Drank vs Blowtje

Discussie in 'De lounge' gestart door MIss X, 31 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    heey

ik denk dat het er maar net aan ligt hoe je er tegenover staat.. ik zie bijvoorbeeld een joint niet meer als een echte drugs, omdat ongeveer 90% van de mensen die ik ken blowt. Zelf blow en drink ik absoluut niet, maar ik heb er geen moeite mee als anderen dat doen. als ze het maar met mate doen ;), ik ken mensen die na 5 joints nog niet stoned zijn en mensen die na een halve joint niet eens meer recht op kunnen staan. dusja het verschilt gewoon per persoon.

Groetjes Siem :)

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    teveel is niet goed, geld voor beiden.
    en je hebt mensen die er niet tegen kunnen of er niet mee om kunnen gaan.

3. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Denk dat het komt doordat je als je aan iemand denkt die drugs gebruikt, je gelijk denkt aan iemand die zwaar verslaafd is, en er onverzorg bij loopt, en zn geld schooit om drugs te kopen. Als je aan wijn denk, denk je aan Luxe en chique. Daardoor zien mensen drugs als een bad habbit, en wijn als "normaal". Ik heb wel eens een wietje gerookt op de middelbare school. Vorrig jaar met oud en nieuw had ik weer voor het eerst een jointje gerookt sinds 3 jaar, maar had er echt spijt van! Dacht dat ik dood ging en durfde niet meer te slapen! Heb er sindsien geen behoefte meer aan. Wijn vind ik zoiezo vies. Als ik straks niet meer zwanger ben, ga ik lekker genieten van een glaasje Baileys of Beachberry! ( Natuurlijk onder controlle van een nuchtere man :p)

4. Kleine

Kleine Actief lid

17 dec 2007
    194
    0
    0
    af en toe een jointje roken kan heus geen kwaad en is iid veel beter als drank. bij wiet/hasj hoef je niet zoveel op te hebben om je relax te voelen

drank juist weer wel en dan voel je eigen zo verrot bah
    ikzelf drink echt bijna nooit alleen af en toe een biertje op feestdagen.

blowen dat heb ik gedaan maar daar ben ik mee gestopt om me vruchtbaarheid gezond te houden ;)

me vriend die is er sinds gister mee gestop maar ik zie nu wel dat het bij hem wel verslavend is, want hij heb er nu wel moeite mee om het niet te kopen.

voor de rest ben ik egt niet tegen een jointje hoor sommige artsen schrijven het zelfs voor ;)

liefs...

5. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    misschien een handige site voor mensen die af en toe een blowtje of borreltje nemen: http://www.drugsinfo.nl

trouwens, blowen is volgens deze site slechter dan roken, dus ook het passief meeroken is erg slecht neem ik aan. misschien toch maar eens een klein borreltje overwegen? (niet als je zwanger bent of borstvoeding geeft natuurlijk) Dan schaadt je er geen anderen mee.

Blowen is schadelijk voor je longen. Met het roken van hasj en weed krijg je zelfs meer kankerverwekkende stoffen binnen dan bij het roken van tabak. Het is echter nog niet aangetoond dat je van blowen ook werkelijk longkanker kunt krijgen. Wel kan je door langdurig blowen moeilijker gaan ademhalen en bijvoorbeeld last krijgen van hoesten en bronchitis.

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    dit staat er bij alcohol:

Wat zijn de risico's?
    Als alcohol met mate wordt gedronken, schaadt dat de gezondheid niet. Dagelijks 1 tot 2 glazen voor vrouwen en 2 tot 3 glazen voor mannen is niet ongezond. Dagelijks drinken verhoogt wel het risico op gewenning. Daarom is het goed om 2 dagen per week geen alcohol te drinken.

