Ik weet helaas ook uit ervaring hoe fout het kan gaan. Mijn oom is overleden aan drugs,hij was 32 jaar. Hij begon met een blowtje en ja van het 1 kwam het ander en nu is hij er niet meer. Hij heeft heel vaak geprobeerd af te kicken en de laatste keer zag het er echt naar uit dat het hem zou lukken. De laatse keer dat ik hem zag was hij weer super mager terwijl hij 2 weken daarvoor nog een boom van een kerel was,hij trainde altijd als hij gestopt was met de drugs en hij was altijd heel snel super gespierd. Een paar weken later kregen we telefoon dat hij was overleden aan een overdosis.
en weet je wat en dan ook is mensen die drugs gebruiken ( dus ook wiet en hasj) zien het verschil op ten duur toch niet meer..en zien er ook geen gevaar in.
Ik vind het allemaal heel erg dat sommige mensen na een blowtje meer en zwaardere dingen gaan gebruiken. Dat is niet de bedoeling. Even iets anders Auto ongelukken! volgens mij is 9 van de 10x alcohol. Wordt dat ook door de vingers gezien? Hoe vaak lees je dat het kwam door een persoon die drugs had gebruikt of blowde? (ik vind dit een heel slecht voorbeeld maar moest het toch even kwijt ) Nogmaals wilt niks goedpraten, allebei is slecht. Maar er word zo makkelijk over alcohol gesproken vind ik. Misschien ben ik dus wel een Anti Alcohol persoon Excuses.
Mijn man rookt bijna iedere dag een jointje(als Fenneke naar bed is). Hij heeft ADHD en wordt gewoon rustig ervan. Je merkt aan mijn man ook niet als hij gerookt heeft en nee,hij is niet verslaafd. Op vakantie rookt hij niet want daar kan hij zijn energie kwijt. Als hij de hele dag heeft gewerkt rookt hij een jointje om lekker te ontspannen en lekker te slapen. Ik vind dat er hysterisch word gereageerd omdat een moeder een jointje rookt Nou en? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand in een trip raakt van wiet... Iedereen moet dat zelf weten,ik vind het wat anders als je iedere dag je neus volstopt of de hele dag pillen slikt. Morgen ga ik naar een nieuwjaarsreceptie,Fenneke gaat bij oma logeren en ik ga heerlijk aan de wijn tot ik niet meer kan lopen. Is dit dan beter dan een blowtje? Een tevreden roker is geen onruststoker! Oja,ik rook zelf geen wiet,ik word er kotsmisselijk van. Vroeger wel,maar dan na een hele nacht drinken en drugsgebruik....
bij auto ongelukken testen ze altijd op alcohol, niet op drugs tenzij er daar duidelijke aanleiding voor is. Deze zome is er nog een documentaire op tv geweest over drugs gebruik in het verkeer, en daaruit bleek juist dat er wel degelijk heel veel ongelukken gebeuren onder invloed van drugs.Dus als er ergens staat vermeld dat de betrokkenen onder invloed waren kan dat van drugs en/of alcohol geweest zijn. Van beide wordt je bewust zijn bedwelmd en dat ,vind ik zelf ,is het grote gevaar.
Grappig dat je daarover begin Miss X. Toevallig hebben we het er net over gehad met m'n cursus. Het klopt wat je zegt, er gebeuren meer ongelukken door alcohol dan door drugs. GEREGISTREERDE ongevallen hebben we het hier over. Helaas is het zo, dat drugs gewoonweg heel moeilijk te controleren valt.
Hier ook een ADHD mannetje, dan doet wiet wonderen hahaha Vakantie word er niet gerookt, we zijn geen smokkelaars hihi Dat is wel jammer dat je moeilijk op drugs kan controleren. Want ook dat vind ik niet kunnen. Ik vind zelfs 1 biertje of een wijntje of een wietje teveel om te rijden. Ik ben al na 1 glas bier dronken en officieel mag ik dan wel autorijden volgens mij.
Pffff ik ga me afmelden voor dit onderwerp Maar niet voor ik heb gezegd tegen Maud... dat ik het had over het verschil van 1 wijntje en 1 jointje.... Jij hebt het over volgooien tot je niet meer kan lopen! Ook dat is fout als moeder zijnde vind ik. Maar gelukkig denkt iedereen hier anders over.... Fijne jaarwisseling allemaal! Enneh proost vanavond!
