Eindelijk na 3 jaar zijn we na de laatste cryo terugplaatsing zwanger geraakt! Maar sinds 12 dpo, dus 3w5d was er bruinverlies. Dit ging over in rozeverlies en soms ook helderrood bloed. De testen bleven oplopen en 3 maal een hcg bloedtest laten doen, alles loopt meer dan perfect op. Bloedverlies werd wat minder en was zelfs een paar dagen weg tot ik 36u na een avondje uit met veel dansen ineens helderrood bloedverlies had met zelfs stolsels. Ik was er van overtuigd dat het mis was, ik was toen 5w1d maar ook dit stopte weer nadat het was overgegaan in bruinverlies. Een week later met 6w1d hebben we een echo gehad (vaginaal) en hier hebben we een prachtig kloppend hartje gezien! De avond van de echo gelijk weer helderrood bloedverlies en ook al had de echoscopist hiervoor gewaarschuwd, eng is het wel! We zijn inmiddels een week verder en ik bloed nog steeds. Soms een dagje wat minder maar wel bijna altijd rood en soms bruin. Vooral bij afvegen maar soms ook een inlegkruisje vol. Dit was gisteravond dus gelijk weer angst. Ik ben flink misselijk dus mijn symptomen zijn er nog onverminderd. As donderdag met 7+4 heb ik weer een echo in het ziekenhuis. Maar het beleid in ons ziekenhuis is stoppen met de utrogestan met 8 weken. De verpleegkundige gaf aan dat het bloedverlies wel zou kunnen komen van het inbrengen van de utro. Maar tegelijk zou utro de baarmoeder ook rustig moeten houden en bloedverlies tegen moeten gaan. Wat moet ik nu doen? Toch rond de 8 weken stoppen met de utro als de arts dit adviseert? Of toch doorgaan? Ik heb nog genoeg utro liggen..
Ik gebruik ook utro maar tm 12 weken. Je moet wel echt iets raken met inbrengen om echt bloedverlies te krijgen hoor. Konden ze op de echo niet zien waar t bloed vandaan komt?
Op de echo was geen bloedverlies te zien maar ik had het op dat moment ook weer niet, ook aan de echokop zat toen niets. Het was toen net weer zo goed als afgezwakt na die heftige bloeding van de week daarvoor. Maar na die vaginale echo is er bloedverlies gekomen en dus ook zo goed als niet meer weggegaan.. Vraag me dan echt af of ik dan zo mega gevoelig ben.. Ik ga donderdag een uitgebreider onderzoek vragen of ze echt niks kunnen zien waar het bloedverlies vandaan komt. Ik weet dat de kans ook 50% is dat het goed gaat maar ik vind het zo eng!
Hoi catmommy Advies heb ik niet alleen gedeelde smart! Hier ook via eerste ivf zwanger. Maar vanaf 14 dpo bloedverlies. Heb alle kleuren voorbij zien komen behalve stolsel. Met 4 wkn en 6 dgn echo gehad. Alleen een erwt te zien. Vandaag een echo met 5 en 5 dgn alleen een vruchtzakje te zien wat goed groter is geworden en een soort vlek erin. Mijn bloedverlies komt en gaat ook. Ben met utro gestopt met 5 wkn kreeg er schimmel en pijn van en is trouwens sowieso protocol bij ons (Breda).... Ik moet volgende week donderdag terug. Wat een vreselijke verlenging Vd 2 wkn wachten is dit. Ik ga je volgen en duim mee! Sterkte!
Dankjulliewel! Zeker spannend! Het bloedverlies komt en gaat.. Hopelijk donderdag nog steeds een kloppend hartje, maar dat zal me vast ook niet lang gerust kunnen stellen denk ik als dat bloedverlies blijft. Bah, had me een leukere start voorgesteld!
Ik heb dezelfde ervaring. Na mijn TP van ICSI een positieve test. Echter op de officiele testdatum werd ik gewoon ongesteld. Toch moest ik doorgaan met Utro. Na twee dagen nog eens getest en weer positief terwijl ik helder rood en stolsels verloor. Huisarts gebeld en bloedtest gedaan en ja hoor gewoon zwanger. Het bloeden heeft 3 weken aangehouden dus tot ongeveer week 7/8. Ik ben niet gestopt met Utro maar heb het juist moeten verdubbelen van het ziekenhuis. Door het bloeden verlies je namelijk ook Utro en dus de werking hiervan. Ik ben gestopt met 12 weken. Zie banner Sterkte
Bedankt voor je berichtje! Hoeveel utro moest je dan nemen? Ik heb 3x2 per dag. Ik zie er ook echt tegenop om te stoppen als t zkh dat donderdag gaat adviseren! Geweldig dat het bij jou zo goed heeft uitgepakt, het lijkt wel alsof je het na ivf/icsi vaker hoort dan bij natuurlijke zwangerschappen.
De echo was goed! Opnieuw een kloppend hartje. Wel was er een bloeding te zien rechts onderin beeld. Niet heel groot maar de gyn verwachtte nog wel dat ik bloed zou krijgen. Het blijft dus heel spannend. Wat doet het bloed daar, en wordt het erger of gaat het weg? De gyn heeft niks gezegd over de utro dus ik blijf het gewoon doorgebruiken. Ik heb nog voor 30 dagen!
Duw je de utrogestan hoog in? Ik had daardoor in het begin ook bloed en flipte compleet. Ben er toen op gaan Letten en ik duwde ze gelijk naar de zijkant zodat ik mn baarmoeder mond niet zou raken. Toen was het goed. Hopelijk is dat het bij jou ook. Jeetje wat eng zeg. Liefs
Oh en ik zou gewoon door gebruiken. Ik heb ook tot ongeveer 11 weken utrogestan gebruikt omdat ik nog over had van de eerste 2 pogingen. Hier zeiden ze dat het geen probleem was. Baad het niet dan schaad het niet.
Het is helaas niet van een gevoelige baarmoedermond of van de utrogestan, het is echt bloed in de baarmoeder, was te zien op de echo. De dokter sprak echter niet over een miskraam oid, hij had het gewoon vrolijk over de prenatale screening, termijnecho en feliciteerde ons. Hij zei wel afwachten want ze zijn nooit blij met bloed maar de kleine deed t goed!
Oh zo begreep ik het eerst, sorry Ja het is zo dubbel.. als het er verder goed uit ziet zou ik puberen hoop te houden.. Maar het lijkt me ook heel eng.. Krijg je nu vaker een echo?
Bij de zwangerschap van mijn zoontje (5e tp icsi) helder rood bloedverlies tm 8wk gehad Door een actief hematoom in mn baarmoeder. had 50/50 kans dat het goed zou gaan. Hij Is nu ruim 2 jaar oud. Wel utrogestan tm 16wk moeten gebruiken mede door een aangetoond progesteron tekort. Deze zwangerschap geen bloeding gehad en dit Is een verse tp, nu utro tm weken 12 moeten gebruiken. Succes en duim voor je dat het bloeden stopt.
Goede avond iedereen ben hier nieuw en wilde ook mijn ervaringen delen. 22 maart 2016 gestopt met de pil (8 maanden gebruikt) 27 maart ongesteld geworden 25 april 2016 positieve test 17 mei intake gesprek bij VK 13 juni termijn echo van 11 weken Maar jammer genoeg bleek het hartje bij 8 weken te zijn gestopt. 16 juni maagtabletten gekregen en alles is er uit. 23 juni bij gynaecoloog geweest alles was schoon. Is nu precies 30 dagen geleden dat ik miskraam heb gehad en ondertussen nog niet ongesteld geworden. Heb op 6 juli, 8 en 13 juli seks gehad en wil graag weer zwanger worden. Heb al een dag of 4. 5 pijn dat lijkt op menstruatie pijn en klein beetje bloed. Heb al deze week maandag tot vrijdag testen gedaan en allemaal negatief. Vroeg me af of toch wel of niet ongesteld ga worden. Als ik me miskraam van 16 juni bereken als me menstruatie dan moet ik echt deze week ongesteld worden. Maar kan ook oplopen tot 6 tot 8 weken. Heb nog 3 tests over en ga nog 2 weken wachten op me menstruatie. Heeft iemand zelfde ervaringen misschien? Groetjes 💎
Diamantje, even een eigen topic openen. Dit gaat over TS en haar angsten en zorgen omtrent haar zwangerschap. Ik snap dat jij ook met jouw vragen zit, maar daar is dit topic niet voor. Als je een eigen topic opent, krijg je ws ook sneller antwoord. Mijn antwoord uit ervaring; ga uit van 6-8 weken tot je weer ongesteld wordt na een miskraam. Soms heeft je lichaam even tijd nodig.
Hoi catmommy Wat ontzettend fijn dat je een goede echo hebt gehad dat moet toch een hele opluchting zijn!! Het bloedverlies en het geen wat misschien nog komen gaat maakt het wel erg spannend en ook een beetje wrang. Na 3 jaar en icsi had ik je een makkelijkere roze wolk gegund! Maar voor nu super gefeliciteerd
Dankjulliewel! Ik heb zeker hoop, al 2 keer een prachtig kloppend hartje mogen zien, donderdag weer een echo. Hopelijk gewoon weer goed!
Dag Catmommy, ik ken jou nog van het pcos forum dag nu afgesloten is. Fijn dat je zwanger bent geworden en dat alles, ondanks bloedverlies, goed mag gaan. Ik was ook eindelijk zwanger... Helaas is het een miskraam geworden. Groot verdriet. Bij mij was het bloedverlies dus niet goed. Het liep mis vlak voor ik 6 weken zwanger zou worden. Wij hebben dus zelfs geen hartje mogen horen kloppen. Hopelijk volgende keer meer geluk! Gelukkig hebben we nog 12 cryo's. Xxx