drank en feestjes

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    * we drinken beide als we uitgaan en niet hoeven te rijden én als onze dochter ergens logeert
    * 1 blijft nuchter als we uitgaan en een oppas thuis hebben
    * 1 blijft nuchter als we ergens een feest hebben waar ons meisje ook bij is. Dat is dan omdat we dan ook zelf met de auto zijn maar ook omdat 1 de nuchtere verantwoording heeft over een kind.
    Laveloos zijn we nooit, soms als we samen drinken wel lollig aangeschoten maar dan logeert onze dochter elders dus dan is het ook niet erg.

Ik vind niet dat je man nuchter moet blijven als jij wil drinken terwijl er geen kinderen in het spel zijn die avond/nacht. Maar dat is mijn mening. En dat je man chagrijnig is als hij niet kan drinken vind ik een beetje...uhhh.... dom :). Maar dat komt omdat wij ons ook prima amuseren zonder drank....

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Herken het wel, mijn vriend heeft dat ook wel. Alleen heb ik er niet zoveel problemen mee dat ik degene ben die nuchter blijft. Zou me er dan toch niet lekker bij voelen om te drinken..wil graag alles nuchter meekrijgen

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik weet niet of ik er een strijd van zou maken, maar wel jammer dat je man gelijk chagerijnig is dan. Dat zou ik ook niet leuk vinden.
    Die van mij drinkt nooit en ik heb geen rijbewijs dus makkelijk zat:D

Als onze zoon uit logeren zou zijn en we samen weg zouden gaan en bijv met iemand mee zouden rijden, zou mn vriend misschien 1 of 2 biertjes drinken maar meer niet denk ik.
    Ik drink ook maar max 3 wijntjes, vindt alcohol lekker maar niet noodzakelijk op een feestje.

4. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Wij drinken gewoon altijd alle 2 maar niet zoveel dat we niet meer met onze kleine naar huis kunnen.Meestal kunnen we lopend want vrienden en familie wonen dichtbij.Slapen blijven we nooit want dan rijd er meestal iemand naar huis(Ik)die nuchter is natuurlijk.
    Nu moet ik wel zeggen als we alle 2 gedronken zouden hebben en er gebeurd iets met de kleine dan woont mij schoonmoeder om de hoek en mijn moeder een paar straten verder.Die drinken alle 2 niet en zijn alle 2 altijd thuis.Misschien dat het een onbewuste achterliggende gedachte is.
    Snap je gedachte wel,maar ik vind het niet nodig.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mamatrees: als jullie altijd alletwee drinken, hoe kun je dan nuchter zijn?

6. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Als we met de auto zijn ben ik altijd de BoB dus altijd nuchter.
    Maar meestal hebben we feestjes in de buurt dus drink ik ook iets,maar nooit veel.Staat er niet zo duidelijk maar dit bedoelde ik:)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, ik dacht al!

8. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Mijn man drinkt niet (meer), en ik ook niet. Maar meer uit support voor hem. :) Ik vind dat je dat wel over moet hebben voor je partner.

Maar om op jou (TS) Haar verhaal terug te komen. Ik zou hier wel een goed gesprek aan wijden. En misschien knalt het dan. Maar zo ga je jezelf alleen maar irriteren. En wat maakt het nou uit al drink je 2 slokjes en vind je dat genoeg. Je kan toch ook plezier maken zonder te drinken? Ik vind dat "moeten" zo vervelend met het onderwerp alcohol. Mensen "moeten" drinken anders zijn ze niet ontspannen/gezellig/grappig... bleg..

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Als wij naar een feestje gaan en we nemen de kleine mee, dan blijft 1 van ons altijd nuchter. In overleg.
    Gaan we naar een feestje waar we blijven slapen (komt niet vaak voor), dan drinken we allebei, maar wel dat 1 van ons 2 eventueel nog kan rijden, dus nog wel redelijk nuchter is, in geval van nood.

Als wij ergens heen gaan zonder de kleine, en we hebben vervoer dan drinken we allebei.

Maar sinds de kleine er is heb ik nog maar heel weinig gedronken hoor.
    Voel me er niet prettig bij. Voel me hoe dan ook verantwoordelijk.
    1x dronken geweest, en o wat voelde ik me slecht!!!

Deel Deze Pagina