Wij zijn zwanger van onze eerste ivf poging. Na heel wat zware jaren. Vorige week woensdag was mijn nod en toen begon het bruine verlies. Vrijdag en zaterdagmiddag allebei een maandverbandje vol met helder rood. Vrijdag en maandag bloed laten prikken en hcg was mooi verdubbeld ondanks bloeding. Dinsdag echo en zagen we een vruchtzakje inmiddels dus 4 wkn en 6 dgn. De echo was extreem pijnlijk en zo kwam ik erachter dat ik niet goed kan tegen de utrogestan (progesteron bollen moeten vaginaal) ben daar sinds gisteren mee gestopt en daarmee ook het bloeden. Krijg maandag weer een echo... 5 wkn en 4 dgn dan.... Zou het kunnen dat het bloeden door de utro kwam? En met het kindje toch alles goed is? Ik ben zo nerveus.... Durf niet meer te testen om te zien of ze nog donker zijn. Maar iemand ervaring?
Pff met 5 weken stoppen met utro is wel erg vroeg. Ben je na tp begonnen met utro of bij positieve test? Utro gaat bloedverlies meestal tegen, houdt de baarmoeder rustig. Was er bloed in je baarmoeder te zien?
Utro vanaf tp tot 5 wkn. Ik begrijp ook niet waarom t zo wisselend is. In rdam stop je al met utro 14dgn na tp. Wel of niet zwanger. Ik ben bang dat de miskraam niet door gezet is door de utro. En ik heb de hoop (stiekem) dat een deel vh bloed juist kwam door de utro.
Maar wie zegt dat je een mk hebt? Een mk wordt zo vroeg niet vastgesteld hoor. Zelfs maandag nog niet. Zou er niet meteen vanuit gaan dat is mis is. Daar is nog geen reden voor. Maandag hoeft t echt nog niet xovte zijn dat je ern hartje ziet. Dat kan nog te vroeg zijn. Ik gebruik ook utro maar geen klachten hiervan. Buiten dat ik smerig vind. En moet doorgaan tot 12 weken.
Ha nee dat is ook niet "officieel" maar heb 5 dgn bloedverlies gehad waarvan 2 middagen behoorlijk met maandverband. Op basis daarvan gaf de gynacoloog ons weinig kans. Maar nu denk of hoop ik dis dat het bloedverlies wellicht komt of kwam door de utro.
Vandaag weer terug geweest met 5.5 dgn en wederom een echo. De plaats in de baarmoeder is inmiddels duidelijk te zien en die is goed. Vorige week zagen we een erwt en nu een duidelijk gegroeide vruchtzak met vruchtje of dooier erin? Maar die was nog mini. Moet met 7 wkn terug komen. Bloedverlies blijft komen en gaan.... Wat een spanning. Na al zo n spannend traject als ivf __________________
Echo met 7.1 week vandaag en een vruchtje van een cm met kloppend hartje. Nu proberen de moeilijke start los te laten. Dus als je dit leest al zoekende naar info. Het kan ook goed komen En had veel stromend helder rood bloed
Dat klinkt goed, gefeliciteerd! Slopend he, die spanning na een heel ziekenhuistraject. Ik duim voor je op een goede zwangerschap!