Vind blowen zelf cht niks, word er zo sloom van terwijl ik van een wijntje juist veel relaxter wordt. Maar zoals voor alles geldt, teveel is niet goed. Vroeger werd er bij mij thuis ook wel eens geblowd terwijl ik het zelf niet doe., vind afgezien van de lucht niet storender dan dat mensen lekker een biertje drinken. Maar het overgrote deel van de mensen weet toch waar hun grenzen liggen, zo lang je niet om 8 uur 's ochtends al aan de drank zit, of stoned rondwandelt en het gewoon voor het lekker of de gezelligheid blijft is het goed toch?
Noem mij maar een moraalridder maar ik vind het werkelijk not done, blowen. Ik vind het sowieso not done maar al helemaal als er in een andere kamer een kind ligt te slapen. Het is en blijft een drug. Wat als je toch in een trip raakt oid? En je je kind wat aandoet? Zelfde geldt voor alcohol drinken hoor. Dat je op stap gaat en dat je kind dan ergens logeert is tot daar aan toe...maar in huis...nee...
Helemaal mee eens, persoonlijk vind ik dat als er er kindjes zijn verantwoordelijk bent voor hun ..of je het nu thuis doet of ergens anders..... wat als je stoni toni op de bank hangt, of wat gedronken hebt en je dus niet eens naar het ziekenhuis of dokter kan rijden ? Nee liever nuchter...en we hebben het net zo gezellig hoor...hebben die onzin er niet voor nodig ! Maar ieder zijn ding hoor.....ik vind het allemaal best.....hoop alleen niet dat als het nodig is ..je eerst de buren uit bed moet halen of een taxi moet bellen...
Drugs is drugs en ook al is het maar een blow ik weet helaas dat het een verslaving kan worden ( niet van mezelf maar me zus) ik ben er dus tegen en alcohol tja dat is ook niet gezond en dat drink ik zelden.
Heb een tijdlang elke dag geblowed maar ben heel blij dat ik ervanaf ben , werd er zo sloom van :s Zowieso zou ik nooit blowen als er kindertjes in huis zijn.
Dan ben ik ook een moraalridder want ik vind drank en blowen erg slecht...het is waar dat drank over het algemeen maatschappelijk geaccepteerd wordt maar dat maakt drank nog niet goed en over drugs ben ik al helemaal niet te spreken. Je moest eens weten wat drank en drugs kan aanrichten, ik heb het gezien en je word er alles behalve vrolijk van. (en ik weet dat er veel over mij heen zullen vallen met de woorden dat 1 drankje of 1 blowtje geen kwaad kan, dat kan wel zo zijn maar ik ben er niet kapot van)
ik blowde ook maar 1 per week ik ging dan een avondje weg naar de shop en kwam terug als youame in bed lag nu doe ik het niet meer omdat ik zwanger ben erg sick sorry
Ik heb het ook gedaan voor mijn zwangerschap. Elke dag een blowtje na het eten., persoonlijk vind ik dat te ver gaan, maar para worden , denk dat dat persoongebonden is, maar dat is met alles.. Ik werkte fulltime, alles ging prima in mijn leven Maar als alles prima gaat in het leven vind ik dat er niet teveel geklaagd over mag worden. Het is wat anders als ik versuft de hele dag op de bank hing. Maar ik had een vrij druk leven. Wil het niet goed praten hoor, maar het is soms erger dan mensen denken. En nogmaals het is persoongebonden en het hangt van je karakter af natuurlijk. Zo zie je maar dat iedereen er anders over denkt. Ik vind dat je best mag genieten van ene genotsspulletje Als je het maar verantwoordelijk gebruikt en met mate
Helemaal mee eens, mijn zus doet het ook al een jaar of 12 en zij is volledig de weg kwijt, daarom heb ik ook geen contact meer met haar. Zo zie je maar wat een blowtje kan aanrichten ook al lijkt het zo onschuldig.
