hoe kan het op die manier ontspannend zijn? wat als er iets gebeurd thuis? je reactie vermogen zal wel helemaal naar de knoppen zijn. jij zegt dat je kinderen er niks van merken, dat zei men vader ook... jij weet niet hoe andere het ervaren dus daar kan je niks van zeggen je kids zullen er zeker wel wat van merken alleen besef jij dat op zon moment niet.
Euh .... even heeeeeeeeel simpel, maar dat is toch wat ze vraagt? Ze vraagt toch wat wij vinden, of is dat te simpel?
Je veroordeeld niemand maar weet zelf heel goed wat een blowje met je doet.. Heb het namelijk zelf ook gedaan.. Weet heel goed wat dat voor effect heeft.. De ene keer minder dan een andere keer.. Maar vind het zelf niet verantwoordt om te gaan blowen terwijl je verantwoordelijk bent voor een kleintje.. die zelf nog niks kan, die afhankelijk is van een vader/moeder die onder invloed is. Maar als mensen het voorzichzelf goed kunnen praten.. tja, wie ben ik dan?
Mooi gezegd... maar hoe weet jij dat ik geen ervaring heb en waarom zou ik dan mijn mond moeten houden? ze vraagt toch naar wat ik (of jij) ervan vindt? En inderdaad als ze het zelf recht willen praten, zullen ze zelf onbewust wel weten dat het niet zo perfect is hé... 8)
Ik ben echt geschokt door de vingerwijzende bekrompen gedachtengang van sommige hier . alsof ze zelf perfect zijn zeg!(zo'n sterk veroordelende houding vind ik persoonlijk nou ook niet zo'n geweldig voorbeeld voor een kind/deze maatschappij). Maar goed TS had dit soort reacties kunnen verwachten. @kalush, van oorsprong LEES: OORSPRONG is marijuana, ganja, wiet of whatever je het wilt noemen wel degelijk een kruid (al eeuwen gebruikt als medicijn/meditatie middel) maar zoals het in NL geproduceerd/misbruikt wordt is het tot een softdrug geworden.
Ja dat vraagt ze idd en je hebt je mening gegeven, maar wat je nu aan het doen bent is niet meer je mening geven maar mensen veroordelen.
Zelf ben ik zo iemand die wel eens een wijntje drinkt en niet blowt. (1keertje gedaan, slecht bevallen). Alcohol zou je ook als drugs moeten zien, er belanden meer mensen in het ziekenhuis agv alcoholgebruik (korsakoff, levercirrose, kanker, enz) dan van blowen. maja misschien komt dat ook weer omdat meer mensen drinken dan blowen, ik weet t ook niet. 't is allebei niet goed voor je in ieder geval.
Oorsprong.. Ja het wordt ook als medicijn voorgeschreven.. Maar waar het hier omgaat is het geen kruid of medicijn.. En daar gaat het over in dit topic.. Een drugs.. En een bekrompen mening.. Tja dat is per persoon verschillend wat je bekrompen vind en wat niet..
mijn vriend heeft adhd en hij wordt er rustig van en hij heeft in 2001 een zwaar werongeval gehad waardoor hij z'n arm is kwijtgeraakt ja door de wiet wordt hij rustig en in z'n hoofd ook door de medicijnen wat hij kreeg van de HA werd ie juist gek van en ging fietsen naar de winkel en wist niet meer wat ie moest doen
Je wijst zelf anders ook flink met je vingertje alle kanten op en "veroordeeld" de mensen die anders denken als jij op die manier toch ook?!
sjonge wat een discussies zeg! IEDEREEN weet dat zowel blowen als drinken (meer dan 1 per dag) slecht voor je is. En dan kun je wel heel hard roepen dat het niet zo is, maar lees dan nog een keer de risico's die ik een paar pagina's terug heb neergezet (pag 5). Deze site is gemaakt en geschreven door deskundigen. En als je deskundiger bent dan deze mensen, wil ik graag je diploma's zien en je proefschrift over drugsgebruik. waarom ik meer tegen een blowtje ben dan tegen een borreltje is omdat bij blowen mensen in je omgeving last hebben van de rook en de stank. en uiteraard ongewenst passief meeroken.