Overmatig gebruik kan tot diverse problemen leiden:

Het kan beschadigingen veroorzaken aan het maagslijmvlies, de lever en de hersenen.
    Als iemand veel heeft gedronken neemt de kans op ongelukken toe. Mensen worden bovendien sneller agressief met een flinke slok op.
    Mensen die zeer regelmatig veel alcohol drinken, lopen op wat langere termijn meer risico op leveraandoeningen en op diverse vormen van kanker aan onder meer mond, keel, slokdarm, maag, lever en darmen.
    Alcohol kan voor sociale problemen zorgen. Ontremd gedrag tegenover partner, vrienden of collega's kan leiden tot irritaties en ruzies met als gevolg relatiebreuken en verlies van werk of woning.
    Het korte-termijngeheugen kan aangetast worden. Dit kan leiden tot het Korsakov-syndroom of tot alcoholdementie.
    Andere risico's zijn:

Drinken tijdens de zwangerschap kan leiden tot een kleinere herseninhoud en een lager geboortegewicht van de baby. Bij veel drinken tijdens de zwangerschap kan een ernstige geboorteafwijking ontstaan die bepalend is voor de rest van het leven.
    De combinatie van alcohol met verdovende drugs, stimulerende middelen of slaap- en kalmeringsmiddelen is gevaarlijk omdat al deze middelen elkaars werking kunnen versterken.

7. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    en bij hasj en weed:

Wat zijn de risico's?

Wie niet lekker in zijn vel zit, kan beter helemaal geen hasj of weed gebruiken: de kans is groot dat het er alleen maar erger van wordt.
    Een te hoge dosis kan heftige angstgevoelens of neerslachtigheid veroorzaken. Lichamelijk kan het heel onbehaaglijke gevoelens veroorzaken (duizeligheid, misselijkheid), tot paniek en flauwvallen toe. Dit wordt 'flippen' genoemd. Wachten tot het over gaat, is het enige wat diegene dan kan doen. Wel kan een ander proberen te kalmeren.
    Het 'flippen' door een te grote dosis komt vooral voor bij onervaren gebruikers (jongeren, buitenlandse toeristen, e.d.). Dit risico is een stuk groter wanneer hasj gegeten wordt, omdat de gebruiker dan minder goed in de gaten heeft hoeveel hij binnen heeft gekregen.
    THC vermindert het concentratievermogen, het reactievermogen en het kortetermijn geheugen. Logisch nadenken wordt moeilijker, de draad van een gesprek wordt uit het oog verloren. THC en werken, huiswerk maken of studeren gaan dan ook niet samen. Deelname aan het verkeer onder invloed van THC is gevaarlijk en daarom verboden.
    Mensen die veel en vaak THC gebruiken, kunnen geremd worden in hun ontwikkeling. In plaats van problemen op te lossen en daarvan te leren, 'blowen' ze hun problemen en onvrede weg. Ze lopen bovendien het risico in een sociaal isolement terecht te komen.
    Er zijn aanwijzingen dat er een relatie is tussen cannabisgebruik en het ontstaan van psychische stoornissen zoals schizofrenie, depressie en angst.
    Mensen die kampen met onderliggende psychische problemen of die aanleg hebben voor psychische stoornissen vormen een risicogroep. Het gebruik van hasj kan deze problemen verergeren en wordt daarom afgeraden.
    De rook van joints en stickies wordt doorgaans diep geïnhaleerd en lang in de longen vastgehouden. Die rook bevat meer kankerverwekkende stoffen dan die van alleen tabak. Op langere termijn kan hierdoor schade optreden aan de luchtwegen.
    THC is aangetoond in moedermelk. Voor hasj en weed geldt hetzelfde als voor alcohol, tabak en andere drugs: gebruik tijdens de zwangerschap en borstvoeding is af te raden. De meeste wetenschappers achten het niet bewezen dat langdurig gebruik leidt tot blijvende invloed op de hersenen en het immuunsysteem.
    Naarmate je meer of vaker gebruikt loop je meer risico.

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Haahahahah... :) Miss X wat snijd jij toch weer een heerlijk onderwerp aan. Leuk deze discussies!

Nou persoonlijk vind ik dat zowel een blowtje als alcohol idd gelijk moeten worden getrokken. Alcohol veroorzaakt zeker weten meer ongelukken, agressie etc dan een blowtje. Tot zover kan ik mij vinden in jouw.

Maar ik accepteer geen van beide in het bijzijn van mijn dochtertje, waarom? omdat ik het mezelf niet zou kunnen vergeven als ik niet adequaat zou kunnen reageren als er iets is met haar. Dus ook niet als ze in bed ligt. Misschien ben ik in de ogen van de meeste dan overbezorgd, maar ik weet wat alcohol en een blow met je kunnen doen. Dus ook 1 blow en 1 alcoholisch drankje is hier not done als ze thuis is. Het hoeft maar net die ene keer verkeerd te vallen en je bent te pineut.