Mijn vriend rookt ook regelmatig een jointje en ik ben er blij om. Liever zo af en toe een jointje dan mensen die het nodig achten om elke dag een wijntje of 1 - 2 te drinken. Dat is ook een verslaving. Alcohol is net zo erg drugs als wiet. En er zijn voldoende mensen die van alcohol overgestapt zijn naar harddrugs. Dat gebeurd net zo vaak als de overstap vanaf een jointje. Vind persoonlijk soms de meningen over een blowtje roken erg kortzichtig. Zeker als je ziet dat mensen het wel normaal vinden dat er in het weekend gezopen wordt alsof het leven eraf hangt. Maar ieder zijn eigen mening
Ik vind dat je na 1 glaasje alcohol niet meer mag rijden en dat geld ook als je een joint gerookt hebt. Niet doen dus!
Bedankt. Ik kan alles niet zo goed verwoorden maar dit is perfect gezegd @Maud.. Nooit zal ik rijden met alcolhol of iets dergelijke, net zoals ik zei. Ik ben na 1 glaasje al dronken en mag officieel wel rijden, ik zal dat nooit doen maar zo zie je maar hoe het ook anders kan gaan. Ik vind dat er een absolute verbod moet komen op autorijden zodra je een druppel drinkt.
ik vind een blowtje naar kots meuren dus ik heb liever dat iemand een biertje of wijntje drinkt. daar heb ik geen last van mits met mate dan he!
ik vind het verschil tussen af en toe een drankje of af en toe een blowtje niet zo groot. de een kan na een drankje al helemaal van de wereld zijn en de ander kan dit van een jointje maar er zijn er ook die die er prima tegen kunnen. zolang je het niet doet waar kinderen bij zijn en je zorgt dat er een nuchter persoon bij de kinderen is zie ik er geen problemen in. mijn oom is er ook verslaafd aan en zit nu zelfs aan de antidepresia daardoor en heeft enkele keren in het ziekenhuis gelegen door een vergiftiging van het lichaam waardoor alle klieren in zijn lichaam gingen opzetten. hij blowt heel de dag door en dat vind ik anders dan af en toe een jointje. ik denk ook dat het bijde even gevaarlijk is en iemand die gevoelig is voor verslavingen zal net zo goed aan alcohol als een joint verslaafd kunnen raken. ik zelf heb ook wel is een jointje geprobeerd en vind het niet zo veel aan, geef mijn maar af en toe een drankje daar kan ik meer van genieten. ik ga vanavond weer voor het eerst na precies 1 jaar weer een drankje pakken dat kon eerder niet vanwegen de zwangerschap en daarna niet omdat ik het niet aandurfde . mijn vriend blijft echter helemaal nuchter waardoor ik een paar drankjes wel aandurf want hij blijft dan scherp om op de kleine te passen wat betreft drinken achter het stuur dat moet helemaal niet mogen, een glaasje vind ik dan al zeker te veel. ik zal nooit drinken al ik kmoet rijden net zoals me vriend dat niet doet.
Ben ik het helemaal mee eens. Het verschilt van persoon tot persoon. Als je gevoelig bent voor verslavingen kun je aan alles verslaafd raken,drank,drugs,gokken etc. Ik heb geen problemen met een joint of met drankzolang er iemand is die nuchter is en blijft. Daarom gaat Fenneke naar oma als mama na anderhalf jaar weer eens op stap gaat
Heerlijk toch maud en lovewinnie. Even lekker los hihi, soms wou ik ook dat ik kon drinken. Klink stom he, maar lijkt mij zo heerlijk om even lekker los te gaan. Ik kan er namelijk helemaal niet tegen. Ik ben altijd diegene die nuchter is en tussen een stel dronken apen zit. Word je ook niet vrolijk van Geniet er lekker van dames. We zijn dan misschien wel moeder, maar af en toe mag mama ook best genieten vind ik.
Ik denk dat we na 2 uur weer naar huis moeten omdat ik zo zat als een aap ben hahaha! Heb anderhalf jaar niet gedronken! Af en toe een cola dan maar....