Hertenkampen gaan komende jaren verdwijnen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Felice, 26 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Chillin en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  2. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Tja, kennelijk is het voor alpaca's wel een natuurlijke omgeving. Die staan namelijk wel op de lijst van dieren die je mag houden :rolleyes:.
    Te bizar voor woorden. Maar voor de liefhebber hebben we gelukkig nog altijd de amsterdamse waterleiding duinen. Daar komen ze in grote aantallen voor en gegarandeerd dat je er tientallen tegenkomt tijdens je wandeling. Je moet alleen niet schrikken als je af en toe een knal hoort, het zijn er namelijk wel wat veel.

Catou, Dubbelgeluk en Sylver vinden dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Haha ja de Amsterdamse waterleidingduinen is 1 groot hertenkamp! Wel een aanrader, wij zagen herten, een vos en konijnen op 1 dag! En de bunkers waren ook heel interessant.

Verder denk ik dat er situaties zijn waarvan het belangrijker is dat het de aandacht krijgt. Maar goed…

Huismuisie vindt dit leuk.
  4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Nou inderdaad, heel bijzonder allemaal :|

Maar hey, konijnen in een kooitje houden is wel oke bijvoorbeeld :roflmao: ik snap er niks meer van ... :confused:

Dubbelgeluk en Spectre vinden dit leuk.
  5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik hoorde het nieuws op de radio en ook de motivering. Dan mogen alle dierentuinen ook wel sluiten. Echt gek dat dit dan echt alleen voor herten geldt.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Doorgaans hebben deze hertenkampen een best groot terrein.
    Lijkt me dat hij eerder zou moeten optreden tegen megastallen, bio-industrie én broodfokkers.
    Maar nee dat lukt hem niet, want dat is te lastig. Die broodfokkers in Eersel ook, mag gewoon nog honderd dieren houden en gaat gewoon weer door. Want zij vinden dat ze niks fouts doen en onzin van de inbeslagnames. Er gaat veel geld in om, dus waarom zou hij stoppen?

Een aantal dieren die mensen houden vind ik geen huisdier en een aantal dieren doen we verdriet met de manier waarop ze gehouden worden. Bijv. Tijger in huis of een konijn in zijn uppie achterin de tuin met amper aandacht/verzorging.

Ysabella en cowgirl80 vinden dit leuk.
  7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Nou, er zijn wel meer ontwikkelingen in regelgeving over het houden van dieren. Dit is er slechts 1 van. Ik vind het een goede zaak en het een sluit het ander niet uit Zo kan ik me voorstellen dat in de toekomst geen te kleine kooien meer verkocht mogen worden en dat dierentuinen er over 10 jaar ook heel anders eruit komen zien.

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Het hertenkamp hier in de buurt is mega groot en aan de rand van het bos. Denk zeker een half voetbal veld of nog wel groter.

Laat ze gewoon blijven, maar stel dan eisen mbt hun verblijf.

Het is wel krom want paarden en ezels mogen wel.

Dubbelgeluk, Nellie4 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vind het ook krom… ik zou ook denken dat er ergere misstanden zijn om aan te pakken.
    Maar als je zegt “het 1 sluit het ander niet uit” .. er is maar een beperkte capaciteit om nieuwe wet en regelgeving uit te werken.. en zolang het over hertenkampen gaat, gaat het niet over echt schrijnende gevallen. Dus ik vind eigenlijk wel dat we moeten beginnen bij al die miljoenen dieren in de bio industrie en het vervoer van levende dieren… die herten hebben een mooi leven in vergelijking tot het gemiddelde bio-industrie dier.

Nellie4 en aicirtap vinden dit leuk.
  10. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Helemaal mee eens. En dat er dan bokjes bij de polier belanden vind ik wel zielig, maar dat bokje heeft het wel leuker gehad dan een biggetje/kuiken in de bio-industrie. Want daar valt de partij voor de dieren over. Tja er is heel veel krom in Nederland.

cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina