wanneer zwanger worden na miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door JSS1989, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    jammer genoeg heb ik vannacht een miskraam ondergaan. Ik heb gisteren pillen gekregen van de gynaecoloog omdat het vruchtje gestopt was met groeien. Op 8 weken en half was het vruchtje 6 weken en half en was het al gedeeltelijk aan het afbreken. Vandaar pillen vaginaal moeten opsteken om het miskraam op gang te brengen. Deze nacht is het begonnen en nu komt de pijn stilaan op zen eind. Het zal nog wel een tijdje blijven bloeden. Morgen op controle.

Mijn vraag: weet er iemand of er bepaalde nadelen zijn aan meteen terug zwanger worden? heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik heb namelijk al opgezocht en ik vind er niet veel van. Sommige sites vermelden dat het best is om te wachten tot de volgende menstruatie maar andere sites vermelden dat de baarmoeder snel geneest en genezen is bij de volgende eisprong en dat het geen medische nadelen heeft als je meteen terug zwanger bent. Weet iemand hier meer over? Ik zie mezelf namelijk niet echt een condoom gebruiken met onze grote kinderwens :s
    alvast bedankt x

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Mij is sltijd aangeraden om een menstruatie af te wachten. Even je lijf rust gunnen en de kans geven zich te herstellen. De een zegt dit en de ander dat. Doe vooral waar je je goed bij voelt. Ik wilde zelf ff rust de druk zit er toch al zo op. Hou er wel rekening mee dat je cyvlus erg van slag kan zijn.

3. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Sterkte.

Ze raden soms aan om te wachten omdat de eerste cyclus soms langer duurt. Mocht her onmiddellijk terug raak zijn dan weten ze geen juiste termijn.

Hier niet gewacht, maar mijn lichaam was er duidelijk nog niet klaar voor. Had maar een lf van 8 dagen.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    En vergeet helemaal je veel sterkte te wensen. Verwerk eea miet alleen lichamelijk maar ook mentaal

5. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    op de ziekenhuispagina heb ik dit net gevonden:

Het lichamelijk herstel na een spontane
    miskraam of een curettage is meestal vlot.
    De eerste één tot twee weken kunt u nog
    wat bloedverlies en bruinige afscheiding
    hebben. Het is verstandig met seksueel
    verkeer (gemeenschap) te wachten tot
    het bloedverlies voorbij is. Hierna is het
    lichaam voldoende hersteld om weer opnieuw
    zwanger te worden. Er is geen medische
    reden om een menstruatie of enkele
    maanden af te wachten voordat u probeert
    opnieuw zwanger te worden. Het zwanger
    worden op zich wordt door een miskraam
    niet bemoeilijkt. De volgende menstruatie
    komt na ongeveer zes weken, soms een
    paar weken eerder of later.

Bedankt allemaal voor de wensen, het is emotioneel zwaar maar ik denk dat het me sneller terug gelukkig zou maken als ik bij het stoppen met bloeden maar geen condoom ofzo ga gebruiken, dat zou me alleen maar pijn doen. Als ik dan vanzelf terug zwanger wordt zoveel te beter. Als er geen medische nadelen zijn maar alleen psychisch dan durf ik dat denk ik nog wel aan. Morgen ook maar eens vragen aan de gynaecoloog of er echt geen medische nadelen zijn..

6. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    hoi louloulo,

is die zwangerschap na je miskraam dan goed gekomen? Toen je lf maar 8 dagen was? kweet niet wanneer je dat juist hebt gehad?

7. IH88

IH88 Lid

22 nov 2015
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst sterkte! Ik heb afgelopen weekend ook een miskraam gehad, erg heftig allemaal.
    Mij werd geadviseerd om tenminste 1 menstruatie te wachten. De verloskundige gaf aan dat dat een teken is dat je baarmoeder hersteld is en dat je een eisprong hebt gehad.

8. LEOnie211

LEOnie211 Actief lid

24 feb 2015
    148
    0
    0
    Zzper in de zorg
    Kerkrade
    bij mij hebben ze alleen aangegeven gisteren dat mijn cyclus van zelf weer op gang komt verder niets...

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier ook 2x miskraam gehad. (vroeg in de zwangerschap)
    Bij de 1e miskraam hebben we gewacht op de volgende menstruatie.
    Bij de 2e miskraam zijn we eigenlijk gelijk weer aan de slag gegaan ;) en was het gelijk raak!
    Doen waar jij jezelf goed bij voelt.

10. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ben blij dat alles goed gaat dan voor je want 2 miskramen achter elkaar, hoe kom je daar in hemelsnaam door :s. Ik ben nu al doodongelukkig.
    de gynaecoloog gaf me weer de raad om te wachten. Ze zei me vanochtend dat de meeste mensen die bij haar een opeenvolgend miskraam hebben, te snel opnieuw waren begonnen dus ik denk dat ik misschien best dan maar wacht tot men menstruatie. Ik heb dan ook nog eens mctd, dat is een systeemziekte waarbij de bloedcellen mekaar niet kunnen onderscheiden dus dat kan ook nog is meespelen. Ik vind het zo moeilijk want ik wil het een plaatsje kunnen geven en dat zal pas echt lukken als ik opnieuw zwanger ben.
    Vanavond dan nog eens weeën opwekken met pillen want er moet nog 1/3 uit. Heb dan al 2 dagen pijn en veel bloedverlies, doodop! Vrijdag opnieuw op controle en dan hoop ik dat alles eruit is, dat ik snel herstel!
    Bedankt voor de reacties

11. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Veel sterkte hoor, ik weet hoe je je voel, heb vorige week ook een miskraam gehad. Mijn gyn gaf aan dat er geen bezwaar was om gelijk door te gaan maar dat het voor je psyche soms beter was om een menstruatie af te wachten zodat je weet dat alles weer 'functioneert'. Maar als het kindje goed ingenesteld is maakt het niet uit dat je tussentijds niet ongesteld bent geweest. Dat waren zijn woorden. Daarom denk ik dat wij er gewoon weer voor gaan..
    Sterkte met het verwerken, valt niet mee hé!

12. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    Heel veel sterkte gewenst - ik heb zelf ook gehad in september (10 weken) dus weet hoe vreselijk dit is. Mijn gynaecoloog spoorde mij vanwege leeftijd wel aan om gelijk verder te gaan en gaf aan dat als lijf er klaar voor is je gewoon zwanger kan worden. Ander advies dus. Ik wilde zelf graag door en ben ook meteen weer zwanger geworden.

13. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een MA had, hartje getopt met 9 weken, opgewekt met cytotec. Maar mocht wel meteen verder proberen, dus doen we dat ook maar.. Veel sterkte!

Deel Deze Pagina