer de medicatie doen om te proberen om het restweefsel weg te krijgen?
    Of is het prima om af te wachten of het met de menstruatie komt.
    Is het dan wel verstandig om als ik geen bloed meer verlies te gaan proberen om zwanger te worden of is het verstandiger om te wachten tot na de eerste menstruatie.

    Ik heb alles gevraagd voor mijn afweging hierin:
    Kans op ontstekingen? Nee zolang ik me aan de regels hou. Geen gemeenschap, zwemmen, in bad of tampons tot 2 dagen na bloedverlies.
    Staat het zwanger worden in de weg? Nee.

    Op internet lees ik nu verhalen van ontstekingen en geen voldoende daling van hcg zolang het restweefsel er nog zit.

    Heeft iemand van jullie advies?
     
  2. Amy1989

    Amy1989 Fanatiek lid

    5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Wat naar van je miskraam :( Ik bleek ook restweefsel te hebben nog toen ik na de miskraam op controle ging bij de vk. Ze vond het erg rommelig eruit zien en kwam niet echt met een advies wat ik moest doen. Ik ben toen naar een gynaecoloog geweest en hij zei dat ik me echt geen zorgen moest maken, dat het er waarschijnlijk vanzelf uit zou komen bij een volgende menstruatie. Kon echt geen kwaad om te wachten. Nu weet ik niet meer hoeveel cm het nou was, maar toen ik het verloor schat ik ook dat het zo’n 1,5 cm was. Ik kreeg na twee weken gewoon ovulatiepijn en twee weken daarna kwam alles los met de menstruatie. Daarna was het schoon. Ik heb wel gewacht met weer zwanger worden tot alles schoon was. Heel veel sterkte!
     
  3. madelief78

    madelief78 Bekend lid

    26 feb 2009
    561
    63
    28
    Dank je wel voor je reactie.
    Het doet me goed dat te horen.
    Vanmorgen na het hardlopen nog wat weefsel verloren dus ik hoop dat dat het was. En anders is het fijn om te horen dat jij er een positieve ervaring mee hebt.
    Heel veel succes en plezier met het laatste stukje van je zwangerschap.
     
  4. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Hey wat vervelend om te horen. Ik heb in februari een MA gehad en ook opgewekt met medicatie. Na de controle had ik ook een klein stukje restweefsel maar ik heb het laten zitten. Het is er met de volgende menstruatie uitgekomen. En na een maand na die eerste menstruatie was ik alweer zwanger.
     
    madelief78 vindt dit leuk.
  5. madelief78

    madelief78 Bekend lid

    26 feb 2009
    561
    63
    28
    Goed om te horen dank je wel.
    Wat fijn dat je zo snel al weer zwanger was/bent.
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier heel slechte ervaringen met restweefsel. Ik zou t er zsm uit willen hebben.

    Zolang je geen schone echo hebt gehad niet proberen om zwanger te raken. Restweefsel kan een nieuwe zwangerschap in de weg zitten..
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Wellicht een idee om op een natuurlijke manier je bm leeg te krijgen?

    Ik had vorige week zondag de diagnose MA en ben toen direct aan de frambozenbladthee gegaan. Het is vanzelf op gang gekomen. Binnen een week was het bloeden opgehouden en de hcg testen waren ook na een week weer wit.

    Ik heb de thee ook steeds na be bevalling gedronken en na mijn andere miskramen.
     
    madelief78 vindt dit leuk.
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Dit idd... ze kunnen niet zien of dat restweefsel nog hcg afgeeft en als dat zo is kun je lag wachten tot je ongi wordt. Als je op zich n goede ervaring met de pillen had zou ik dat proberen (wel eerst nog n echo of t er niet nu uit us na t hardlopen). Ik zou t risico op ontstekingen en evt lang wachten op cyclus nie t willen nemen.
     
  9. madelief78

    madelief78 Bekend lid

    26 feb 2009
    561
    63
    28
    Ik heb nog steeds bruine afscheiding dus ben bang dat nog niet alles eruit is. Mijn hcg daalt wel want de test was vandaag een stuk lichter dan maandag. Ik vind het zo lastig dit.
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bruin is oud bloed. Als je hcg daalt en het bij bruin bloed blijft zou ik t nog wel even aan durven kijken. Kan goed zijn dat dit t laatste stukje is hoor en dat je er nu zo vanaf bent.
     
    madelief78 vindt dit leuk.
  11. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hoe is t nu @madelief78 ?
     
  12. madelief78

    madelief78 Bekend lid

    26 feb 2009
    561
    63
    28
    Bruine afscheiding is gelukkig al een dag of 5 weg. Eind vorige week nog getest en die was bijna wit, net niet. Voel me verder goed. Dus vertrouw er nu op dat alles er uit is. 3 augustus terug naar het ziekenhuis. Dan weet ik het zeker.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina