Weet je waar ik me de laatste tijd een beetje aan stoor. De dames die er na 5mnd proberen er al geen gat meer in zien. Oftewel die het niet meer zien zitten. Dames het kan wel 1 jaar duren voordat je weer van het ontpillen af bent. Wat moet en de dames dan wel niet die al 1 jaar bezig zijn om zwanger te worden. Ik weet ook wel dat je het liefst binnen 2 mnd zwanger bent maar zwanger worden is nou eenmaal niet op bestelling. ben nu zelf 5 mnd bezig om proberen zwanger te worden en ga nog steeds fluitend het leven door. Want ben overtuigd dat wij ook wel een keer aan de beurt zijn. Dames laat niet zo snel het koppie hangen wordt het echt niet leuker van. Het is heeeeeeeeel normaal dat je binnen 5 mnd nog niet zwanger bent. De meeste zwanger schappen ontstaan pas tussen de 6 mnd en 10 mnd ongeveer. Dus als je binnen 5 mnd al zwanger bent is dat gewoon super snel. Liefs Ingrid ( dat is eruit 8) )
ja hoor je hebt gelijk iedereen wil natuurlijk snel zwanger worden maar ja dat gaat niet altijd natuurlijk.... ik zou ook zeggen ga gewoon door met leven en wacht op het moment dat je toch zwanger bent en natuurlijk veel klussen vaak komt een zwangerschap denk ik ook juist op het moment als je er niet zo heel erg mee bezig bent (dat idee heb ik in ieder geval? )
Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben ook in de 5e ronde bezig. Maar snap ook wel dat er vrouwen zijn die balen en onzeker worden. Ik ben soms ook wel onzeker, maar dan denk ik; ach, we zijn nog maar net bezig! Dat ontpillen ben ik gelukkig wel voorbij qua cyclussen.
Ben het ook wel met jullie eens, al moet ik wel zeggen dat de ene persoon de andere niet is. Daar bedoel ik mee dat jullie het heel makkelijk van je af kunnen zetten en nog fluitend door het leven gaan terwijl iemand anders het veel zwaar moediger ziet. Ieder mens is weer anders en gaat weer anders met gevoelens om natuurlijk. Maar het na 5 maanden niet meer zien zitten is wel erg snel. Zwanger worden is een hele hoop geduld en geluk denk ik.
Je hebt helemaal gelijk! Ik denk alleen dat je hier op het forum ook zoveel andere verhalen hoort, dat ik ook soms een beetje ga twijfelen aan mn lichaam. Ik weet dat je er idd een jaar voor uit moet trekken, maar als je dan verhalen hoort van meiden die de eerste ronde zwanger zijn dan ga ik weleens twijfelen. Aan de andere kant hoor je ook veel negatieve verhalen. We gaan gewoon lekker door met klussen!
Ik ben het helemaal met je eens! Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik er een jaar voor moet uittrekken en dan zien we wel verder. Misschien heb ik nu wel makkelijk praten omdat ik nog niet zolang bezig ben maar die instelling heb ik. Kijk aankomend weekje word wel weer spannend maar als ik weer ongie word dan gaan we daarna weer lekker verder klussen
Hey Ingrid, Goed dat je je zegje even doet! Ik ben nog maar in de eerste ronde.... Wil in ieder geval wel effe zeggen dat het prettig is om mijn verhaal, vragen en onzekerheden te kunnen uiten op dit forum. Misschien is het voor de dames die 5 mnd bezig zijn om zwanger te raken juist prettig hun gevoelens hier te kunnen uiten. Kan me namelijk voorstellen dat je deze gevoelens (van ongeduld enzo) niet aan veel mensen kwijt wilt of kunt in je dagelijkse leven... Misschien dat dat erachter zit? Groetjes Nadja
Ik denk dat Nadja gelijk heeft.. het is gewoon fijn om je onzekerheden ergens te kunnen uiten bij meiden die je begrijpen en in het zelfde schuitje zitten. Dat meiden die er 5 maanden mee bezig zijn (waarbij het niet is gelukt) zitten te "klagen", wil niet zeggen dat ze niet begrijpen dat het eigenlijk wel normaal is en dat het pas na 1 jaar zover kan zijn.. (Niet dat je mij hoort klagen overigens..ben nu vanaf aug bezig)
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Zelf ben ik nu 8 maanden verder en nog steeds niet zwanger. Wel ben ik in januari 2 jaar geestopt met de pil. Ik vindt het fijn om inderdaad mijn gevoel en gedachten te kunnen uiten hier op de site. Hier kiezen mensen ervoor om de verhalen te lezen. Je kan moeilijk iedere keer tegen je man je frustraties uiten. En het grootste voordeel van deze site is je kan bij iedereen informatie opdoen. Volgens mijn huisarts kan je al bij 6 maanden proberen doorgestuurd worden naar een gyni. Het is goed als je je altijd positief kunt instellen. Maar ik begrijp ook de mensen die dat niet kunnen. Misschien zijn het mensen die al genoeg problemen mee gemaakt hebben en die mensen denken dan nu ook ligt het dan weer aan mij of weet jij veel wat voor gedachten er bij deze mensen er in hun hoofd omgaan. Meiden zet hem op en hopelijk lukt het voor jullie allemaal snel om zwanger te worden!