Wat iedereen doet moet hij/ zij natuurlijk zelf weten, maar ik doe het principieel niet.

Dus geniet ze!

9. emmm

emmm Lid

23 dec 2007
    89
    0
    0
    af en toe een jointje roken kan heus geen kwaad en is iid veel beter als drank. bij wiet/hasj hoef je niet zoveel op te hebben om je relax te voelen

Wat is dat nou weer voor vage bewering :(

Maar ze hebben het ook over niet te veel alchol drinken dan schaat het niet.
    ok te veel is nooit goed.

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik vind beide not done in de buurt van mijn kids... vind het niet oke als mijn kids oprgroeien in een huis waarin alcohol of drugs normaal is. Wij drinken dus zelf ook niet... hooguit heert of 3 per jaar. Blowen doen we ook niet. Zit voor mij ook geen verschil in dat het ene minder erg of erger is... vind het beide gewoon icm kids niet oke.

Overigens heb ik met beide ervaring en functioneer ik beter met 1 jointje dan met 1 glas alcohol...van ene jointje wordt ik sloom maar van alcohol draaierig ed.

Overigens als er iemand van ons al iets drinkt is de ander altijd geheelonthouder... er moet er altijd tenministe 1 zijn met gezond werkend verstand die optijd kan reageren en handellen.

11. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Vroeger dronk ik met uitgaan wel eens een safari, maar eigenlijk nooit veel. Blowen heb ik nog nooit gedaan. Nu Tijn geboren is doe ik eigenlijk helemaal niets meer waarvan je bewustzijn beinvloed wordt. Mijn leven is nuchter al leuk genoeg! ben wel met je eens dat de sfeer in een coffeeshop veel relaxter is dan in een kroeg!

12. @ Miss X
    Hoe vaak blow jij dan omdat je van die opmerkingen krijgt...

13. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik rook eens in de maand. Hangt er een beetje vanaf, december maand iets meer ivm met de feestdagen. Het komt weleens voor dat ik het op balkon doet (vriendlief blijf dan nuchter)

Hangt beetje van de situatie's af. Soms weken niet.

14. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Zou blowen te maken hebben met je opleidingsniveau?

15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ha ha.. nee hoor.. een van mijn beste vrienden is arts en die blowt ook weleens. En heeft ook weleens een pilletje gebruikt. Terwijl hij als geen ander weet wat het met je lichaam doet.

16. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Nee ik vind dat nergens op slaan, loop maar een coffeeshop binnen en je ziet zoveel verschillende mensen, van zakenlieden tot sjieke dames, tot sloddervossen.

Wist je dat er met de nationale iq test het hoogst werd gescoord door mensen die een uur van tevoren een blowtje hebben gerookt.
    Ze scoorde hoger dan mensen die nuchter waren ;)Dat was wel grappig om te horen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik beter functioneert als ik creatief bezig ben en een wietje heb gerookt.
    Ik vind niet dat je het daarvoor moet gebruiken, maar ik krijg wel veel meer inspiratie.

17. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik was van plan me niet te mengen in deze discussie maar hier wil ik toch even op reageren. Dat het in de supermarkt te koop is vind ik persoonlijk erg genoeg, daarom dat de jeugd zo makkelijk alcohol kan kopen.
    En dat je als ouders een goed voorbeeld moet geven ben ik het helemaal mee eens en daar hoort bij mij ook geen alcohol bij, ik ben zelf een dochter van een alcoholist en dat was zeker geen goed voorbeeld.
    Maar goed ik denk dat iedereen wel weet wat goed en slecht is, en dat ieder zijn eigen mening daarover heeft. Ieder mag en kan doen wat zij wil, ieder in zijn waarde laten.

18. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    vind geen van beide kunnen.
    ben de dochter van een zware alcoholist die zich kpot heeft gedronken dus ben zoal anti.

blowen vind ik al helemaal niet kunnen vind dat wanneer je kinderen hebt je prioriteiten wel ergens anders mogen liggen dan even weg te komen...

onspanning kan ook zonder drugs dat geld ook voor alcohol

19. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat

20. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

blowen, zou ik nooit doen.

Deel Deze Pagina