Hallo, Ik ben er nu achter gekomen dat ik mijn tweede miskraam heb. 3 Weken geleden werd ik ongesteld, alleen met wat meer stolseltjes als normaal na de curretage. En begin deze week begon ik weer met bloeden. Mijn verloskundige zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat mijn cyclus van slag is, zoiets zei mijn huisarts ook. De mensen van het ziekenhuis vertelden mij dat mijn laatste menstruatie een miskraam geweest kon zijn. Eigenlijk kon het nog 3 kanten op. Omdat ik me ongerust maakte, mocht ik gisteren naar het ziekenhuis. Daar zeiden ze ook dat mijn cyclus van slag was, daarvoor moest ik bloed laten prikken om de hormonen te bekijken ofzoiets. Ze hebben verder geen onderzoek gedaan, maar ze vroegen wel of ik een zwangerschapstest had gedaan. Laat ik dat nou juist niet hebben gedaan, ik dacht: "Ik stop met zwangerschapstesten doen en temperaturen, dan leg ik het even naast me neer". De uitslag van de test die zij deden was dubieus. Toen dacht ik gelijk, dit was dus wel een zwangerschap en ze hebben gewoon een hele lichte uitslag gezien ofzo. Ik zou vanmiddag nog een keer terug moeten komen en ze zouden dan de uitslag hebben van mijn bloedtest. Of ik dus nog zwanger zou zijn. Inmiddels heeft de miskraam zich aangekondigd. Vanmorgen werd ik wakker en overal was bloed. Echt ook weer grote stolsels, net als een half jaartje geleden. Het is nu alleen minder dan toen, want ik was toen 3 maanden zwanger... Nu is het afwachten of het dit keer vanzelf los laat, dan hoef ik geen curretage meer te ondergaan. Ben achteraf wel blij dat in zo'n situatie bij mij altijd de alarmbellen gaan rinkelen. Je hebt het zelf vaak bij het juiste eind. Ik blijf het alleen raar vinden, ik wist nu niet eens dat ik zwanger was... Nu ben ik erg bang voor een volgende keer, ook al blijven we hoop houden. Zwanger worden kan ik wel, alleen nu moet het nog even 9 maanden blijven zitten en uitgroeien tot een mooie baby. 2008 wordt ons jaar en van alle meiden die na hun miskraam zitten te wachten tot ze weer zwanger zijn! Ik zit te denken of ik maar weer ga beginnen met temperaturen, dan kan ik mijn lichaam volgen. Weet ik een beetje waar ik aan toe ben. Wel stom hoor, je hebt de eerste miskraam amper verwerkt, krijg je er weer één. Hopelijk was dit de laatste. Groetjes Sas.
Heej meis, wat ontzettend naar voor jullie weer! Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat 2008 ons jaar wordt,ZO IS HET! We gaan er weer voor! Veel sterkte nog... Liefs en een knuff.. -x-
Jee wat lijkt me dat raar idd... De ene miskraam nog niet verwerkt.... en dan de volgende alweer terwijl je niet eens wist dat je zwanger was... Meid ik wens je heel veel steun en kracht! Deze kreeg ik vandaag (ik heb dinsdag een miskraam gehad...) Misschien vind jij m net zo mooi als ik.... "Herfst in mijn hart" Vandaag werd het herfst in mijn hart en zelfs de zon lijkt te huilen Zonnestralen vol tranen terwijl ik alleen maar wil schuilen Vandaag werd alles grauw en vielen de bladeren van de bomen Ineens was al het groen verdwenen net als een stukje toenkomst en mijn dromen Vandaag verdween de zon en voelde ik de winterse kou Ik nam afscheid van de zomer net zoals ik afscheid neem van jou Vandaag werd ik weer moeder Van jou mijn lieve kindje klein Een welkom, een afscheid, een intens verdriet omdat jij niet langer bij ons mocht zijn....
Lieve Sas, even een bemoedigend woordje voor je. Ik heb in korte tijd 3 miskramen achter de rug en als je nu mijn banner ziet gaat het dus nu goed met ons. Dus geef de moed niet op meis, ook al begin je soms te twijfelen aan je eigen lijf. Ook met jou komt het vast wel goed. Maar neem vooral even de tijd om dit weer een plekje te geven. Sterkte en een dikke digi knuf.
Lieve meiden, Bedankt voor jullie lieve en hoopvolle berichtjes. Ik geef zeker niet op, we gaan het gewoon weer proberen. De volgende keer gaat gewoon alles goed! Ik ben net in het ziekenhuis geweest en bij de echo bleek dat het vruchtzakje al niet meer in mijn lichaam zat. Hoef ik dus niet weer gecurreteerd te worden. @ Daisy, Caruli en Bianca: Onze tijd komt vast heel snel! @ Jill, ik vind "herft in mijn hart" ook heel mooi! Thanx! @ Abigail: Heel veel succes met het verloop van je zwangerschap, jij bent idd het bewijs dat alles toch goed kan lopen! Liefs, Sas
Heel veel sterkte meis. En wat je zegt 2008 word het jaar voor ons allemaal. @Jill J, Dat gedicht is zeker mooi zeg.