Lieverd het is idd net of je telkens in een soap terecht komt. Maar wat op die site staat wat je hebt gevonden is wel goed voor jou toch. Ik kan me zoooooo boos maken over die internist xx
O lieverd wat lees ik nu toch allemaal! Ik heb alles gelezen wat je hebt gequote van de site's, en persoonlijk denk ik ga ervoor meid! En volgens mij zegt jou gevoel dat ook. In hoeveel tijd is de bedoeling dat je een besluit moet/kan maken over het doorgaan of niet?Een héle dikke knuffel meid!
Mijn gevoel zegt nu idd gewoon doorgaan. Er staat dat het veilig is met mn medicijnen, dus waarom dan anderhalf jaar weggooien? Maandag belt de internist mij om te vragen wat we willen doen. Dan ga ik haar de site doorgeven en vragen om een reactie. Al boeit haar reactie me eerlijk gezegd niet zo. Als wij door willen gaan, dan doen we dat. Echt verstand van mn ziekte + zwangerschap heeft ze niet, dus haar mening heeft geen meerwaarde. Ik kan er ook niet over uit dat ik smorgens nog prima zwanger mocht worden en dat het smiddags ineens slecht zou zijn. Dus zo slecht kan het al niet zijn, anders had ze dat smorgens niet gezegd.
Heel duidelijk meid! Het was even weer een domper, maar je hebt meteen alles goed uitgezocht en je weet nu wat je wil (lees ik uit je reactie). Je bent een echte aanpakker, goed van je! Ik hoop dat jullie dan gauw mogen beginnen (maart)!
lieverd net als mounia zegt, je bent een doorzetter, en je denkt goed na! Dat is heeeeeel goed je bent een vechter!!!
We zijn weer een paar dagen en heel veel informatie verder. Maar we hebben nog geen besluit genomen. Ik heb ook niet het idee dat ik een beslissing moet nemen, het voelt alsof het mij niet overkomt. Het is zo onwerkelijk. Anderhalf jaar lang mochten we prima zwanger worden met deze medicijnen. Smorgens krijg je dat nog eens bevestigd. En smiddags is ineens alles anders. En dat zonder dat er iets is veranderd... Ik wil maandag in ieder geval mn TSI waardes weten. Daar heeft ze het namelijk niet eens over gehad, terwijl dit wel heel belangrijk is. Als mijn waardes te hoog zijn is er grote kans dat de baby een te snelle schildklier krijgt. Ook wil ik weten waarom ik anderhalf jaar lang zonder problemen zwanger mocht worden met de PTU en nu ineens niet meer. Plus dat er op de site van de Graves Vereniging staat dat het veilig is. En dat ik nu al een lage dosis slik die niet schadelijk is voor de baby. Daarbij zit ik er niet op te wachten dat mn schildklier kapot gemaakt wordt. Zowel de radio actieve jodium slok als de operatie brengen risico's met zich mee waar ik niet op zit te wachten. Met deze medicijnen werkt mn schildklier prima en voel ik me prima. Waarom moet dat dan veranderd worden? Ik zie dus heel veel tegens om te stoppen en eigenlijk geen voors. Maar toch blijf ik dat nare gevoel houden...
Ach wat vervelend dat je er toch een naar gevoel van blijft houden. Ik denk dat dat ook wel logisch is, omdat het oordeel van de arts zonder dat je het aanzag komen in 1 dagdeel geswitcht is. Tuurlijk heb je daar nog een nare smaak van. Neem de tijd om te beslissen. Maar uit je berichtjes lees ik toch wel dat je er het liefts voor wil gaan. En dat is ook logisch tuurlijk wil je niet langer wachten, je wacht al te lang. Als het grootste deel van je gevoel dat ingeeft ga er dan voor! Het is een moeilijke beslissing meid, sterkte en een dikke knuffel!
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Al die tijd was het geen probleem en ineens wel, dat zagen we niet aankomen. Ik heb ook zoiets van, waarom komen ze er nu pas mee? Ze weten het al anderhalf jaar, waarom dan niet beginnen met de slok? Waarom er pas mee komen als we bijna mogen starten? Het voelt alsof we extra gestraft worden dat we niet zwanger zijn geworden dat anderhalf jaar. Zo van, jullie hebben anderhalf jaar de tijd gehad, nu wacht je maar even. Zo is het niet natuurlijk, maar zo voelt het wel een beetje. Want als wij wel zwanger waren geworden hadden we niet hoeven wachten. Ik denk dat het nare gevoel er ook wel mee te maken heeft dat het allemaal niet klopt. Daar kan ik niet zo goed tegen. Want als het anderhalf jaar lang geen probleem was, waarom dan nu wel? Dat klopt toch niet? Het voelt zo onwerkelijk allemaal.
Dreamer, Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik wil je alleen even een dikke knuffel geven. *SIKKI KNUFFELT DREAMER* Liefs Sikki
*DREAMER KNUFFELT SIKKI* Jij kan ook wel een lekkere dikke knuffel gebruiken meis! Ik duim voor je dat jullie dit jaar nog een poging kunnen doen.
Ik denk dat ik net mn keuze heb gemaakt Ik kwam een pdf bestand tegen op een internisten site met daarin het volgende: Kom maar op met je monotherapie dan
hi meis, begrijp ik dat je last hebt van je schildklier? ik heb een traagwerkende schildklier en slik elke dag thyrax. ik hoop dat je het schildklier probleem snel onder controle hebt. dikke knuffel
Tnx ladies Ben benieuwd wat ze maandag gaat zeggen van alles wat ik heb gevonden. @Mari: mn Graves is allang onder controle. De internist kwam er alleen na anderhalf jaar ineens mee dat ik niet zwanger mag worden met de medicijnen die ik slik. Het zou gevaarlijk zijn voor de baby. Maar dat blijkt dus niet waar te zijn, niet voor de dosis die ik slik!
oh, gelukkig maar. ik hoop dat jullie droom snel uit mag komen. ik ga heel erg hard voor jullie duimen!
Ik heb last van mn buik door de zenuwen. Ik weet niet hoe laat de internist gaat bellen, dus zit maar te wachten. Vind het ook een beetje eng om tegen 'medisch advies' in te gaan, maar ik zie gewoon geen reden om te wachten. Ben heel benieuwd hoe ze gaat reageren. Ik gok niet dat ze me niet meer wil behandelen, maar zo wel, dan zoek ik naar een internist die het wel 'aandurft'. Ik denk wel dat ik over moet stappen op monotherapie (maar 1 medicijn slikken ipv 2) Zit niet te wachten op alle schommelingen die dat teweeg gaat brengen, maar liever dat dan anderhalf jaar wachten.