Ik vraag me af.... Als je nou gedronken of geblowd hebt op een avond en die nacht gebeurt er iets waardoor je met je kindje naar het ziekenhuis moet ....... Hoe verschrikkelijk ook, maar het kán wel voorkomen. Stap je dan met je dronken / be-blowde hoofd in de auto ? En ja, ik vind 1 glas / joint of dergelijk ook teveel als je nog in de auto moet. Ben benieuwd.
emmm schreef: ik blowde ook maar 1 per week ik ging dan een avondje weg naar de shop en kwam terug als youame in bed lag nu doe ik het niet meer omdat ik zwanger ben erg sick sorry waarom is dit ziek dan leg me dat nou eens uit? Confused Nou ten eerste wie past er dan op je dochter? en je weet toch zelf ook wel dat als je blowt het ook niet goed voor je kindje is ivb met afwijkingen die kunnen voorkomen (lees dat jeeerst niet wist dat je zwanger was van je eerste dochter0 daarom vind ik het sick dat je het nog maals doet
sorry maar ga je me nu vertellen dat mijn dochter een schiss heeft door het blowen? mijn vriend past op maar dan is ie niet stoned hij is niet de hele dag stoned
Ik denk dat ze er eerder op doelde dat het niet bijdraagt aan een gezonde zwangerschap. Ff realistisch.. Drugs en drank zijn nou eenmaal slecht voor je ongeboren kindje, in welke mate dan ook. Het is natuurlijk niet te zeggen dat je baby zonder wiet geen schiss gehad zou hebben, maar het feit dat je geblowt hebt in het begin is natuurlijk niet gezond geweest voor de baby.
Klinkt een beetje kort door de bocht, maar ik bedoel het niet verkeerd. Bedoel gewoon dat het niet vast te stellen is dat het daardoor komt, maar dat het ook niet uit te sluiten is.
ik heb zelf vroeger vaak genoeg "gerookt" uit school naar de coffeeshop en daar "lekker" een jointje roken... toen ik ooit een op weg naar huis een soort van "achtervolgingswaanzin" had, heb ik het tot jaren later niet meer aangeraakt...(was toen 24 en was toen weer gelijk klaar, want kan niet zeggen dat ik me nou zo goed voelde na dat jointje)... als ik zie wat er met me gebeurt als ik 1 jointje rook, of 1 wijntje (in mijn geval cola vieux) moet ik zeggen vanuit mijn ervaring geeft het roken van een jointje een heel ander gevoel dan dat ene drankje... dat ene drankje beïnvloed mijn gevoel - gedachtengang etc. totaal niet, terwijl 1 jointje daarentegen dat wel doet... ik hoor anders - zie de mensen anders - beleef de dingen anders etc etc... als ik een avondje de hort op ga en dan een paar alcoholische drankjes drink, blijf ik gezellig, wordt wat uitbundiger dan anders, blijf vrolijk etc etc. terwijl het roken van 1 jointje me totaal anders maakt dan ik doorgaans ben, en het drinken mijn "ik zijn" alleen maar versterkt.... maar goed dat zal misschien wel voor iedereen anders zijn, ik ben wel van mening dat het roken van 1 jointje je eerder "beinvloed' dan het drinken van 1 drankje..... dus wat betreft die stelling denk ik persoonlijk uit eigen ervaring dat je beter 1 wijntje kunt drinken (of wat anders) dan 1 jointje.... pas als van iets genoeg binnen krijgt zal het langer duren voor je er iets van merkt, zowel van een jointje als van een wijntje... ik zou zelf in ieder geval nooit een jointje roken waar mijn kids bij zijn of wat dan ook, terwijl ik daarentegen wel af en toe een lekker vieuxtje drink...maar dat is wat ik al eerder zei, een vieuxtje heeft op mij lang niet zoveel invloed als wanneer ik een jointje zou roken.... nu ik het zo over een vieuxtje heb nog ff en dan kan ik er eindelijk weer eens eentje "nemen" wbt die moraalridders met gel*l over verantwoordelijkheidsgevoel..... kijk eens naar de gemiddelde mens op straat zeg, ik zie vaak genoeg ouders die hun kinderen lekker ver voor zich uit laten lopen op straat (kleintjes van pakweg 2 jr) omdat ze het zo'n leuk gezicht vinden en denken dat de kleine wel luisterd als ze zeggen dat ze moeten stoppen bij het stoplicht.... of ouders die "gezellig" met hun kids naar de speeltuin gaan en met andere ouders zitten te leuten en daarbij hun "kroost" vergeten terwijl die gevaarlijke toeren aan het uithalen zijn en de ouders niet op of om kijken omdat ze "denken" dat het wel goed zit... hoe zit het met dat soort verantwoordelijkheidsgevoel? durft te wedden dat er meer ouders zijn die te makkelijk in de omgang met de kinderen zijn en ze op zulk soort manier aan "gevaren" blootstellen dan dat er ouders zijn die af en toe lekker een jointje of een drankie drinken waarvan nu wordt gezegd dat je dan geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt...