Ik heb een beetje een vreemd verhaal. De laatste 2 cycli waren erg raar met af en toe tussentijds donkerbruin verlies en maar heel kort en weinig ongesteld. Ik heb nooit een test gedaan en als ik terugdenk had ik wel wat symptomen maar bij de zwangerschap van m'n zoontje was ik goed ziek dus besteede verder weinig aandacht aan de symptomen. Toen kreeg ik 3 weken geleden steeds meet bruinverlies, maar dan echt zwart. Dat werd meer en meer en uiteindelijk dacht ik dacht ik vorig weekend ongesteld was. Op 1e kerstdag gingen we naar m'n schoonouders en ik had gewoon een paar tampons mee, tijdens het kerstdiner begon ik ineens hevig te bloeden, de hele wc zat vol en het stroomde eruit. Ik snel nieuwe tampon erin en weer verder met het kerstdiner, een half uur later was het opnieuw, maar nu floepte er ook een sinaasappel achrige bal met vliezen uit en weer heel veel bloed. Ik wist eigenlijk meteen dat het een miskraam moest zijn, maar was vet in shiock omdat ik dus geen idee had dat ik zwanger was. De dag na de miskraam had ik nog maar heel weinig bloedverlies en geen krampen, maar gister werd het bloedverliesw eer ietsje meer en heb ik de hele dag krampen gehad en bijna flauw gevallen. Nu Mig steeds veel krampen en slapjes en bloedverlies van een goede ongesteldheid. Omdat dit op 1e kerstdag gebeurde en het na kerst weekend is moet ik tot maandag wachten voordat ik de huisarts kan bellen. Maar wordt inmiddels helemaal gek en wil gewoon horen of dit de normale gang van zaken is hoe ik me voel of niet. Heeft eenvoudig an jullie ervaring met krampen en niet lekker voelen een paar dagen na de miskraam?
Ik zou even een test doen? Als die positief is dan was t een miskraam. Het kan ook zijn dat je lichaam ressette na een tijdje geen menstruatie gehad te hebben. Zou niet gelijk uitgaan van een miskraam.
Ik heb geen ervaring.. Maar ik had allang de huisartsenpost gebeld en zeker niet al die dagen gewacht
Ik heb deze maand ook een miskraam gehad. Op de echo hadden we gezien dat het hartje niet meer klopte. Daardoor was ik voorbereid op bloedverlies. Ik had geen ervaring dus wist niet wat ik moest verwachten. Ik had met het natuurlijk verloop van de miskraam drie keer ontzettend veel bloedverlies, zoals jij dat ook beschrijft. Onsmakelijke omschrijving, maar het spoot er bijna uit zoveel als het was. Ik heb me de dagen erna ook ontzettend slap gevoeld. Dat is met zoveel bloedverlies achteraf ook niet zo gek. Je lichaam moet nieuw bloed aanmaken en je hebt een grote hoeveelheid ijzer gebrek in je lichaam. Zowel de verloskundige als de gynaecoloog hadden me dit niet verteld, dus ik was echt overdonderd dat ik me zo slap voelde. Tip om aan te sterken: Spinazie, brocolli, sperziebonen eten.. Foliumzuur slikken (helpt ook om bloed plaatjes aan te maken) Volkorenbrood eten.. Daar maakt je lichaam sneller nieuw bloed van aan waardoor je sneller opknapt.
De krampen kunnen na het hoogtepunt van de miskraam nog even aanhouden. Dit is het samentrekken van de baarmoeder om alles er uit te krijgen wat er in zit. Waarschijnlijk zitten er nog wat restanten in die je lichaam er nog uit werkt. Dit kan nog even duren, maar zou na een aantal dagen steeds minder worden.
Wanneer je je echt niet goed voelt en ernstige zorgen maakt, zou je contact kunnen opnemen met de HAP. Heel veel sterkte!!
Dank jullie wel allemaal. Heb einde ochtend de hap gebeld en wers daar onwel en ben toen opgenomen. Er zijn mog stolsels achter gebleven en omdat ik al paar weken voor de miskraam bloed verloor en mn baarmoedermond nog open staat, gaan ze zo en curettage doen. Totaal geen zin in maar wat moet dat moet.
Dank jullie wel allemaal! Het ging goed en snel en viel mee gelukkig, voel me nu goed en lig nog te wachten tot mn onderlijf het weer doet na de ruggeprik. Blij dat t achter de rug is.
Jeetje wat erg! En ik nog reageren of je t zeker wist. Sorry! Wel erg heftig allemaal zo, van niks naar een curretage
Jeetje wat naar. Mijn eerste miskraam ging ook zo, alleen hoefde ik niet meer gecurreteerd te worden. Heel veel sterkte, hopelijk knap je snel weer op en kom je er geestelijk snel bovenop. Het is niet niks om even te verwerken.
Dank jullie wel! Het gaat, maar voel me alsof ik overreden ben door een vrachtwagen nu. Hopelijk gaat t snel weer beter, gaat zeker goed komen hoor, want ben altijd heel positief en optimistisch dus sleep mezelf er wel doorheen!