Ze kunnen juist wel zien of er een blokkade is met een echo: Bij een MESA kijken ze niet of er een blokkade is, ze doen dan enkel de punctie. Het voelen is al wel gebeurd en alles was aanwezig en aangesloten, geen spataderen of cystes. @Nicoletta: ja het is weer eens een welkome afwisseling zo tussen het wachten door We doen het eigenlijk niet om te zien of er nu ineens wel zaadjes gevonden worden, maar om te bevestigen dat er werkelijk niets zit. Check, check, dubbel check zeg maar! Dan kunnen we het gaan afsluiten en een plaatsje gaan geven. Het was vorig jaar zo bruut tot een einde gekomen dat we het nooit goed hebben kunnen afsluiten. Ben benieuwd of de uitslagen nog voor verrassingen gaan zorgen!
Bij pesa doen ze alleen een punctie. Bij mesa controleren ze je zaadleiders op blokkades juist en nemen dan n kweekje die kijken ze gelijk na. Beetje raar...Dus dan een onnodige mesa gehad had hij kunnen zien dat er geen blokkade was?
Weet je wat wel kan dat dat n anders soort echo is. Dat ze vloeistof erdoor spuiten en dan n soort foto's maken of die vloetistof is zichtbaar met n echo. Dat zou t zijn dan
Nee hoor, ze kunnen met een gewone echo alles bekijken. Ik weet niet beter dan dat ze bij een MESA enkel zaad opzuigen. Ze kijken dan niet of er obstructies aanwezig zijn (waarom zouden ze, het gaat ze om het zaad) Ik weet ook niet waarom ze bij jullie een MESA hebben gedaan. Ik heb daar al vaker mn vraagtekens bij gezet zoals je weet.
Bij pesa zuigen ze het op, dan doen ze een naaldje op de plek waar zaad zit en kijken ze niet verder. Mesa staat voor microchirurgische epididymale sperma aspiratie. Dus dan zoeken ze met n microscoop. Ik weet het ook niet meer hoor.
Er waren bij jullie geen obstructies gevonden toch? En hoe was bij jullie de testosteron en FSH? Want misschien hadden zij wel zoiets van, dit kunnen we ze aanbieden en niet geschoten altijd mis. In ons ziekenhuis was je waarschijnlijk meteen doorgestuurd voor een TESE. Maar omdat jullie ziekenhuis MESA doet wilden dat misschien eerst proberen (ook al was de kans erg klein dat er iets gevonden zou worden)
Al zn hormonen zijn goed. Op die echo kon je geen blokkades zien zei hij kan nooit daarvoor moeten ze echt operen om dat te zien. Tese doen ze zelf ook in erasmus alleen mogen ze verder niks met die zaadcellen. Dus ze hadden ook gelijk kunnen zeggen tese. Maar ik denk omdat hij vroeger wel een een flinke infectie heeft gehad ze het toch wilde proberen die mesa. Is toch beter voor kwailteit rijpe cellen. Maar ik weet t verder ook niet zeg alleen wat ik gehoord en gelezen heb.
Dan zullen ze het idd door de verdenking van een obstructie gedaan hebben. Het is beter en makkelijker/minder ingrijpend. Dus als het had gelukt had het mooi geweest natuurlijk! Nog minder dan 3 weekjes he meis, ik ga je volgen
jaja bijna tweenhalf. We zijn de 14e getrouwd zag later dat dat in sommige ziekenhuizen in belgie ook erplicht is. Die zijn dan christelijk of katholiek en tjaa seks voor het huwelijk... Dus ook maar weer goed achteraf
@ s1986 Dreamer heeft idd gelijk, blokkades kunnen worden opgespoord bij een inwendige echo ( prostaat echo ). Hier kunnen ze vanbinnen zien of er rondom de prostaat en richting de ballen een obstructie zit. Bij een normale uitwendige echo is dit niet zo goed zichtbaar ( of helemaal niet , weet niet zeker ) Helaas voor hem, heeft mijn vriend de prostaatecho ook gehad. Bedoel je dat je niet geholpen wordt in Belgie als je niet getrouwd bent ?? dat lijkt me een beetje raar hoor ??? @ Dreamer, Spannend he , morgen naar de huisarts toch? Ik ga duimen voor je !!
okee ik had het echt over die uitwendige echo. Die man zei dat je dat dan onmogelijk kon zien. Zoals ik ergens zag staan wel was een streng katholiek ziekenhuis en die hielpen geen ongetrouwde stellen. Maargoed daar hebben wij zeker geen last van!!
Oooh oke.. Dan heb ik het verkeerd begrepen, dacht dat het over de inwendige ging Jeetje, dat wist ik helemaal niet. Maar goed dat wij niet naar belgie gaan dan , wij zijn nog niet getrouwd....
Nee jullie zien in nijmegen lekker hoor. Nog 2 maandjes he ongeveer? En wanneer hoor je of het pesa word of tese?
Als we voor een intake gaan, dan wordt er meteen een uitwendige echo gedaan, die is nog niet gemaakt. En dan horen we welke van de 2 het gaat worden. De intake afspraak wordt schriftelijk medegedeeld, dus is nog heel even afwachten... spannend !!
@Dreamer; succes morgen en heb je een linkje naar die site waar je dat tabelletje hebt gevonden.? ik lees morgen even goed bij.. nu geen tijd.. doei! en welterusten voor straks!
hey meid, hoe gaat het met je? je bent weer begonnen met onderzoeken las ik, fijn om weer bezig te zijn, en niet het gevoel te hebben dat je stil staat. x lisa.
@Muppet: ik zal morgen even zoeken naar de site van die tabel! @Lisa: ja heerlijk om er weer even mee bezig te zijn. Breekt het wachten even lekker door midden. Ik moet morgenochtend na de dokter meteen door, dus kom morgenmiddag pas vertellen hoe het is gegaan. Hoop echt dat ze wil meewerken en ons die 2 onderzoeken laat doen.
We zijn bij de dokter geweest en ze wil gelukkig meewerken! Vrijdag de 11e moeten we bloedprikken (FSH, testosteron stond helaas niet op de lijst) En vrijdag de 18e moeten we het semen inleveren. We hebben nu alleen een doorzichtig, plastic potje meegekregen wat normaal gebruikt wordt voor urine (wel een breed potje, maar een erg vreemde deksel met gaatjes voor een naald en een buisje ofso?) Hoop dat dat goed is! Ben benieuwd of de uitslagen ons kunnen verrassen!