dreigen met jeugdzorg

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door deesjuhhh, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deesjuhhh

deesjuhhh Lid

3 nov 2008
    76
    0
    0
    rotterdam
    hallo,

ik heb hier al eens eerder gepost maar ik ben dus al een tijdje uit elkaar en mijn ex loopt mij nu te chanteren.

hij wilt dus dat ik doe wat hij wilt qua bezoekregeling en alles anders gaat hij een melding maken bij jeugdzorg. en melding die natuurlijk nergens op gebasseerd is ;)

hij heeft het kindje nog niet erkend en ik ga dat ook niet toestaan.

ik vraag mij nu af hoe ver hij hier mee kan gaan?

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik denk dat hij niet veel kan. Hij heeft het kindje niet erkend dus volgens de wet heeft hij dan niets te zeggen dacht ik.

Succes meid.

3. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Mijn ex heeft herhaaldelijk meldingen bij jeugdzorg gedaan en bij het AMK. Maar echt serieus werd hij niet genomen. Ik ben er een keer op gesprek geweest en ze weten nu hoe de vork in de steel zit, nl. dat mijn ex gewoon de scheiding niet kan verkroppen en via de kinderen mij wil treiteren. Dus mocht hij een melding maken, gewoon rustig blijven en de situatie uitleggen.

Overigens kan iedereen die zich zorgen maakt om de opvoedingssituatie van een kind een melding maken bij jeugdzorg, daarvoor hoeft iemand niet een kind erkend te hebben ofzo. Zelfs de buurvrouw driehoog achter kan een melding maken.

Voor wat betreft de bezoekregeling denk ik dat het voor hem heel moeilijk wordt, juridisch is hij niet de vader van je kind. Dat zou hij dan eerst voor elkaar moeten krijgen.

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Idd, volgens mij heeft je ex niet veel om op te staan..
    Die meldingen komen misschien een keer tot een gesprek maar meer zal er denk ik niet mee gebeuren (er vanuit gaande dat er alles goed gaat qua opvoeding/verzorging van je kindje, maar daar twijfel ik niet aan)

En t feit dat hij het kindje niet erkend heeft speelt in dit geval, neem ik aan, niet in zijn voordeel.

Dus, je niet te druk maken! Is hij niet waard!

5. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Ik ga met de bovenstaande reacties mee. Ik denk ook niet dat jij je al te veel zorgen hoeft te gaan maken. De melding is nergens op gebasseerd en ik denk dat zelfs bureau jeugdzorg dat wel in ziet. ;)

IIG veel sterkte.

Liefs Marieke

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben het ook met de bovenstaande reacties eens,maar is er een reden waarom je wilt dat hij geen bezoekrecht krijgt? Ook al is het je ex, vind wel dat kinderen ( in de meeste gevallen) recht hebben om hun vader te zien, en andersom ook

Tenzij hij natuurlijk dingen doet die echt niet door de beugel kunnen,dan is het wat anders

7. deesjuhhh

deesjuhhh Lid

3 nov 2008
    76
    0
    0
    rotterdam

daar ben ik het ook helemaal mee eens maar.....

hij bezorgt mij al sinds het begin van mijn zwangerschap veel stress, wenste mij miskramen toe en al en wou er niets mee te maken hebben daarbij ben ik er achter gekomen dat hij met duistere zaakjes bezig is ;)

en tnx voor alle reacties maar hij wilt dus een melding maken over mijn dochter van 4 waar niks mee aan de hand is maar wilt mij dus gewoon een hak zetten.

of we blijven samen volgens hem of geen van beide mag het kindje hebben :(

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou lekker laten dreigen toch. Zolang je dochtertje het goed heeft en er geen reden is voor een zaak kan hij weinig beginnen.

9. babs81

babs81 Niet meer actief

heb geen reacties gelezen

ik was ook allee zwanger met baby (van dezelfde vader) mijn ex gooide me het huis uit,,, en werd homo na voldragen bevie ik van nog een zoon
    hij woonde al ff samen

hij dreigde ook.. kreeg iedere x instanties op mijn dak ... heel hoop ellende gehd
    tot de laatste instantie
    amk (advies melding kindermishandeling) meneer kwam met zoveell ernstige dingen aan

er werd buurd onderzoek gedaan huisarts gegevens,,, peuterspeelzAAL school ga zo maar door..

idit was het laatste ze konden voor de zoveelste x niets vinden
    toen werd alles af gestreept.. niets kon hij meer doen had alles gedaan

zo erg mocht ik nu iets doen na 3/4 jar word dit niet serieus meer genomen..

na beeindigen van gesprek vroeg ik nog... stel ik ga mijn kinderen wel mishandelen doordat ik bijv erg overspannen ben.. en er word melding gedaan?

ze zei.. nee word niets meer aan gedaan.....!

dus maak je geen zorgen.. als je niets te vrezen heb laat ze allemal maar komen!
    heb alle advocaten wel gehad en instanties.. veel rtechters gezien!

en zie nu..... we hebben nu een goeie band!

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

normaal gesproken is het zo dat er 2 meldingen nodig zijn van 2 officiele instanties (zoals ha, basisshool enz) voor de melding wordt nagegaan. een melding van een particulier leidt zelden tot een onderzoek. er zijn wel uitzonderingen natuurlijk.

ik zou me er niet te druk over maken, denk niet dat je ex je via die weg iets kan maken!

Deel Deze Pagina