Honden horen aangelijnd !

Discussie in 'De lounge' gestart door Linda10280, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Gisteravond is mijn lieve Gizmo aangevallen.
    Gizmo had ik al sinds pup...na 7 jaar is hij verhuisd naar mijn ouders.
    En daar is ie aangevallen
    Met Gizmo gaat het naar omstandigheden goed gelukkig.
    Mijn pa en ma waren hem 's avonds aan het uitlaten toen ze plots een kleine zwarte bulldog achtig hondje tegen kwamen.
    Gizmo is zo'n 5 jaar geleden al is aangevallen door deze hond.
    Hij had Gizmo toen bij z'n nek gegrepen omdat de eigenaar vond dat zijn hond wel los kon lopen.
    Gisteren liep dat beest dus weer los.
    Gizmo werd in zijn zij gegrepen en liep daar wondjes bij op.
    De dierenambulance was gelukkig snel ter plaatse en Gizmo werd gehecht.
    De rekening is voor hun.
    mijn moeder vertelde me dat ze twijfelde om aangifte te doen.
    Ik vertelde haar dat ze dat MOEST doen!
    Straks valt hij nog een andere hond aan.
    Gizmo was al zo bang voor andere honden
    Ben bang dat zijn angst op deze manier nooit meer overgaat.

Een wijs advies voor honden bezitters die vinden dat hun hond overal maar los mag lopen:

HOU JE HOND AANGELIJND WAAR HET HOORT!
    Je hond kan dan o zo lief zijn...maar je weet NOOIT hoe een hond reageert op een andere hond.
    Er zijn niet voor niets speciale plekken waar je hond los mag lopen.
    Is het dan zoveel gevraagt om je daar aan te houden?
    Verplaats je is in een ander...het zou JOUW hond maar zijn :evil:

Sorry hoor...moest het even kwijt...kan me er zo kwaad om maken...pffff

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    HELEMAAAAAL MEE EENS!

hier hetzelfde gedoe :evil:

beterschap gizmo!

3. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Mee eens, maar op een uitren-veld kan het natuurlijk ook gebeuren....En daar mogen ze wel los

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Een straat verderop woont ook een bull terrier achtige. Die heeft twee maanden geleden 2 katten (waarvan we het kunnen bewijzen,wij denken nog meer) dood gebeten. Ook aangifte gedaan. Die hond moet nu altijd aangelijnd en gemuilkorfd zijn.

Gebeurd dat niet en we zien het moeten we de politie bellen, eerste keer krijgen ze 500 euro boete, tweede keer wordt die hond in beslag genomen.

Hebben het al verschillende keren gezien/gehoord. Politie gebeld maar tot nu toe gebeurd er nog weinig omdat HUN het niet hebben gezien. Dus als je hun ziet moet je de politie bellen. die komt dan gelijk ( ahum) en tegen die tijd is die hond allang weer binnen.

Schiet ook niet op !

5. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Oh nee, wat zielig...
    Hier kan ik ook echt niet tegen. Je moeder moet echt aangifte doen.

Ik maak het ook geregeld mee. Die mensen laten hun hond dan los lopen en hij komt op onze hond af. Ik zie al aan de houding van die hond dat het niet goed gaat. En wat krijg ik dan weleens voor reactie: "Dan moet jij je hond ook maar los doen. Dan vechten ze het samen wel uit. Is de natuur." Ja daag, ik laat mijn hond niet zomaar bijten.
    En jouw hond wordt door zulke mensen verpest!

Er zijn speciale losloopplaatsen voor honden en laat ze daar maar los. Dan is het ieders eigen verantwoording om daar met je hond te lopen.

Gaat het wel met Gizmo? Hij zal wel weer heel erg geschrokken zijn. Zo zielig...
    Sterkte.

6. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @Daan201: daar heb je ook gelijk in.
    Dat was voor mij dan ook een reden om er niet heen te gaan met Gizmo.
    Hij reageert fel op andere honden.
    Gizmo zou ik nooit meer los kunnen laten lopen door mensen die dat wel doen op de verkeerde plaatsen.
    Dit hondje had Gizmo al een keer aangevallen.
    Dan hoor je er rekening mee te houden dat zoiets dus nog een keer zou kunnen gebeuren.
    Resultaat: dan je hond altijd maar aangelijnd!

7. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Jup, maar dat je je hond los laat lopen is nooit zonder risico, dus als hij een andere hond aanvalt zul je toch een dierenartsrekening op de stoep kunnen verwachten.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oh herkenbaar, mijn hondje is van de winter ook gegrepen door een grote kruising tervurense herder.
    We liepen voor het huis langs, Rakker gewoon vast. En die hond kwam zo opeens uit de tuin rennen greep Rakker in z'n poot en nek. Hij heeft zo hard aan Rakker getrokken dat ie zo uit z'n halsbandje werd getild, en gillen dat ie deed, zó zielig :(
    Is gelukkig allemaal met een sisser afgelopen (dierenartsrekening heb ik de eigenaar van die hond laten betalen) maar ik durf daar echt niet meer met hem langs te lopen.

Wat zielig voor Gizmo, ik hoop dat ie er niet al te veel angst aan overhoudt.

Btw. Je hebt niet overal honden uitlaatplekken, bij ons iig niet.
    Maar persoonlijk vind ik, weet je dat je hond raar kan reageren laat hem dan iig niet bínnen de bebouwde kom los. Ga er dan mee het bos in ofzo (of eigenlijk zouden zulke honden nooit meer losmogen, maar goed, je weet nooit wanneer een hond zoiets voor de eerste keer gaat doen)

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    En op zo'n uitlaatveld kies je ervoor om je eigen hond los te laten lopen tussen andere honden.

Maar nogmaals, niet heel Nederland is gezegend met zulke uitlaatplekken.

10. mae

mae Actief lid

12 sep 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    mee eens aan de lijn die honden.
    Ik weet van mijn hond dat ze kuren heeft en dan kan gaan snauwen tegen andere honden.
    ik zit daarom nu met haar ook op gedragscursus, gaat sindsdien stukken beter:-D maar los lopen nee doen we niet.
    Heel soms in het bos op een groot stuk open veld mag ze los rennen.

Nadeel is daar waar wij wonen veel honden lopen, en bijna alles loopt los en loopt altijd op mijn hond af:(
    ik roep dan ook naar de baas van zo een hond toe dat het kan wezen dat mijn hond niet lief gaat reageren, dan roept 9 van de 10 keer zo een baas ach zal wel los lopen, na ja dan is het dus op eigen risico vind ik.

Verder vind ik dat jou moeder gewoon aangifte moet doen, die hond heeft je hond dus al es eerder gebeten en nu alweer.

11. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    nou idd,

Hier het zelfde verhaal, wij liepen met ons rottweiler netjes aangelijnd (naast dus) komt er een heder aangeholt en die springt onze hond in de nek (bijten dus), reactie van onze hond was... van zich afbijten, en dat mens maar janken onze hond had haar hond gebeten, jah hallo maar dat gaat niet op natuurlijk hoop gedoe omdat ze hun hond niet aanlijne pfffff!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Ja, zielig voor je hond. Wat ik ook nooit snap is, dat als ik mijn hond aanlijn, ik verwacht dat een ander hem ook even vastmaakt. Andersom doe ik dat ook. Nu is onze hond een lieverd, maar ik wil ook niet dat hij in zijn enthousiasme bijv. iemand omver loopt ofzo. En daarnaast kan je hond bijv. wel net geopereerd zijn, dan je hem daarom vasthoud, lekker als er dan een andere hond opspringt.
    In losloopgebieden laat ik hem wel lekker rennen, maar als hij een wilde bui heeft, lijn ik hem ook aan als ik mensen zie (of van die vechthonden).
    Vandaag ook weer hoor, loop ik met de hond aangelijnd naast de kinderwagen. Loopt er constant zo'n takkebeest achter onze hond aan, springen, snuffelen enz. Wandelt ook zo handig hè. En dan zo'n baasje wat 50 meter verderop loopt en af en toe nog dat beest roept, maar natuurlijk oostindisch doof is. Grrrr.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Helemaal mee eens,

Wat erg voor je hond, :(

Laatst was ik ook aan het wandelen met onze hond. Liep er een duitse herder los. Mijn hond was aangelijnd. Hij liep heel snel op onze hond af. Ik meteen nee roepen.

Zegt het baasje van de herder, hij doet niks hoor. Ik zei: nou mijn hond wel! Als hij is aangelijnd en de ander niet, dan wil hij nog weleens boos worden. Is niet zo, maar ze gaan er maar vanuit dat de hond echt niks doet. Maar dat is nooit voorspelbaar

Hoe lief hij/zij normaal ook is

" dat doet ie anders nooooooiiiiiittt" , :rolleyes:

14. Niet meer actief

Niet helemaal mee eens, ik heb een hond gehad die zo lief was dat ie gewoon echt niemand wat aan zou doen, ook vechten met andere honden deed ie nooit zelfs niet als de andere honden lelijk tegen hem deden..... dus nee zou hem niet aan de riem gedaan hebben omdat andere mensen loslopende honden een 'slechte naam' geven...

Als je weet dat je hond niet met andere honden kan, ja dan moet je m aan de lijn doen, maar als je een engeltje van een hond hebt vind ik het niet nodig

15. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @tantepino: Dan hoop ik voor jou en je "lieve" hond dat er nooit wat gebeurt!
    Je piept wel anders als jou hond of de hond van een ander ineens wat uithaalt.
    Ik vraag me af waarom jij het scheinbaar onnodig vind dat jou hond aangelijnd is.
    Je kan er boetes mee oplopen door je hond los te laten lopen op plaatsen waar dit niet is toegestaan.
    Ik kan maar geen begrip hebben voor mensen die liever pas actie ondernemen als er uitteindelijk wat is gebeurd inplaats dit meteen te verkomen.

16. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Je kunt nooit voor 100% zeker zeggen dat je hond niets zal doen bij een andere hond.
    En wat als een andere aangelijnde hond jouw hond bijt? Dan krijgt die hond zeker de schuld? Terwijl die aangelijnd was.

Nee, lekker aangelijnd houden die honden!

17. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Jeetje Linda wat afschuwelijk.. De hond van mijn vriendin is ook ooit aangevallen door een andere hond en uiteindelijk hebben ze die in laten slapen terwijl hij nog best wel jong was. Erg triest.

Wij hadden zelf vroeger een hond die echt niks deed niet bij andere honden en niet bij mensen. Maar wij hielden haar toch aan de lijn en in de tuin met de poort dicht want je weet maar nooit. Je weet nooit wat je hond doet, wat een andere hond doet, ze kan onder een auto komen enz. Plus er zijn ook mensen die aangevallen worden door honden of bang zijn voor honden en dus niet langs durven lopen. Zij kunnen van een afstand niet zien of je een lieve hond hebt. Ik vind dat je daar als eigenaar rekening mee moet houden..

18. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb 2 honden,een jack russell en een bull-terrier.
    Allebei heel lief maar altijd aangelijnd!
    Vooral voor de bull zijn eigen bestwil.
    Als er al ooit iets zou gebeuren kunnen de mensen nooit zeggen:daar heb je weer zo'n gevaarlijke "pitbull"....

19. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Honden die aangelijnd zijn, zijn verzekerd he ;) ..
    Als ze loslopen, zijn de honden niet verzekerd, en dus moeten de eigenaren zelf de evt. rekeningen betalen.

Ik laat de honden ( engelse bull en een franse bull) altijd alleen los, als ik zeker weer dat niemand op dat moment is met zijn/haar hond(en).
    Zodat ze even hun energie kwijt kunnen.
    Zodra ik een ander hond zie, roep ik ze ook altijd netjes bij me, en worden ze aangelijnd..
    ( zie het altijd ruim van te voren, dus eerder dan de honden het zien :) ).

20. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Bij onze hond is dat dus ook, dat als ze zelf aangelijnd is het niet kan verdragen dat er een loslopende hond aan haar voorbij raast, of naar haar toe komt!
    Dan kan ze ook fel om de hoek komen, helaas zien anderen dat niet en snappen ze niet dat honden roedeldieren zijn en zich natuurlijk zwakker voelen als ze aangelijnd zijn, en dan staan de eigenaren ook nog zo dom te griemelen dat hun hond zo netjes langsloopt (nou ja netjes :evil: springend en uitdagend).

Ik doe het zelf iig niet, ik zou het gewoon te erg vinden dat door mijn toedoen (ik weet hoe mijn hond kan reageren), gezien wordt als die valse hond (terwijl het een schat van een beest is).
    Maar je houd gewoon met bepaalde dingen rekening.

Deel Deze Pagina