Drank vs Blowtje

Discussie in 'De lounge' gestart door MIss X, 31 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik vind het vreselijk ben geen roker en ook geen drinker

heb er niks op tegen dat een ander het doet moet ie lekker zelf weten

maar ik begin er niet aan dat spul zou ook nooit in me huis komen

2. Ik vind een drankje lekker en een blowtje op z'n tijd ook.

Ik ben het wel met je eens Miss X dat een biertje/wijntje drinken heel normaal wordt gevonden in deze maatschappij, terwijl als je zegt dat je wel eens een blowtje rookt je meteen als een halve crimineel wordt bekeken en dat terwijl ik van een blow nog nooit iemand agressief heb zien worden. Terwijl drank daarentegen... Nou ja, je hoeft maar in het weekeinde naar de kroeg te gaan en daar zie je wat dat met sommige mensen doet.

In de coffeeshop is de sfeer een stuk relaxer en er lopen inderdaad allerlei types rond en niet alleen mensen waar je het 'van zou verwachten'.

Ik doe het ook niet om er creatiever of wat dan ook van te worden, gewoon voor de ontspanning en omdat het lekker is! En zelfs met een blowtje op kan ik nog normaal functioneren hoor.

3. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Ben het helemaal met je eens

Wij blowen ook wel eens als de kids allemaal lekker slapen.

Wij roken alleen hasj en geen wiet.

wij drinken allebei geen alcohol maar nemen soms een jointje.

De een neemt een paar biertjes of iets dergelijks en een ander rookt 1x in de zoveel tijd een blowtje.

Wij doen het niet om even te relaxen/ontspannen maar omdat we het lekker vinden om eens in de maand een jointje te roken.

En als we geblowt hebben functioneren we nog prima hoor geen probleem

4. ik heb wel dagelijks geblowt maar doe het nu niet meer. en ik zou het ook nooit meer doen, vooral niet als ik een kindje zou hebben.
    gewoon omdat je een voorbeeld functie hebt, en als ze ouder worden het wel merken. ik zou niet willen dat mijn kinderen dit als iets normaal zien. net als dat je met alcoholgebruik ook een voorbeeld functie heb, dus met mate moet drinken.

ohja, en daarbij: wat als er iets gebeurd in huis en je allebei niet meer helder nadenken? ik denk dat je dit jzelf nooit zou vergeven.

5. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi rach84

Dan moet je roken met mate als we gerookt hebben kan ik echt wel helder denken hoor en er voor ze zijn als er iets is.

Mijn kids merken en zien er helemaal niks van als we roken en zo hoort het ook ze moeten en mogen er niks van merken.

6. ramona, ik weet uit ervaring dat ik van 1 joint niet meer helder kon denken (maar dat verschilt dus per persoon). als jij het kan verantwoorden, dan is het goed. maar ik zou dat niet kunnen. niet naar mezelf, en al helemaal niet als ik kinderen zou hebben.

ik heb een vriendin die bij een vrouw in huis woonde die ook blowde met een kind erbij (dus wel ietsjes erger, want overal lag er wiet door het huis, en ze heeft het zelfs nog een blauwe maandag aan huis verkocht). maar als ik nu terugkijk, ik vind dat zo erg!

als jou kind groot is en zich zo ontspannen door een blowtje, zou je daar helemaal geen problemen mee hebben?

7. Kleine

Kleine Actief lid

17 dec 2007
    194
    0
    0

ik bedoel daarmee te zeggen dat je meer alcohol nodig heb om aangeschoten/dronken te worden dus meer schadelijk dan hasj of wiet
    bij hasj of wiet heb je minder nodig om " relax " te zijn dus minder schadelijk

ik zeg niet dat het niet schadelijk is het is allebei even slecht

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi...bedoel wat ik nu ga zeggen niet als een (persoonlijke) aanval maar:

Ik hoop dat die knipoog achter sommige artsen schrijven het zelfs voor heeeeel veelzeggend is.

Want anders is het natuurlijk een opmerking van niets, die kant nog wal raakt. Omdat het daar gaat om medische problemen waarbij het voorgeschreven wordt, het gaat om medicinale drugs en gecontroleerd gebruik.

Past dan dus (in mijn ogen) niet in deze discussie want het is appels met peren vergelijken...

Wat betreft een eerdere opmerking van k weet niet meer wie mbt rijden onder invloed etc..mijn mening is dat je niet gaat rijden als je onder invloed bent..en onder invloed zijn is dus niet alleen door drank maar ook door drugs.

Heb je een gedronken/gerookt/gespoten/gesnoven maakt niet uit..maar niet meer rijden. Je houdt jezelf namelijk echt voor de gek als je zegt niet beinvloed te zijn...al verschilt die invloed per persoon....ik zou het alleen niet op mn geweten willen hebben als ik wel een ongeluk zou veroorzaken en dan die twijfel of et zou komen door dat ene (of tweede) glaasje bier of wijn of door dat blowtje.

Mbt dat iemand noemde dat ze nog nooit gehoord had van een trip na wiet...nou dat kan wel. Of trip de juiste benaming is weet ik niet, weet wel dat er twee mensen totaal geflipt zijn en de meest gekke dingen zagen en alles behalve relaxed werden. Dus t kan gebeuren maar hoeft niet nee.

Over niet verslavend en dat para worden etc...tsja blijft lastig. Een kennis van me is dus wel degelijk helemaal para geworden door het vele en lnagdurig blowen. Is ook opgenomen geweest en heeft nu dus wel degelijk blijvende klachten door het blowen. Is psychisch niet stabiel meer(schizo) en was echt wel verslaafd aan het blowen. Hij had het nodig, zonder blowtje functioneerde hij niet. Weet niet wat zwaarder was de psychische kant van verslaving (dus denken niet zonder te kunnen) of dat het ook daadwerkelijk fysiek was. In ieder geval had ie flink veel moeite zonder te moeten.

Blijft gewoon lastig...mijn mening is is dat het wel een gewoonte kan worden en in die zin wel verslavend kan werken..dat je ff dat blowtje moet hebben. Maar das met alcohol en sigaretten net zo. Helemaal als je al verslavingsgevoelig bent, is het risico groter.

Maar goed, ieder zn eigen..doen wat je niet laten kunt. Met mate kunnen veel dingen geen kwaad...maareh ik doe het alleen niet. :D

9. ramona, with all due respect ;)
    hoe kan je blowen 1 keer per maand 'lekker' vinden?

10. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Net als iemand het lekker vind om af en toe eens een biertje te drinken.

Even antwoorden op je vorige bericht:

Vind het ook niet kunnen dat het open en bloot in huis ligt hier ligt alles achter slot en grendel als we het in huis hebben.

Een joint roken waar hun bij zijn is echt taboe we roken alleen als ze allemaal slapen en dus niet waar ze bij zijn.

Als mijn kind laten een jointje willen roken zou ik niet weten hoe ik het zou vinden ik kan niet in de toekomst kijken.

Ik ben me heel goed bewust waar ik mee bezig ben en ken mijn grenzen goed en kan normaal mijn ding doen en niemand merkt aan me dat ik een jointje heb gerookt.

11. -als je alleen rookt omdat je het lekker vind (daar denk ik het mijne van) kan je net zo goed een shaggie draaien met een rubber elastiek erin.

maar het blijft jou keuze, rookse!

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) ;)

13. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Hier sluit ik me dus helemaaal bij aan, ik snap niet dat er mensen zijn die blowen (of drinken maar jullie blowen) omdat ze het lekker vinden als de kinderen slapen... wat als er één wakker wordt? ziet/ruikt en merkt die het toch ook? dus nee beetje flauwekul die bewering..

Maar ja ieder kiest zijn eigen prioriteit hé?!

14. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Ga er verder helemaal niet meer op in en je mag er van denken wat je er van denken wilt.......

15. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    doe ik ook en heb het je nu toch ook gezegd, misschien doe je er wat nuttigs mee...

16. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Nou nog een antwoord dan :)

Heb al eerder gezegd dat er in huis niet gerookt wordt ( ALLEEN BUITEN ) dus onze kids ruiken en zien er niks van.
    als het is huis ligt is het achter slot en grendel ze kunnen er niet eens bij.

En als we een jointje gerookt heb wil niet zeggen dat ik anders tegen hun doe of afwezig ben nee ben nog dezelfde mama hoor en ze merken er helemaal niks van.

Iemand die een biertje drinkt omdat hij/zei het lekker vindt mag wel maar als je een jointje rookt omdat je dat af en toe lekker vind dan kan dat niet.

sorry hoor maar ja nogmaals je kan en mag er van denken wat je wilt wij weten heel goed wat we doen.
    En we zijn echt niet slecht voor ze omdat we zo af te een jointje roken omdat we dat lekker vinden......

17. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.

18. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Je zegt dat je buiten rookt.... hoe weet je dan hoe het met je kinderen gaat? ze zien je niet , horen je niet... en jij hun dus ook niet hmmmm

En jij zegt dat je kinderen er niks van merken, omdat je zelf denkt dat je nog steeds dezelfde mama bent..... jij zegt dat en jij bent niet meer 100% helder op dat moment, zelfs één hijs is al genoeg om je te bedwelmen, dus jouw mening berust niet op de waarheid, maar op jouw bedwelmde beleving... klinkt hard, maar is toch echt de waarheid. Er isenog nooit bewezen, dat er na een blow géén gevolgen merkbaar zijn.

En ik heb niet gezegd dat een biertje dat niet doet, want alcohol doet precies hetzelfde, dus helaas dat is niet iets wat je als tegen argument kan gebruiken, jullie gebruiken drugs, dus dat is waarop ik mijn argumenten weergeef.

En onder geen beding beweer ik dat je slecht bent voor je kinderen, ik wil alleen zeggen dat je je goed moet realiseren waar je mee bezig bent en dat je op geen ene manier dit recht kan praten..

Misschien een goed voornemen van 2008? je wordt er nooit minder van..

19. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Allebei even slecht in de zin van het benadrukken van tekens van zwakte van de mens vind ik.
    Ik ben van mening dat een mens zich heel goed zonder deze middelen kan vermaken.
    Eet chocolade zou ik zeggen maakt ook gelukkig:)

Ik heb nooit de behoefte gehad om een sigaret te roken laat staan bovenstaande dingen.

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik rook zelf niet, blow ook niet meer, maar heb het wel gedaan en ik zie niet in waarom niet, als je een hele stick oprookt en je zit er voor lul bij, vind ik niet kunnen nee, bovendien wordt de coffeeshop wiet zo sterk gekweekt, niet normaal meer, bijna harddrugs is het.
    Toen ik nog wel rookte, was het eigen kweek (nee niet bij mezelf maar eigen kweek van vrienden ;) ) en daar werd je dan een beetje mellow van, meer niet, je zit dan niet knetterdeknetter voor de tv ofzo.
    Van een glaasje wijn kan er ook een waasje voor je ogen vallen hoor. Ik snap de felle reacties niet, er is een hele negatieve associatie met wiet door de coffeeshop-hangjongeren.

En in defense voor Ramona, als je eens lekker van bil gaat met je vent ben je ook niet 1 en al oor voor de geluidjes van je kinderen, als je staat te stofzuigen beneden hoor je ook niet alles, als je eens een fijn muziekje draait savonds hoor je óók niet alles, hou je van een lekkere douche voor het slapen gaan? hoor je ook niet alles, zelfde geldt voor een zonnebankje, als je je haar fohnt etc etc. dus kom op man, beetje tolerantie zeg!

@kleintje86 wiet is géén drug, het is een kruid , een plant dat je kan roken, wat er in de hollandse coffeeshops wordt verkocht is drugs ja, dat is ook nog amper wiet te noemen. bovendien is het oorspronkelijk bedoeld om als meditatie middel te roken, daarvoor heb ik het destijds ook gerookt, het wordt nu door de westerse wereld gewoon misbruikt.

Deel Deze Pagina