Wat is normaal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sylvia32, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia32

Sylvia32 Lid

11 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal :)

Ik zit hier even wat topics door te lezen, en ik vraag me af wat normaal is qua zwanger worden.
    Bij de 1 zie ik al jaren bezig, bij de ander een maand of 10, hier en daar gaan er mensen naar dokters en krijgen onderzoeken.
    Mij is altijd geleerd dat je zo moet rekenen dat voor elk jaar dat je aan de pil bent het een maand is voor je zwanger word.
    Dus 10 jaar aan de pil, om en nabij de 10 maanden voor je zwanger zou worden.
    Nu weet ik dat dat niet perse hoeft, je kan ook geluk hebben en vrij vlot zwanger worden, maar is het dan, als het iets langer duurt, wel nuttig om al naar de dokter toe te stappen?

Dit is overigens info die ik jaren geleden al kreeg hoor, dus het kan ouderwets en verouderd zijn.
    Echter toen ik hier aan het neuzelen was zag ik dat het tegenwoordig (als ik de oude verhalen dus mag geloven) normaal is om veel sneller "hulp" in te schakelen.

Groetjes

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Normaal is er niet ;)

30% binnen 3 mnd
    70% binnen 6mnd
    85% binnen 1 jaar

Als je na 1 jaar nog niet zwanger bent kun je naar een arts gaan voor verder onderzoek.

Ik heb nog nooit gehoord dat het te maken heeft met hoeveel jaar je de pil geslikt hebt. Wel kan het soort anticonceptie ervoor zorgen dat je cyclus eerder of later normaal is. De prikpil en anticonceptiestaafje bijv kunnen best lang duren voor je weer een normale cyclus hebt.

3. Sylvia32

Sylvia32 Lid

11 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha nee bedoelde ook meer normaal van wanneer moet je je zorgen gaan maken.

Vroeger kreeg ik dus altijd te horen dat als je een jaar of 10 de pil geslikt hebt je lichaam een maand of 10 nodig heeft om in orde te komen.
    Geen idee wat er van waar is :)
    Maar zag hier zoveel dingen voorbij komen dat ik dacht eens even vragen hoe en wat.

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Nee dat is niet helemaal waar. Dat verschilt gewoon per lichaam en heeft niet te maken met het aantal jaren dat je anticonceptie gebruikt hebt. Ieder lichaam is anders en bij de een gaat het heel snel en bij de ander heel langzaam. Het hangt van zoveel factoren af! Als je na een half jaar nog een heel onregelmatige cyclus hebt zou ik naar de HA gaan. Heb je een regelmatige cyclus met eisprong en na een jaar is het nog niet gelukt, zou ik naar de HA gaan.

5. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Aantal pilaren zegt niks, zelfs ontpellen is een fabeltje volgens mijn gyn. Na 23 jaar pil was ik binnen 4 maand zwanger!

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ga ook gewoon op je eigen gevoel af. Aangezien ik nauwelijks menstrueerde toen ik met de pil stopte ben ik naar de dokter gegaan. Vroeger menstrueerde ik al vaker niet dan wel (denk een keer of 4 per jaar) en daar was de dokter van op de hoogte. Daardoor snel doorgestuurd en dat was maar goed ook. Ik heb PCOS, waarvoor ik onder behandeling ben.

Maar geef het inderdaad de tijd. En wat normaal is? Geen idee. :)

Deel Deze Pagina