Ik blow ook wel eens. Heerlijk na een lange drukke dag op het werk. Ik doe het alleen nooit als ik Jelina bij me heb. Alleen dus als ze uit logeren is. Ik zou er nl niet aan willen denken dat er iets gebeurt en ik zou niet kunnen rijden omdat ik stoned ben. O ja, met wel eens bedoel ik 2 a 3x per jaar
Ik ben van mening dat drugs drugs is. Mijn broer is ooit begonnen met blowen, en heeft zijn leven nu overhoop geholpen door door te gaan en nu zwaar verslaafd aan de coke te zijn. Ook denk ik dat er zeker wel een verschil zit tussen het nemen van 1 wijntje of 1 blowtje. Ik functioneer nog helemaal gewoon hoor na 1 wijntje... maar na 1 blowtje ziet de wereld er toch anders uit. Ik heb het ooit geprobeerd, wel in mijn tienerjaren.... Maar als je toch kinderen hebt... dan laat je de drugs toch voor wat ze zijn? Lekker voorbeeld. Hoe zouden jullie het vinden als je zoon/dochter later aan de jointjes zit... ja papa en mama doen het ook, dus het is toch heel gewoon? sorry, ik ben zo anti, dat ik er een beetje boos om word!
ik denk dat kinderen het ook sneller gaan doen als ze weten dat hun ouders het ook doen/deden.... hetzelfde als roken je kan het ze niet verbieden als je het zelf net zo goed doet... dus nee mij zal je niet betrappen op blowen of roken ( roken deed ik wel, maar ben gestopt toen ik zwanger werd en deed het vanaf me 19e , dus niet als puber) Drank is evenmin goed, dus als manlief drinkt ( ook zelden) zal ik niet drinken en andersom idem dito... Maar dat is maar hoe belangrijk je het zelf vind, ik vind het niet zo belangrijk, het maak me niet gelukkiger en een gezond kind wel!
Ik ben het helemaal met je eens! =D> Mijn neef is hetzelfde pad gegaan als jouw broer.... Ik weet dus ook uit ervaring hoe fout het kan gaan.... Rotspul! =;
Nou met blowen nu miskien nu nog niet..maar op ten duur krijg je er heus wel last van.. en ik kan het weten want ik heb er heel veel kappot zien gaan aan oa blowen kortdurig en langdurig en wist je dat je van te voren blowt of in de zwangerschap dat je dan ook kindjes met afwijkingen kan krijgen?
@Esthertje.. Van een wijntje lig ik kotsend boven het toilet, en van 1 blowtje voel ik bijna niks. Het is echt allemaal persoongebonden. Het is ook moeilijk om hierover te discuseren. Maar jij bent een voorbeeld waar ik mij aan irriteer. (niet persoonlijk bedoeld, ik respecteer je mening hoor, maar het is een goed voorbeeld ) Drugs is drugs zeg je, maar volgens mij is een wijntje net zo erg en voor mij ook een drug. Ik vind het allebei even erg. Alleen is alcohol minder taboe en zien ze dat door de vingers. En ja XTC en alle anders harddrugs is een ander verhaal. Het gaat er ook niet om wat erger is en wat het allemaal wel niet met je doet. Ik vind dat het alleen als gelijk behandeld moet worden
Een drankje is ook niet altijd even goed zeker..maar als je het maar op 1 a 2 per week houd bijv. maar blowen echt ik vind dat vele malen erger.
Toch gek, dat je in elk restaurant en elke supermarkt wijn kan krijgen.... Maar geen drugs... dus er zit toch wel degelijk een verschil in. En toen ik nog rookte, ging ik ook altijd fel tegen iemand in die er wat over zei hoor, dus ik snap wel dat je het verdedigt als je blowen fijn vind. Maar nogmaals.... ik weet hoe het kan gaan... en vind gewoon dat je als ouders het goede voorbeeld moet geven.