(dreigende) miskraam tweeling

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kiekeboe4, 25 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Caat, wat naar! Hopelijk kan je eerder terecht bij de gyn. En is alles goed! Sterkte!

2. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie. Ik hoop inderdaad ook dat ik mogelijk gewoon vroeg heb kunnen testen. Dan nog is het afwachten of ik over een ruime week hartactie heb. Ook bij mij waren er goede vruchtzakken te zien. Ik hou me nog vast aan een aantal dingen om niet de complete hoop te verliezen. Hopelijk mag bij jou vanaf nu alles goed blijven gaan;)

3. Fely

Fely Lid

24 jun 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Caat,
    Wat rot! probeer van het positieve uit te gaan dat de slechte vruchtzak wordt afgestoten... Het enige risico wat je loopt is dat de slechte de goede meeneemt. Mijn gyn adviseerde daarom me heel rustig te houden. Veel platte bedrust en geen Sex, bad, wandelingen en zwaar tillen. Dit wordt bijna in hee Europa geadviseerd behalve in Nederland omdat het niet wetenschappelijk is aangetoond. Echter schijnen vrouwen er wel baat bij te hebben...
    Vervelend die onzekerheid :(

4. Kiekeboe4

Oh nee caat wat naar :( ik duim enorm voor je mee dat het niks is, in het ergste geval het vruchtje die niet levensvatbaar is.. Hoe erg ook :x

Ik zou inderdaad wel bellen met dit nieuws en vragen of hij een week naar voren gehaald kan worden. Ik merk in deze tijden dat de onzekerheid echt heel naar is. Wil je me op de hoogte houden? Veel sterkte knuf

5. Kiekeboe4

Dit hebben ze mij ook niet geadviseerd inderdaad terwijl mijn (mogelijke) miskraam toch ook echt in theorie van 1 kindje kan zijn..:(

6. Fely

Fely Lid

24 jun 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vervelend he! Google maar. Ik ben de afgelopen weken bij 2 verschillende gyns geweest: 1 zei ; je kan er niets aan doen en de andere die ook in buitenland had gewerkt adviseerde bovenstaande vanwege goede resultaten...

7. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Houd jullie op de hoogte hoor. Buikpijn is veel minder iig. Voordat ik dochter van creche ging halen veegde ik roze slijm... maar net was het weer helder. Ik ga heel mak aan doen

8. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.084
    1.075
    113
    Ja, hier een positief verhaal. Ik was pril zwanger, nog niet eens bij de vk geweest, en toen ook veel bloedverlies. Ik dacht natuurlijk meteen aan een miskraam, maar toen ik een echo kreeg was er toch een hartje te zien. Bleef spannend, later nog een keer veel bloed verloren, maar een gezonde zoon gekregen! Zeer waarschijnlijk was het eerst een tweelingzwangerschap, waarbij dus het ene vruchtje het niet heeft gered en is afgestoten. De vk kon niet voor 100% zeker zeggen dat dat de oorzaak was van het bloedverlies, maar er was iig een tweede vruchtzakje te zien. Op latere echo's was daar niets meer van te zien, maar dat is ook logisch omdat het natuurlijk niet meegroeit met de andere, of zelfs door je lichaam wordt afgebroken.
    Mijn verhaal is niet helemaal te vergelijken met dat van jou, maar dus wel een tweelingzwangerschap, dreigende miskraam en toch een gezonde baby. Sterkte!

9. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Fely ik vind dit inderdaad ook heel tegenstrijdig. Mijn gyn vindt ook dat ik gewoon alles kan, terwijl ik merk dat als ik mij inspan ik meer ga bloeden (ik heb een hematoom naast en onder mn vruchtzak zitten). Ik pak toch maar zoveel mogelijk bedrust, maar het zou voor mij een stuk fijner zijn als de gyn en vk mij dit ook gewoon zouden adviseren. Nu voel ik mij soms een aanstelster, terwijl als ik meer ga doen ik weer een hoos bloed bvrlies en ik gewoon voel dat bewegen niet goed is.

Sterkte Caat!

Kiekeboe ik heb inmiddels in meerdere topics gelezen dat er vaker voor 7 weken geen hartje wordt gezin en later wel! Hoe gaat het nu met je? Nog bloed verloren?

10. Kiekeboe4

Even een korte update.

Nadat ik dacht minder bloed te verliezen, tot soms nog maar enkele druppels, ben ik vandaag toch echt naar alle waarschijnlijkheid 1 kindje verloren. Het was nog heel mooi intact en zat zelfs nog vast aan een kleine placenta.

Om het voor mij en ons af te sluiten hebben we besloten om het te begraven en een boompje er op te planten. Het is iets wat altijd bij ons blijft en zo hebben we er een tastbare herrinering aan. Ik blijf nog wel bloeden dus inmiddels heb ik geen hoop meer dat het goed zit. Ik heb het andere kindje niet gezien, maar ook dat kan er toch tussendoor gegaan zijn of opgenomen door het lichaam. Met echt enorm veel geluk zit het er nog.. Maar wat ik al zei, mijn gevoel zelf zegt van niet.

Ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden mochten er nog veranderingen zijn. Volgende week woensdag heb ik de echo en ik bereid me momenteel mentaal op het ergste voor. :(

11. BabyCoco

BabyCoco Lid

11 jan 2015
    36
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Ach nee... :( Heel veel sterkte.

12. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig Kiekeboe en vooral heel erg verdrietig. Heel veel sterkte. Kan je niet vragen om eerder een echo nu dit gebeurd is? Zo kan je ook niet echt 'door' toch?

13. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wat een verdrietig nieuws, Kiekeboe! Ik hoop zo voor je dat je andere kindje nog lekker zit waar het hoort! Heel veel sterkte..

14. Kiekeboe4

Helaas... Zojuist het tweede kindje ook verloren. Heel duidelijk identiek. Ook een mooie eigen placenta.

We begraven ze beiden samen onder dezelfde boom.

Ik ga nu inderdaad om een eerdere echo vragen. Zo kunnen we mogelijk door.

Het is heel heftig allemaal en ik merk omdat ik het nu zelf mee maak een onderschat item is.

Ik zal deze twee sterretjes nooit vergeten:(

Heel erg bedankt voor jullie steun meiden, dikke knuffel en mogen jullie gezonde blakende baby's op de wereld zetten. Wij proberen positief te blijven en gaan er met goede moed tegenaan.

15. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Oh nee, Kiekeboe. Ik wens je heel veel sterkte!

16. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Wat verdrietig!! Sterkte meid!

17. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Wat ontzettend verdrietig..... sterkte voor komende tijd. Hier nog steeds bloedverlies, maar zet niet door... mag maandag eerder komen

18. Kiekeboe4

Is het veel caat? Ik duim voor je!!!!

Morgen heb ik een afspraak bij de verloskundige om te kijken met een echo of alles weg is. Ik bloed nog wel dus ik hou goede hoop dat mijn lichaam het allemaal zelf afstoot. Ik zie namelijk erg op tegen andere methoden om het te verwijderen.

Ook hoop ik tegelijkertijd dat het bloeden niet lang meer aanhoud. Ik weet ook niet wat normaal is. Voor mij is het nu een week bezig maar zou zo graag weer verder willen proberen ;)

19. Kiekeboe4

Korte update;

Zojuist bij de vk geweest en mijn baarmoeder was helemaal leeg en mooi schoon.

We gaan weer vol goede moed verder voor een brusje

20. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Zet 'm op! Als je net zoveel hoop en kracht hebt om weer door te gaan als wij, komt er vast snel weer een mooi moment!

Deel Deze Pagina