Aanvulling op parttime werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamaB, 31 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaB

MamaB Lid

30 okt 2008
    10
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Goedemiddag iedereen :),

Wie weet als je parttime werkt en (ene week 24 uur en de andere week 16 uur) een partner (vriend) hebt die naar school gaat en alleen studiefinancering ontvangt of ik dan ook recht op heb aanvulling van een uitkering?

Ik heb hier namelijk niet zoveel verstand dus ik hoop dat ik hier wat verder op weg geholpen kan worden.

Groetjes Boya

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Lijkt me niet, het is meestal je eigen keuze om parttime te werken.

Wél kom je waarschijnlijk eerder in aanmerking voor huurtoeslag, zorgtoeslag, kindertoeslag etc. maar ik neem aan dat je daar al naar gekeken hebt?

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Als jouw salaris onder de (volgens mij) 600 euro per maand blijft dan heeft jouw vriend recht op partner en oudertoeslag bij zijn studiefinanciering. De exacte bedragen en voorwaarden zou je eens na moeten kijken op www.ib-groep.nl

4. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zou raar zijn als je als parttimer een uitkering kan krijgen.
    Dan wil ik wel voor 1u in de week parttime werken en de rest aangevuld hebben met een uitkering. :-D

Anders is het natuurlijk als je in de wao zit en noodgedwongen parttime moet werken, dan kan je eventueel wel een aanvulling (de rest van je wao dus) krijgen.

Je partner heeft volgens mij idd recht op ouder en partnertoeslag van t IB. En de kans is groot dat je ook in aanmerking komt voor div. andere regelingen vd belasting en huurtoeslag.

5. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ik zou zeggen ga naar de gemeentelijke sociale dientst want als het goed is wordt je inkomen aangevuld tot het minimale bijstands inkomen als je daaronder zit met je inkomsten.

Elke maand moet je je briefje invullen en dan wordt je inkomen aangevuld tot wat ik al zei de minimale bijstandsnorm.

Hoe dat zit met je vriend weet ik niet, maar ga een keer naar het open inloopspreekuur.

6. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Je partner heeft recht op partnertoeslag van iets meer dan 500 euro per maand :D
    Uitkering krijg je niet ;)

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi MamaB ,

Ik heb je topic verplaatst naar zwangerschap & werk. Dit gedeelte is namelijk ook voor overige werkgerelateerde vragen.

Groetjes
    Elvira (moderator)

8. MamaB

MamaB Lid

30 okt 2008
    10
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Iedereen heel erg bedankt voor de informatie, ik zal zeker wat tips gaan gebruiken en uitzoeken :d.

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    volgens mij niet want dan zeggen ze als je partime werkt dat je ook meer uur kan gaan werken toch\?

Deel Deze Pagina