Hallo Allemaal, Ik ben nieuw hier en vind het erg moeilijk om te weten waar ik een beetje moet kijken vandaar dat ik maar een nieuw onderwerp open met mijn probleem en hopelijk willen jullie mij helpen wij zijn bezig voor ons eerste kindje alleen heb ik pas te horen gekregen dat ik het pcos syndroom heb via een echo bij de gynacoloog. Dit betekend in mijn geval dat ik maar 1x in de 2 maanden een eisprong krijg en dus ook maar 1x in de 2 maanden een bevruchting kan krijgen. Dit betekent dus dat ik niet snel zwanger kan worden wat erg frustrerend is maar ik moet niet klagen want ben nog maar 3a 4 maanden bezig. Ik vind het wel moeilijk om positief te blijven als je hoort dat het bij iedreen zo snel raak ik en dan word je ook wel boos in jezelf waarom het bij jou nou niet lukt maar ik hou vol we hebben nog een weg te gaan we moeten het eerst een jaar proberen voordat ik hormonen krijg om mijn cyclus te verkorten Dus word nog hard werken.. Ik moet wel nu ongi worden en ben wel moe en licht misselijk ook zeurend gevoel in onderbuik. Normaal als ik ongi moet worden heb ik een week daarvoor gevoelige borsten maar nu niet.. Ook heb ik veel wit/gelige afscheiding en gister paar druppels bloed verloren dus op zich toch wel spannend.. Lang verhaal hihi. Hoop dat mensen mij kunnen helpen met info of zelf ook pcos hebben? Ik wacht het af
Ikzelf heb ook PCO, na een jaar onregelmatig ongesteld te zijn geweest uiteindelijk de stap gezet om naar de huisarts te gaan die mij vervolgens gelijk doorstuurde naar de gyn. Daar dus dit syndroom geconstateerd en gelijk met medicatie begonnen. Ik snap niet waarom jullie nog een jaar moeten door sukkelen! Ik woon in groningen en het martini ziekenhuis is het eerste ziekenhuis met een PCOS-poli. Misschien omdat ze daar meer verstand ervan hebben dat ze gelijk doorpakken. Ze zei mij ook dat als bv mijn zusje (PCO kan erfelijk zijn) voor kinderen wil gaan en ze merkt dat ze een onregelmatige cycles heeft dan moet ze niet een jaar wachten maar gelijk naar de gyn gaan. Dus ik ben erg verbaas en vind het ook erg jammer dat jullie nog zo lang voor hulp moeten wachten.
Ja ze wil wachten omdat ik wel een eisprong krijg maar later en omdat we nog maar net bezig zijn wil ze niet gelijk hormonen geven wel erg moeilijk. Maar bedankt voor je verhaal hier kan ik wel wat mee Mijn oma was ook heel onregelmatig ongi waarschijnlijk draagde me vader het en heeft hij het aan mij doorgegeven erg lief van hem maar ik wacht wel af. Ik ga in ieder geval nog een keer met de gynecoloog praten nu ik dit verhaal hoor Bedankt
Wat voor medicatie heb je eigenlijk gekregen zo te zien is het wel goed aangeslagen bij jou Zelf zwanger van een tweeling Ze zeggen ook dat de kans op tweeling groter is door de hormonen die je krijgt
Ik heb eerst 3 kuren clomid gehad. Dit had op mijn eigroei geen effect maar wel op mijn humeur. Toen ik aangaf dat ik me er vreselijk onder voelde zijn we over gestapt op puregon en pregnyl spuiten. Na 3 rondes spuiten zwanger maar helaas een miskraam, de 7e ronde was dubbel raak, en we verwachten dus elk moment een 2-ling. Ookal zit je in de medische molen, dan nog wordt je geduld erg op de proef gesteld en is het niet gezegd dat het dan wel snel gaat. En ik ken ook genoeg positieve verhalen van meiden die toch spontaan zwanger zijn geraakt! Dit was ik overigens ook van mijn 1e! Ik wens je veel succes!
Oke Jizzy, Bedankt voor je berichtjes toch weer iets positiefs Heb zo vaak het gevoel dat ik niet vruchtbaar ben heel frustrerend maar het gaat goed komen in ieder geval bedankt voor je reactie. En nog gefeliciteerd met je 2 kleintjes Hopelijk gaat alles goed.. Gr mich