nou ik vind dat je niet helemaal gelijk hebt, tuurlijk hoop je graag dat je zwanger mag worden en elke ronde is er dan wel 1 teveel, je stopt niet voor niks met de pil, kan me dan best voorstellen dan mensen na 5 rondes ff de pest er in hebben, tuurlijk moet je er rekening mee houden dat het niet gelijk raak is, maar snap best dat het frustrerend is als het na een aantal rondes (nog) niet gelukt is.... liefs Maaike
Ik erger me hier ook weleens aan, maar het ligt er ook aan hoe het gebracht worden. Sommige geven aan dat ze flink balen en dat ze ongeduldig zijn, maar kunnen daarnaast nog wel relativeren. Ik vind het heel normaal dat je liever de wens hebt om liever vandaag dan morgen zwanger te zijn. Wie niet hier . Beetje mopperen hoort erbij! Alleen soms zijn er ook meiden die net doen alsof de wereld vergaat dat ze niet binnen drie maanden zwanger blijken te zijn, terwijl ze al zoooo lang (lees drie maanden) bezig zijn . Daar irriteer ik me ook aan! Af en toe klagen prima, maar blijf er niet te lang in hangen!
ik sluit mij bij alle aan, gaan nu zelf de 5 maand in maar laat het koppie nog niet hangen. 4 maanden gewoon op de pof gedaan, nu gaan we het proberen met ovu-testen, veel over gelezen van de dames van het forum, dus wie weet. Hou in je hoofd, eens zal het voor jou weggelegd zijn en wanneer de tijd rijp is mag jij je cadeautje ontvangen. groetjes mau
Ach...ik snap het eigenlijk wel. Vooral als je op een bepaalde leeftijd komt. Ik ben de eerste keer in een keer zwanger geworden, deze keer hebben we er drie maanden over gedaan. En ik baalde toch echt wel hoor, die twee keer dat ik ongesteld werd. Ik vind altijd dat je aan gevoelens niks kunt doen, en zo'n forum als dit is daar ook gewoon voor. Je bent er ook niet verantwoordelijk voor wat jouw verhaal met lezers doet die al langer bezig zijn. Iedereen heeft recht op zijn eigen gevoelens en ook om deze te uiten, of anderen zich daar nou aan storen of niet. Vind ik hoor.
Ik kan me best voorstellen dat er meiden zijn die balen en onzeker zijn/worden. Maar dit forum is daar juist voor bedoeld. In je dagelijkse leven kun je er niet altijd over praten en hier wel. We zijn er allemaal mee bezig. Bij de een gaat het sneller dan bij de ander. Ik voel me soms schuldig als er iemand al lang bezig is en wij net begonnen zijn en nu al klachten hebben, maar misschien lukt het hier ook wel iet. Laten we gewoon ieder het recht geven om zich hier te kunnen uiten. Je hoeft er natuurlijk niet op te reageren.
Tja iedereen baalt als het niet is gelukt en je ongi bent..... Maar wat al eerder is gezegt de een vind t verschrikkeleijk teleurstellend als de ongi er is maar blijft positief De ander doet alsof de hele wereld vergaat. kan me daar soms persoonlijk ook aan ergeren... bedoel kom op meiden! ben zelf deze maand precies 4 jaar in de mmm bezig. Ooit zal het lukken!
ik baal ook wel eens hoor. maar net wat trees zegt de wereld vergaat nog niet na 5 mnd niet gelukt. Iedereen wil graag zwanger worden, en mopperen omdat het alweer niet :x gelukt is mag ook best. Doe ik ook wel en dit forum is ook een prima uilaat klep je kunt er met elkaar over praten. Maar ja de wereld is nog niet vergaan. iedereen succes! en think positive
Ik ben het toch wel eens met Ingrid moet ik eerlijk zeggen. Ik kan me ook heus wel voorstellen dat je na 5 rondes baalt dat het nog niet is gelukt, maar ik persoonlijk irriteer me ook aan zulke verhalen. Maar goed, dat komt natuurlijk ook wel door mijn ervaringen met zwanger worden, curretage, niet ongesteld worden en een verkleving natuurlijk. Niet dat ik mensen zoiets gun, integendeel! Maar ik zou zelf ook zó graag zwanger willen zijn!